10 van de 16
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
   
AMI superrr
pietrka
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 365
Geregistreerd: 22-12-2011

- 2CV 6
- Xantia 2.0i SX automaat
Gepost: 20 januari 2015 08:22 PM
  [ # 136 ]

Ik heb nog even wat..

Mijn schokdempers voor vind ik wat aan de ‘zachte’ kant. Deze wil ik graag vervangen.
Nu vroeg ik mij af wie er ervaring heeft met bijvoorbeeld KYB schokbrekers.
Ook ben ik benieuwd naar ander mogelijkheden (BOGE, ARO, Record, ???)

heeft iemand ervaringen die hij (of zij) graag wil delen?

goed,  In ieder geval een nice day

Profiel  
 
pietrka
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 365
Geregistreerd: 22-12-2011

- 2CV 6
- Xantia 2.0i SX automaat
Gepost: 22 januari 2015 11:03 AM
  [ # 137 ]

Nog 1 puntje van zorg omtrent mijn Amietje…

bij het starten duurt het vrij lang voordat mijn oliedruk lampje uit is.. Wat kan hier de oorzaak van zijn?
De eerste paar tellen loopt hij ook wat rauwer, daarna (als het lampje uit is) klinkt het weer soepeler.
Dit lijkt me niet bevorderlijk voor de levensduur ahh .


Iemand tips?

dit is trouwens al zolang ik ‘m heb…

Profiel  
 
pietrka
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 365
Geregistreerd: 22-12-2011

- 2CV 6
- Xantia 2.0i SX automaat
Gepost: 31 januari 2015 02:15 PM
  [ # 138 ]

KYB schokbrekers gekocht….

Profiel  
 
pietrka
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 365
Geregistreerd: 22-12-2011

- 2CV 6
- Xantia 2.0i SX automaat
Gepost: 31 januari 2015 03:45 PM
  [ # 139 ]

mmm. dan nu de vraag hoe te monteren.. met de kap naar voren of naar achteren.

Profiel  
 
carver
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 136
Geregistreerd: 31-12-2013

- Ami 8 Break
Gepost: 31 januari 2015 08:38 PM
  [ # 140 ]

voorzijde kap naar voren, achter naar achter

bron: werkplaats/reparatie handboek 619-2

wie ‘t kleine niet leert, doet ‘t grote verkeerd

Histoire: 2CV4, 2CV6, AK400, Ami Super Berline, Ami Super Break, Ami 8 Service Tol., Ami 8 Break, Acadyane, en diverse niet-citro’s.

Profiel  
 
pietrka
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 365
Geregistreerd: 22-12-2011

- 2CV 6
- Xantia 2.0i SX automaat
Gepost: 01 februari 2015 02:48 PM
  [ # 141 ]

ha carver ThanX, ik had het gezien:-).
Sommige merken moeten echter andersom en van de KYB weet ik het nog niet. Lijkt me ook niet heel kritisch verder.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 01 februari 2015 02:54 PM
  [ # 142 ]
PietR schreef:

Nog 1 puntje van zorg omtrent mijn Amietje…

bij het starten duurt het vrij lang voordat mijn oliedruk lampje uit is.. Wat kan hier de oorzaak van zijn?
De eerste paar tellen loopt hij ook wat rauwer, daarna (als het lampje uit is) klinkt het weer soepeler.
Dit lijkt me niet bevorderlijk voor de levensduur ahh .


Iemand tips?

dit is trouwens al zolang ik ‘m heb…

welke olie gebruik je en wat is het merk van je oliefilter?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
pietrka
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 365
Geregistreerd: 22-12-2011

- 2CV 6
- Xantia 2.0i SX automaat
Gepost: 01 februari 2015 03:06 PM
  [ # 143 ]

Olie is 20w50 met een litertje 10w40 erdoor😊 . op het filter staat: DO280 CLEAN filter ( bij Daniel engelhart gekocht).

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 01 februari 2015 03:07 PM
  [ # 144 ]

Je kunt eens overwegen een minerale 15w40 te gaan gebruiken met een oliefilter van Purflux.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
pietrka
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 365
Geregistreerd: 22-12-2011

- 2CV 6
- Xantia 2.0i SX automaat
Gepost: 01 februari 2015 03:11 PM
  [ # 145 ]

Ga ik zeker proberen. ThanX .
Heb je er ook een kleine uitleg bij?

En waar haal ik een purflux filter( google vindt niet zoveel)

Profiel  
 
pietrka
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 365
Geregistreerd: 22-12-2011

- 2CV 6
- Xantia 2.0i SX automaat
Gepost: 03 februari 2015 02:40 PM
  [ # 146 ]

MANN filter lijkt me ook wel goed… én ik zag dat de Gamma minerale 15w40 heeft, dus komende vrijdag maar eens aan de slag!.

Verder, voor de gein, heb ik een Velleman ‘electronische’ onstekingsmodule ingebouwd. Hij lijkt nu iets beter te starten en iets soepeler te draaien.
 
nice day

Profiel  
 
pietrka
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 365
Geregistreerd: 22-12-2011

- 2CV 6
- Xantia 2.0i SX automaat
Gepost: 04 februari 2015 06:41 PM
  [ # 147 ]

grmbl. Toch maar een andere aandijfas halen ergens.
Hij is weer uit z’n homokineet geschoten. Niet erg betrouwbaar dus hmz

Profiel  
 
pietrka
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 365
Geregistreerd: 22-12-2011

- 2CV 6
- Xantia 2.0i SX automaat
Gepost: 09 februari 2015 10:50 AM
  [ # 148 ]

afgelopen weekend alles maar eens losgehaald qua aandrijfassen, remschijven en -klauwen.
Nu wachten op de nieuwe schijven, remblokken en natuurlijk de aandrijfas:-)

wel gezien dat 1 motorsteun stuk is…..
Hoe zat het ook alweer met motorsteunen van een AMI super? zijn die hetzelfde als die van een GS/GSA?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 09 februari 2015 11:52 AM
  [ # 149 ]
PietR schreef:

Verder, voor de gein, heb ik een Velleman ‘electronische’ onstekingsmodule ingebouwd. Hij lijkt nu iets beter te starten en iets soepeler te draaien.
 
nice day

condensator afgekoppeld?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
pietrka
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 365
Geregistreerd: 22-12-2011

- 2CV 6
- Xantia 2.0i SX automaat
Gepost: 09 februari 2015 11:56 AM
  [ # 150 ]

jazeker:-)

Profiel  
 
 
10 van de 16
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook