Totaal aantal Berichten: 59
- BX TZD Turbo
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Zaterdag werd het versnellingpookje van mijn XM 2.0 16v 1996 wel ineens heel soepel en kon ook 360 graden draaien. Aangezien ik nogal ver van huis was besloten de auto op de brug te zetten bij een garage aldaar en het hitteschild boven de katalysator verwijderd. Wat blijkt de verbinding van de stang met de ppok is volledig afgebroken, op wat lijkt een lasnaad. Na deze weer te hebben vastgelast richting huis gereden maar net voor aankomst gebeurt het weer. Na enig freubelen aan de stangen in het vooronder schiet ze in een versnelling (bleek de 4e) op deze manier thuisgekomen.
Er moet dus een nieuwe schakelstang in. Heeft iemand dit ooit eerder meegemaakt? En weet iemand of er aan een nieuwe schakelstang te komen is voor een Y4 Break?
Ik heb het ook ooit meegemaakt, is toen door de ANWB gelast! Nooit meer losgegaan
Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Ik kan me zo even niet voor de geest halen of we zo’n schakelstang in het XM clubmagazijn hebben.
Hoe ziet zo’n ding er uit? Heeft iemand een foto of een tekening?
Lijkt mij dat het niet uitmaakt of het een om een break of een berline gaat.
Maakt het motortype nog wat uit?
A.s. zaterdag zijn we open van 10 tot 15 uur. Adres kan je hier vinden.
Je moet wel lid zijn van de XM club.
Ik ben a.s. zaterdag in het magazijn en zal even kijken of ik iets vind.
Totaal aantal Berichten: 3194
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Als die dezelfde is als een 2.1 TD dan heb ik een splinternieuwe voor jou liggen .
Zal vanavond een foto en onderdeelnummer posten .
Walter
Meten is weten , gissen is missen