Kijk, dan beginnen we daar maar eens mee. Top tips!
Hoe maak je het gasklephuis schoon? Dat is toch die klep die je ziet als je het luchtfilter afhaalt? (lijkt wel een beetje op de carbaruteur kleppen van de Visa.
Spuit je er gewoon remmenreiniger in? Of haal je hem helemaal uit elkaar?
Ik zou eerst beginnen met enkel die stappenmotor eraf te halen, zijn maar 2 boutjes.
Maar wat je ook doet het moet eraf voor je met remreiniger kunt reinigen, product moet kunnen wegvloeien en verdampen.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Uiteindelijk heb ik de stappenmotor/gasklephuis gewoon laten zitten en heb ik een nieuw luchtfilter en bougies vervangen. Dit hielp al een hele hoop! De oude bougies waren ook niet erg fris mee.
Vandaag de olie ververst en een nieuw filter gemonteerd. Verder maar weinig te melden over deze Saxo..
Oja, de koppeling zit nog steeds erg hoog, maar blijkt het uitstekend doen..
Rijden als een trein!
*afkloppen doet.
Even is het stil geweest hier. Maar er is nieuws!
Er is weer APK tot 28 mei 2015. Vandaag is de Saxo weer goedgekeurd, helaas wel na wat laswerk in de wielkast aan de achterkant.
Tussen het plaatwerk zat behoorlijk wat roest en er zaten ook 2 gaatjes in de kofferbak. Alles is weer netjes dicht gelast en we kunnen weer!
Verder was op een ruitenwisser en een stadslampje na in orde!
210000 en een beetje alweer.
Weinig te melden over deze auto. Kimberly klaagde de laatste tijd wat over de slechte grip bij natte omstandigheden en dan vooral aquaplanning.
Daarom 4 nieuwe Michelins besteld voor de Saxo, geen idee of het economisch verstandig is, maar veiligheid is natuurlijk belangrijker!
Voor zitten nu uit 2004 afkomstige marangoni en achter oude Dunlop. De saxo zal gelijk nieuwe remvloeistof en koelvloeistof krijgen.
Verder rijden hij nog uitstekend ! Ze rijd er pittig mee door, maar wel altijd rustig met koude motor.
Zo, de bandjes liggen klaar om er onder te gaan.
Klein vraagje; die koelvloeistof ik heb geen idee hoelang die erin zit. Is het verstandig om te die vervangen? Ik ben bang dat de koppakking stuk gaat ofzo, beetje onder het mom van ‘‘wat loopt dat loopt’‘.
De remvloeistof kreeg een groen lampje met de vochttest. De remvloeistof is dan ook niet vervangen, de koelvloeistof ook niet.
Natuurlijk wel de banden eronder wat toch een heel verschil maakt. Volgens mijn lief rijd het allemaal wat directer en gaat het remmen op nat wegdek voor het stoplicht ook een stuk beter…
Wat me wel opviel is roest
Rechtsvoor zit een slecht gelast stuk wat aan de zijkanten weer mooi bruin wordt. Ik zal dit kaal gaan schuren en opnieuw gaan lakken/tectyleren. Ook de rechter wielkast begint lekker krokant te worden, afgelopen voorjaar was dit geen afkeur, maar het zal mij niets verbazen of volgend jaar is dit het wel. Afijn gelukkig bestaan er lasapparaten!
Totaal aantal Berichten: 15702
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Waarom zou kvs slecht worden Bart? Als het wordt aangelengd met water kan het niet voldoende bescherming tegen vorst bieden, het kan heel vies worden als het blok ooit met alleen water heeft gereden en daardoor erg roestig is aan de binnenzijde of wanneer die koppakking al lek is geweest en er olie bij is gekomen, maar verder? De kleur is altijd een goede indicatie. Ik ken maar weinig koelvloeistoffen die koppakkingen vreten
Lekker laten zitten dus
De Saxo doet het nog steeds best. Wel loopt ze heel soms stationair wat te dansen in toeren tot bijna afslaan toe. Aangezien mijn babe wat meer kilometers gaat maken gaat ze aanstaande vrijdag na de garage om de auto even goed na te laten kijken en wellicht wat roest aan te pakken.
Deze olie; http://www.olietekoop.nl/motorolie/product/177 is toch prima voor de Saxo?
Denk dat het zelfs de aanbevolen olie is.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Deze olie zit erin nu
Afgelopen vrijdag is de auto bij de garage geweest en is er wat laswerk verricht. Het stationaire gedoe lijkt opgelost te zijn door eens een keer 140-150 te rijden over een wat langere afstand ipv altijd 1 op 18
Deze plek was eerder al gelast maar dat was niet erg netjes gedaan. Namelijk, gewoon over de roest heen heen.
Alles weghalen
en nieuw plaatje eroverheen
Uiteraard is er hierna nog metaalverf en tecktyl overheen gegaan.
Volgend jaar is de rechtwielkast achter aan de beurt en de rechterdorpel aan de achterkant. Ook moeten de draagarmrubbers vervangen worden, of we dat laten doen laat ik aan mijn geliefde over volgend jaar. De auto lijkt me het nog wel waard, want rijden doet ze..
De paravanbak afdekkap daarvan zit bij mij alleen links een gedeelte klopt dit ?. Zie bij veel saxo’s dit ,dat er rechts niets zit !!!
Totaal aantal Berichten: 43291
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
heeft die auto schade gehad dat ie zo verschrikkelijk rot is???
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 232
Geregistreerd: 05-06-2004
- ID/DS DSuper
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 110PK
De gemiddelde Saxo roest wel op meer plekken..
http://autoadviezen.nl/Film/Ctroen_Saxo_A_As_film/Citroen_Saxo_A_As.mp4