3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Advies gevraagd keuze XM of C5
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 28 mei 2013 03:05 PM
  [ # 31 ]

Met een C6 nog erger. Altijd baas boven baas.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 28 mei 2013 04:34 PM
  [ # 32 ]

Ik heb een aantal XM’s en heb ruim een ton C5 V6 gereden.

Een Xm is meer een limousine en je kunt duidelijk merken dat het allemaal beter in elkaar zit.
Daar staat tegenover dat een Xm echt een oudere auto is die vaak verwaarloosd is… Een écht goede Xm voor 2500 euro is een uitdaging.. Al heb ik ook hele goede auto’s gekocht voor nog niet 10% van dat bedrag…

Een C5 is wat saaier maar minstens zo comfortabel. Veel moderner en voelt voor de dagelijkse kilometers in mijn ogen ook heel prettig aan.
Gevoelsmatig is een C5 inderdaad vele malen minder wendbaar dan een Xm!! Mijn moeder heeft een C5 V6 en een Xm V6 als dagelijkse auto’s en ook die neemt veeeeeeeeeeel liever de Xm mee de stad in en parkeergarages in omdat die veel wendbaarder en makkelijker is…

Profiel  
 
Menno
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1800
Geregistreerd: 29-07-2003

- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Gepost: 28 mei 2013 04:44 PM
  [ # 33 ]

Tijd voor een C5-3 Wink ....


Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera

Profiel  
 
jmmj
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 08-11-2007

- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Gepost: 28 mei 2013 05:46 PM
  [ # 34 ]

...en om de keuze nog wat moeilijker te maken, is een CX niets voor je? Ik heb XM’s en CX-en gehad en waar de XM praktischer is (5e deur, neerklapbare achterbank), zit de CX (mij)(veel) lekkerder, ze is wendbaarder en (heel persoonlijk natuurlijk) de niet van je gezicht af te krijgen grijns is nog groter.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 28 mei 2013 05:49 PM
  [ # 35 ]

En het onderhoud is nog veel duurder….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
XMine
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 844
Geregistreerd: 05-12-2006

Gepost: 28 mei 2013 06:08 PM
  [ # 36 ]
jmmj schreef:

zit de CX (mij)(veel) lekkerder

Ook dat is persoonlijk (staat ook ‘mij’ bij) Mijn ervaring: met m’n 1.90m zit ik met m’n knieën tegen het stuur aan van een CX. Heb een zwakke rug, maar een ritje zondag Drachten - Geertruidenberg - Drachten (200 km enkele trip), doet mijn rug zonder enige moeite.

Citroënloos

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 28 mei 2013 07:13 PM
  [ # 37 ]

een XM heeft meer karakter en rijd verdomde goed. Het rijdende houden is echter gewoon een steeds lastiger punt ( afhankelijk van de uitvoering, dat dan weer wel) voor die wagen, hoe wendbaar dat ding ook is…

een Xm waarbij je je suf zoekt naar dat ene onderdeel om weer goed te rijden of uberhaupt te kunnen rijden omdat het anders apk afkeur is maakt het rap minder leuk hoor, realiseer je dat goed als je gaat kiezen tussen een xm en een c5.

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 28 mei 2013 07:19 PM
  [ # 38 ]

Ik rijd nu dik 2 jaar met 2 xm’s, ongeveer een ton aan kilometers.
Weinig aan kapot gegaan (niks eigenlijk - 2 abs sensoren - en moeiteloos door de keuringen - een goede 16 klepper bij 8000 km per jaar mag geen probleem worden, aanrader. ABS sensoren voor dit later model is ook geen probleem meer. Gewoon doen!

Profiel  
 
Sep
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005

- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 28 mei 2013 09:38 PM
  [ # 39 ]

Ja ik word ook steeds enthousiaster. De C4 rijdt ook erg goed en is betrouwbaar en ik weet wat ik heb maar toch.
Ik denk dat ik ook nog een keer in een C5 ga rijden om dat comfort eens te proeven. Alvast bedankt voor het meedenken, top!

Profiel  
 
DSuper1970
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3137
Geregistreerd: 07-02-2009

Gepost: 29 mei 2013 01:08 AM
  [ # 40 ]

@Sep; let bij de XM ook extra op roestvorming bij met name het laatste bouwjaar 2000. Op een of andere manier is de roestpreventie af fabriek toen niet meer geweldig geweest.

Succes met je keuze!

Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

Profiel  
 
NdeJ
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 360
Geregistreerd: 10-04-2010

- Xantia 1.8i 16V Plus
Gepost: 29 mei 2013 03:58 PM
  [ # 41 ]

Hier nog een, aanbieder heeft er nog enkele staan. En ook nog een C5 die binnen jouw budget valt. ( gewoon voor de XM gaan!!) Succes!
http://www.autowereld.nl/citroen/xm/2-0-i-sx-16v-airco-4279159/details.html

Groet, Nico

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 29 mei 2013 11:13 PM
  [ # 42 ]

Sep, hoeveel haast heb je? Na de zomervakantie ga ik mijn XM V6 Break te koop aanbieden. Ongeveer voor de prijs die jij er aan wil uitgeven. Daar komen we vast wel uit.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 30 mei 2013 12:17 AM
  [ # 43 ]
puffel schreef:

Ik rijd nu dik 2 jaar met 2 xm’s, ongeveer een ton aan kilometers.
Weinig aan kapot gegaan (niks eigenlijk - 2 abs sensoren - en moeiteloos door de keuringen - een goede 16 klepper bij 8000 km per jaar mag geen probleem worden, aanrader. ABS sensoren voor dit later model is ook geen probleem meer. Gewoon doen!

Eensch, de 16v is een uitvoering die gewoon lekker door blijft gaan… Problemen aan die uitvoering zijn ook nog redelijk op te lossen. De wat meer gecompliceerdere uitvoering worden nu wel lastig hoor.

Profiel  
 
2cvtje
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1122
Geregistreerd: 29-05-2013

- AX Spot 1.1
Gepost: 30 mei 2013 08:22 PM
  [ # 44 ]

Ik heb 3 jaar in een C4 HDI gereden,heel veel kilomters gemaakt, maar ik herken dit als geen ander.
De C4 is nu weg, en ik rijd weer in een C5 2.0 Athena.
Hoge kilometerstand hoeft bij een nette C5, geen enkel probleem te zijn. mijn eerste C5 ging eruit met 348.000 km en die rijdt waarschijnlijk nog. Onderdelen ook gebruikt zijn makkelijk te vinden.

Een knappe XM vindt je niet voor het geld dat je wilt uitgeven, onderhoud is toch weer wat duurder, ik heb er 2 gehad, fantastische auto’s om in te rijden, maar ook wel wat problemen gehad.

Zelf zou ik gezien budget en verwachte onderhoudskosten voor een knappe C5 gaan.

Peter

Profiel  
 
Sep
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005

- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 31 mei 2013 09:24 AM
  [ # 45 ]

Iedereen bedankt voor het meedenken. Ik ga morgen in ieder geval weer in een c5 rijden om dit te proberen. Het valt mij idd op dat de meest knappe xms v6 zijn. Nu heb ik er nog eentje in duitsland gevonden http://www.autoscout24.de/DetailsGTM.aspx?id=228465035&cd=634973135920000000&asrc=st&a=1

Ik weet niet of dat veel werk is, uiteraard vervoer en mogelijk auto ambulance maar het is wel een knappe uitvoering. Eigenlijk zoiets maar dan iets dichter bij huis surprised tis allemaal zover weg om “te proberen”

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook