Hallo iedereen,
Ik heb een paar probleempjes met mijn Citroen Saxo VTR 1.6 8v:
Probleem 1:
Sinds kort werkt mijn centrale deurvergrendeling niet meer, deze heeft altijd wel gewerkt. Ik heb al veel op internet gezocht maar kan helaas niet een juiste oplossing vinden.
Als ik in de auto zit en de deur op slot doe hoor ik achter het dashboard iets klikken.(er gebeurd dus wel iets behalve het goede) Ook werkt het signaal vergeten verlichting aan bestuurderszijde niet, dit heeft nooit goed gewerkt. Aan de passagierszijde werkt deze wel goed.(zou dit misschien met elkaar in verband staan)
Ik heb alle zekeringen etc. al gecontroleerd, deze zijn allemaal goed.
Probleem 2:
Het volgende probleem is de spanrol, deze is in ± september 2012 samen met de distributieriem en waterpomp vervangen.(dit heb ik samen met mijn vader gedaan) Een vriend van mij die in een autogarage werkt heeft de spanning gecontroleerd en deze was goed. De distributieriem stond na een maand alweer slap.(dus weer op de juiste spanning gezet) Een maand later alweer hetzelfde geval. De spanrol blijft dus op de één of andere manier niet goed zitten.
Heeft iemand hier een idee hoe ik dit probleem kan oplossen? (misschien vastzetten met loctite)
Groeten Jan
Niemand die een mogelijke oplossing heeft?
Zet je de riem op spanning door de spanrol de juiste kant op te draaien? De verkeerde kant op spant de riem wel aan, maar komt uiteindelijk weer slap te staan.
De centrale deurvergrendeling werkt helaas nog steeds niet. Heeft iemand nog een suggestie?
Totaal aantal Berichten: 446
- (Grand) C4 Picasso 1.6 VTi Selection
wat heb je er al allemaal aan geprobeerd?
Wellicht draadbreuk naar de deur toe?