Totaal aantal Berichten: 365
Geregistreerd: 22-12-2011
- 2CV 6
- Xantia 2.0i SX automaat
Ik heb nog even wat..
Mijn schokdempers voor vind ik wat aan de ‘zachte’ kant. Deze wil ik graag vervangen.
Nu vroeg ik mij af wie er ervaring heeft met bijvoorbeeld KYB schokbrekers.
Ook ben ik benieuwd naar ander mogelijkheden (BOGE, ARO, Record, ???)
heeft iemand ervaringen die hij (of zij) graag wil delen?
goed, In ieder geval een
Totaal aantal Berichten: 365
Geregistreerd: 22-12-2011
- 2CV 6
- Xantia 2.0i SX automaat
Nog 1 puntje van zorg omtrent mijn Amietje…
bij het starten duurt het vrij lang voordat mijn oliedruk lampje uit is.. Wat kan hier de oorzaak van zijn?
De eerste paar tellen loopt hij ook wat rauwer, daarna (als het lampje uit is) klinkt het weer soepeler.
Dit lijkt me niet bevorderlijk voor de levensduur .
Iemand tips?
dit is trouwens al zolang ik ‘m heb…
Totaal aantal Berichten: 365
Geregistreerd: 22-12-2011
- 2CV 6
- Xantia 2.0i SX automaat
KYB schokbrekers gekocht….
Totaal aantal Berichten: 365
Geregistreerd: 22-12-2011
- 2CV 6
- Xantia 2.0i SX automaat
mmm. dan nu de vraag hoe te monteren.. met de kap naar voren of naar achteren.
voorzijde kap naar voren, achter naar achter
bron: werkplaats/reparatie handboek 619-2
wie ‘t kleine niet leert, doet ‘t grote verkeerd
Histoire: 2CV4, 2CV6, AK400, Ami Super Berline, Ami Super Break, Ami 8 Service Tol., Ami 8 Break, Acadyane, en diverse niet-citro’s.
Totaal aantal Berichten: 365
Geregistreerd: 22-12-2011
- 2CV 6
- Xantia 2.0i SX automaat
ha carver ThanX, ik had het gezien:-).
Sommige merken moeten echter andersom en van de KYB weet ik het nog niet. Lijkt me ook niet heel kritisch verder.
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
PietR schreef:Nog 1 puntje van zorg omtrent mijn Amietje…
bij het starten duurt het vrij lang voordat mijn oliedruk lampje uit is.. Wat kan hier de oorzaak van zijn?
De eerste paar tellen loopt hij ook wat rauwer, daarna (als het lampje uit is) klinkt het weer soepeler.
Dit lijkt me niet bevorderlijk voor de levensduur .
Iemand tips?dit is trouwens al zolang ik ‘m heb…
welke olie gebruik je en wat is het merk van je oliefilter?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 365
Geregistreerd: 22-12-2011
- 2CV 6
- Xantia 2.0i SX automaat
Olie is 20w50 met een litertje 10w40 erdoor😊 . op het filter staat: DO280 CLEAN filter ( bij Daniel engelhart gekocht).
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Je kunt eens overwegen een minerale 15w40 te gaan gebruiken met een oliefilter van Purflux.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 365
Geregistreerd: 22-12-2011
- 2CV 6
- Xantia 2.0i SX automaat
Ga ik zeker proberen. ThanX .
Heb je er ook een kleine uitleg bij?
En waar haal ik een purflux filter( google vindt niet zoveel)
Totaal aantal Berichten: 365
Geregistreerd: 22-12-2011
- 2CV 6
- Xantia 2.0i SX automaat
MANN filter lijkt me ook wel goed… én ik zag dat de Gamma minerale 15w40 heeft, dus komende vrijdag maar eens aan de slag!.
Verder, voor de gein, heb ik een Velleman ‘electronische’ onstekingsmodule ingebouwd. Hij lijkt nu iets beter te starten en iets soepeler te draaien.
Totaal aantal Berichten: 365
Geregistreerd: 22-12-2011
- 2CV 6
- Xantia 2.0i SX automaat
grmbl. Toch maar een andere aandijfas halen ergens.
Hij is weer uit z’n homokineet geschoten. Niet erg betrouwbaar dus
Totaal aantal Berichten: 365
Geregistreerd: 22-12-2011
- 2CV 6
- Xantia 2.0i SX automaat
afgelopen weekend alles maar eens losgehaald qua aandrijfassen, remschijven en -klauwen.
Nu wachten op de nieuwe schijven, remblokken en natuurlijk de aandrijfas:-)
wel gezien dat 1 motorsteun stuk is…..
Hoe zat het ook alweer met motorsteunen van een AMI super? zijn die hetzelfde als die van een GS/GSA?
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
PietR schreef:
Verder, voor de gein, heb ik een Velleman ‘electronische’ onstekingsmodule ingebouwd. Hij lijkt nu iets beter te starten en iets soepeler te draaien.
condensator afgekoppeld?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 365
Geregistreerd: 22-12-2011
- 2CV 6
- Xantia 2.0i SX automaat
jazeker:-)