waterman schreef:heeft die auto schade gehad dat ie zo verschrikkelijk rot is???
Ik heb geen idee
Er duikt wel weer wat anders op. De Saxo kraakt ontzettende met het veren. (links voor). Bij bij voorbeeld een gat of een flinke drempel kraakt het ontzettend.
Luisteren we hier naar een gebroken veer?
https://www.youtube.com/watch?v=IlfxTQV6T0o&list=UUo_4Ezb5PFZRkb2Fk4eAQyA
Misschien dat het tijd is voor een vervanger van de Saxo..
Wat moet er gebeuren;
1 wielkast moet waarschijnlijk gelast worden en de dorpel, stabilisatorrubbers, remschijven & eigenlijk ook de distributie moeten worden vervangen..
Ding rijd verder nog elke dag prima:)
Totaal aantal Berichten: 43291
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Bart1989 schreef:
Misschien dat het tijd is voor een vervanger van de Saxo..
Wat moet er gebeuren;1 wielkast moet waarschijnlijk gelast worden en de dorpel, stabilisatorrubbers, remschijven & eigenlijk ook de distributie moeten worden vervangen..
Gelijk opruimen dat ding.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Wegdoen en vervangen door een andere? dan moet die al vele malen beter zijn
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Voor mijn gevoel moet je gelijk rond de 2-3000 euro gaan zitten en dan is het nog maar afwachten.
Was nog iets vergeten;
Hij slaat als hij koud is wel eens af als je van 1 naar 2 schakelt.
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Dat laatste is iets waar ik me niet druk om zou maken, maar wat de rest betreft heb je nu wel een mooi punt om te overwegen wat er met deze Saxo moet gebeuren.
Als je alles door een garage moet laten doen dan begon ik er niet meer aan, maar als je zelf wat kunt, of een mannetje hebt dan kun je nog wel wat in deze auto investeren.
Ach ja, Saxo heeft inmiddels nieuwe stabilisator rubbers, remschijven + blokken (zelf gedaan, Bosch 50 euro in totaal, hoe kan het he?) plus het laswerk is aangepakt. Ook is er 1 remleiding vernieuwd door de garage. Verder is hij weer goedgekeurd en wordt er weer een jaar doorgereden.
Heel veel wordt er niet mee gereden overigens 219.400 kilometer inmiddels. Olieverbruik? Niks! Ook nog steeds geen sporen van een lekke kop, koelvloeistof wordt er niet verbruikt, alles blijft keurig op temperatuur en de olievuldop is schoon.
Heb wel onlangs het gasklephuis gereinigd en zelf een nieuw dopje van de ruitensproeier gemonteerd!
Inmiddels zijn we bijna een jaar verder en de wagen rijd nog steeds.
De huidige kilometer stand zit nu op ongeveer 230000 kilometer.
Onlangs zijn de voorste remslangen vernieuwd, want de wagen trok irritant de verkeerde kant op. De originele slangen zaten er nog op, probleem weer verholpen
Mijn vriendin werkt sinds een paar maanden op 8 kilometer van huis, dus de wagen rijd voornamelijk korte stukjes. Vorige week viel het me op dat auto wel erg lang blijft walmen uit de uitlaat. Een blik in de olievuldop voorspelde ook al niet veel goeds, vol met mayo. Echter leek het KVS niveau niet gezakt en loopt de motor ook niet warm.
Daarop de auto verwend met een busje injectiereiniger en de auto een weekje mee naar mijn werk genomen. Het walmen is nu minder en de mayo is nagenoeg verdwenen. Zo’n auto moet rijden! Door de injectiereiniger trekt de auto nu een stuk soepeler op. Zo af en toe zullen we ruilen van auto zodat de Saxo eens lekker op temperatuur komt.
Helaas is gisteren de stuurbekrachtiging ermee gekapt, belachelijk zwaar sturen doet het ding nu, maar geen zorgen ook dit zal zsm gefixt worden….
Overigens is het helemaal geen SX maar een VSX.
Velours stoelen, elektrische en verwarmde spiegels, een watertemperatuurmeter en een startonderbreker zijn allemaal opties voor een VSX..
Onlangs een nieuwe, gebruikte pomp gemonteerd.
Helaas heeft die het wel een week gedaan voordat die er ook weer mee stopte.
De oude pomp heb ik open gemaakt en die was echt kapot gedraaid. Een stuk van de koolborstelbrug was er gewoon tussenuit gesmolten/gebroken.
Op de draden naar de pomp toe staat, bij draaiende motor 14 volt (is dat niet wat veel?) dus daar lijkt het niet aan te liggen.
Nog maar een pompje proberen?
Contactslot?
Gr. Wim.
Aanjager en achteruit verwarming doen het prima, dus dat lijkt mij stug.
Er zijn verder ook geen mankementen.
Foto’s!
Zo zag de pomp eruit die erop zat
En zo ziet de 2e pomp eruit die er nu in zit
Domme pech of is er toch echt wat aan de hand met de spanning/contactslot?
Totaal aantal Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Lijkt wel of het weggesmolten is…
Misschien slechte massa?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 43291
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
is gewoon een bekende saxo-kwaal.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Duidelijk pech dan dus.
Door de verzenden is al het koolstof en vet natuurlijk al lekker door de motor heen geschud.
Nu is dit: http://www.direct-fiume.fr/portes-charbons/30-porte-charbon-renault-peugeot-citroen-ford-mazda.html ook een optie, maar dan zet je mooie nieuwe spullen in een oude pomp. En of het 100% zeker past…
Voor €140 euro heb je het nieuwe elektrische gedeelte van een pomp:
http://www.ebay.fr/itm/Moteur-Pompe-de-direction-assistee-Citroen-saxo-/111437420609?hash=item19f2301841:g:9jAAAOSw9r1WARgp
Of nog een keer voor 50 euro een 2e hands opscharrelen en die voor het monteren eerst goed schoonmaken van binnen en duimen dat hij nog een paar uurtjes wil draaien
Opnieuw een 50 euro pompje gemonteerd.
Van te voren eerst het gruis eruit gehaald, de koolborstels schoongemaakt & het asje ingevet.
Zo op het oor loopt het ding heel aardig.
De Saxo is weer bekrachtigd!