Totaal aantal Berichten: 128
- BX SPORT
- DS 3 Sport Chic 1.6 blueHDI 120
De laatste tijd lekker bezig geweest met de Sport. Alle velgen zijn schoon gemaakt aan de binnenkant. Dat was volgens mij nog nooit gebeurd. Die velgen zijn dus weer een paar kilo lichter (altijd goed voor de 0 tot 100 tijd).
Ook de nieuwe remblokken en schijven gemonteerd.
Ook met de achterruiterwisser bezig geweest. De motor kreunde heel erg. Ik heb hiervoor een vervanger klaar liggen alleen is dat een valeo en er zit natuurlijk een ducelier in. En ik heb geen beugeltje voor de valeo. Dus maar even de oude open gemaakt om te kijken of nieuw vet gaat helpen om deze weer goed rond te krijgen. Vandaag of morgen even weer terug zetten en ben benieuwd. Is het niet de oplossing zal ik een beugel moeten hebben om de valeo vast te kunnen zetten.
Verder nog even de andere mistvoorlamp eruit gehaald om die op te gaan knappen. Maar die is echter wel verder heen als de andere.
Verder ben ik benieuwd of iemand nog een complete voorbumper voor een Sport heeft liggen. In het middelste vak missen de lijsten en ook de dikke onderlijst is gebroken.
De gebroken lijst is te repareren, maar die lijsten in het grote vak maak je er niet zomaar weer in.
Heb je nog een bumper liggen ik hou me aanbevolen en het zou mooi zijn als deze in het BX sport donker grijs is.
Totaal aantal Berichten: 2791
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Middenrooster heb ik nog los liggen, complete bumper denk ik ook, zal wel te herspuiten zijn.
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
- BX SPORT
Zo’n rooster wat op de foto ontbreekt op de foto onder de kentekenplaat.
Is die ook van polyester? Dan moet het er weer in de maken zijn.
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Zit origineel gewoon met een paar schroefjes vast, die kleine roosters ook.
- BX SPORT
Ik wou gisteren de Sport weer even uit de garage box halen om er een stukje mee te rijden. Moet zo af en toe ook eens gebeuren.
En wat denk je water gebeurd na het omdraaien van de sleutel….
Niks grrr. Op contact gaan alles branden wat moet branden en de ventilator doet het ook gewoon. Sleutel door draaien naar start dan gebeurt alles was er gebeuren moet, maar de startmotor doet niks. Zelfs geen klik.
(Heb al wel eens een bijna lege accu gehad, maar dat loopt de startmotor nog wel rond weliswaar met weinig pit, maar loopt rond.)
Dacht even er een tik op geven, maar dan kom je er bij een Sport achter dat je er niet zo gemakkelijk bij komt, helemaal als je geen gereedschap bij de hand hebt.
Tijdens de LCP had e startmotor ook al een kuren, maar heeft het toen nog altijd gedaan.
Waar moet ik op gaan letten bij het vervangen van de startmotor. Helaas ligt de Sport lekker in de slaapstand op de grond dus van de onderzijde wordt het even moeilijk.
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
startmotor kan voor de carburateurs langs.
Luchtfilterhuis en bak en slangen weg en je kan hem er tussendoor halen.
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
- BX SPORT
Zo het is gelukt om de startmotor te verwijderen. Je moet er toch best veel voor los sleutelen. Dacht na de 3 bouten dat ik hem naar achteren kon schuiven, maar aan de achterkant zit nog een beugel. Na de speurtocht voor de bouten hiervan en inderdaad wat slangen aan de kant wurmen nu moet het lukken. Grrr nog niet voldoende ruimte. Dus eerst nog die achterplaat met de kleine moertjes los gemaakt en toen was het mogelijk om de startmotor eruit te krijgen.
Inmiddels is die besteld dus volgende week weer opbouwen.
Bij het demonteren van de airbox zag ik wel dat 1 van de kelken voor de carburateur niet van het originele type is en dat deze ook tegen de airbox aan leunt. Dat is natuurlijk nooit goed voor de lucht stroom en voor de prestatie’s.
Wie heeft er nog een originele rode kelk voor de carburateur van een Sport?
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
heb ik!
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
wijnand 16v schreef:
En wat denk je water gebeurd na het omdraaien van de sleutel….
Niks grrr. Op contact gaan alles branden wat moet branden en de ventilator doet het ook gewoon. Sleutel door draaien naar start dan gebeurt alles was er gebeuren moet, maar de startmotor doet niks. Zelfs geen klik.
Als je zelfs geen klik hoort kan het ook je contactslot zijn…
- BX SPORT
H@ns, Dit bleek gewoon een accu te zijn die iets te leeg was. Tijdje laden met de diesel ervoor en starten en lopen.
- BX SPORT
Ik heb de Sport de laatste tijd een paar uitgelaten tijdens wat langere ritten en of het nu een probleem is of juist niet dat weet ik niet. Tijdens een lange rit met het huidige weer wordt het in de auto niet bijzonder warm terwijl de kachel redelijk voluit op warm staat. Vandaag ook weer het hele stuk tussen Deventer en Utrecht was dit het geval. Echter zodra ik in Utrecht voor een paar stoplichten stil moest staan komt ineens de warmte vrij. Ook vanmiddag met een klein stukje file rijden begint de warmte ineens weer te komen. Dus de kachel weer snel iets terug zetten, want super heet hoeft het ook niet te worden.
Heeft iemand een idee of dit goed en gebruikelijk is of is hier toch iets aan de hand?
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Werkt de thermostaat wel deftig? Als die permanent open staat wordt het koelwater niet warm op snelheid en dan wel warm in file…
Totaal aantal Berichten: 27884
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Komt er bij een BX type 1 niet alleen koude lucht van buiten door de buitenste roosters?
Als je die open heb staan blijft er koude lucht binnen komen.
Warme lucht komt door de binnenste roosters, dus als je stil staat heb je die koude lucht niet meer.
Of het bij een Sport anders zit weet ik niet. Bij een type 2/3 BX komt er ook warme lucht door de buitenste roosters.
Ligt eraan, bij een basis komt de lucht inderdaad van buiten. Bij de luxere versies komt de warme lucht via tunnels ook bij de buitenste roosters.
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
- BX SPORT
De BX heeft de LCP weer overleefd zij het met een hulp van de Wegenwacht eend. Tijdens de tweede regelmatigheids etappe was de schakelstang welke ervoor zorgt dat je ook alle versnellingen links er rechts van de 3 en 4 kunt selecteren eraf gerammeld. Wat wil wel op de kasseien. Rammelde lekker op zich, maar lastig als je aankomt bij de kruising en je erachter komt dat je niet in de 1 optrekt, maar dat je in zijn 3 aan het trekken bent.
Onderweg dus met een reparatie weer verder kunnen rijden. En Yuri heeft onderweg ergens een BX gevonden die stond te smeken of zijn onderdelen mochten voortleven in een SPORT. Dus nu leven er onderdelen van die BX voort onder mijn SPORT.
Op de terugweg na de LCP na het ophalen van de tweede auto reed ik achter mijn BX aan en bij het optrekken naar de snelweg zag ik bij het rechterachterwiel een stroompje onder de auto vandaan komen. Het was droog weer dus regenwater was het niet en in de diesel waarmee ik reed rook ik benzine. Hmmm dus de BX lekt ergens benzine bij het achterwiel. Heeft iemand een idee waar dit vandaan kan komen? Ik heb geen bumpertank dus alleen de grote tank onder de achterbank.