Een poos geleden zocht ik met een goede vriend van me in een kledingzaakje in mijn dorp naar een panty voor de luchtinlaat van zijn XM. Geen takken in de ventilator van de verwarming e.d. De eigenaresse van de zaak gaf ons definitief het label “niet helemaal lekker” toen hij de juiste kleur panty uitzocht.
Maar ze zei wél dat ze een BX had met nog geen 50.000 km op de teller! Eerste eigenaar, altijd in de garage e.d.
Het bleek dus een BX break op grijs kenteken te zijn die op 8 oktober 1993 als BX 16TGI break service op kenteken is gekomen De BX is misschien niet in perfecte nieuwstaat, maar het valt niet tegen
Vandaag mocht ik van de eigenaresse wat foto’s maken en op het forum zetten.
Ik begreep dat de distributieriem net was vervangen. Ik heb nog wel aangeraden om naar de achterbollen te laten kijken, zat niet veel vering meer in. (ik zag de bx rijden)
Toch wel leuk dat zo’n bijzondere BX vlak bij mij staat
Totaal aantal Berichten: 17398
- CX 2400 Super
Ik kan zo snel geen jus ontdekken: de BX ziet er heel strak uit!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Wauw wat een schoonheid!
Erg leuk!
Mijn Fotosessie’s
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94
Totaal aantal Berichten: 1141
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Wat een gaaf ding zeg
Life’s too short to drive without comfort!!!
RensKorevaar schreef:Ik kan zo snel geen jus ontdekken: de BX ziet er heel strak uit!
Nou de trekhaak roest een beetje Maar voor de rest is ie wel erg 50K
Totaal aantal Berichten: 1036
- BX 16 TZI Automaat
Ik zou best wel iets zien in een break bedrijfs auto, in tegenstelling tot een vw caddie krijg je daar wel hele lengtes buis in. ideaale auto voor een elektro monteur.
“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar
Scharnier van de linker voordeur ziet er ook verdacht uit, bij nader inzien. De eigenaren hebben een kledingzaak die daar volgens mij al héél lang zit. De auto wordt nu ietsje meer gebruikt, naast de C3, omdat ze een jonge hond hebben die af en toe naar de dierenarts moet. (die zit dan in een vouwkrat voorin)
Zeer hoopgevend is dat de distributieriem gewoon netjes is vervangen. De kentekenpapieren zitten nog in het originele mapje dat destijds bij de auto kwam
mooie auto en dit soort bedrijfauto zijn trouwens veel fijner als die bagger caddies die al extra veren nodig hebben als je er een gereedschaps koffer in mee neemt omdat je anders door de politie van de weg wordt gehaald!
En dit is echt gebeurt!