En de pomp doet het nog steeds!
Inmiddels ook met nieuwe APK, afgekeurd op de ruitenwissers
De wagen rijd nog steeds probleemloos. Wat een ontzettend taai wagentje!
Hij stinkt alleen nog steeds ontzettend bij de koude start, ook wil je er de eerste paar honderd meter liever niet achter rijden.
Olieverbruikt blijft nog steeds nihil, al is dat de laatste tijd met veel korte stukjes wel wat meer geworden.
Eigenlijk zou de Distributieriem vervangen moeten worden (vorig jaar al). Hij zit er met 90.000 km ook al eventjes op..
Mijn vriendin wil dat echter niet en daarmee einde verhaal
Ik heb de auto onlangs wel helemaal gekleid, machinaal gepolijst (3 stappen) en in een knappe was gezet. Ondanks de deuken glanst hij weer fantastisch en zijn de waskrassen verdwenen en de diepe krassen minder zichtbaar gemaakt!
Die ziet er erg strak uit op de foto! Klasse!
Leuk om zo’n ding lekker in de vaart te houden. Er zijn veel klussen te doen als je zelf wat kan! Hoeveel kilometer heeft die er inmiddels opzitten?
Dankje!
Het gaat niet zo snel meer, er staat nu 234500 op.
En hij is alweer bijna 20 jaar oud!
Het is ook zo leuk om in de rijden, de 1400 sleurt er nog lekker aan en ondanks de normale banden hoekt het heerlijk!
Met de Xsara kan ik haar met moeite bijhouden in de bochten, laat staan de Visa.
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013
- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Bart1989 schreef:Eigenlijk zou de Distributieriem vervangen moeten worden (vorig jaar al). Hij zit er met 90.000 km ook al eventjes op..
Mijn vriendin wil dat echter niet en daarmee einde verhaal
Goed verhaal. Je slaat jezelf voor de kop als ie breekt…
BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99
Goed punt Tim!
Het is een klus die zeker te doen is!
Ik weet het, maar het is niet mijn auto…
tim1993 schreef:Bart1989 schreef:Eigenlijk zou de Distributieriem vervangen moeten worden (vorig jaar al). Hij zit er met 90.000 km ook al eventjes op..
Mijn vriendin wil dat echter niet en daarmee einde verhaalGoed verhaal. Je slaat jezelf voor de kop als ie breekt…
Dan zou ik mijn vriendin slaan
leuke verhaaltjes over een leuke Saxo!
leuk kleurtje en ziet er goed uit!
zo kan ik zelf jullie tips voor mijn Saxo 1.1 uit 2002 indien mogelijk gebruiken!
mijn Saxo heeft net 122000 gelopen.
fusee kogels moesten vervangen worden bij een apk..
bij een grote beurt de beide aandrijf assen vervangen..
nu eerst rustig aan doen met de kosten..
verder, starten en lopen! als een zonnetje!
Vanaf volgend jaar gaat de hoogst waarschijnlijk meer kilometers draaien.
Daarvoor er nu toch maar voor gekozen om de distributie te vervangen, onder het mom van nu of volgend jaar, het moet toch.
Er zit nu fijn een nieuwe SKF set op inclusief spanrol & waterpomp.
De oude riem had toch al wel aardig wat sporen van slijtage. (ruim 6 jaar oud, Gates)
Lichte haarscheurtjes zijn al zichtbaar.
Hij kan er weer 5 jaar tegen aan
die riem is nog lang niet gebroken toch?
waarom heb je de oude niet weer teruggezet?
het was echt nog wel evengoed gegaan, en bovendien het is niet jouw auto toch?
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Dat zou wel een hele domme besparing zijn, erikkuiper! Zo’n riempje kost geen drol, je hebt alles toch al los liggen, je wilt er weer voor lange tijd vanaf zijn en je wilt zeker niet dat, wanneer zo’n riem na een week alsnog knapt, dat ze je voor prutser uitmaken!
De kans op schade aan een riem, en dat geldt ook voor de waterpomp, is het grootste bij hergebruik in dit soort situaties.
Domme opmerking dus.
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
De teller staat inmiddels op bijna 240.000 kilometer. Na ruim een jaar bijna geen kilometers gereden te hebben gaat de Saxo vanaf april dagelijks een stuk meer kilometers rijden (circa 70 per dag exclusief privé kilometers). Wij zijn zeer benieuwd of de Saxo nog even door wil tokkelen..
Momenteel rijd het ding nog prima, onlangs is ze verwend met nieuwe bougies, bougiekabels, olie en filters. Vooral met koude start gaat het nu stukken beter! Wel loopt ze stationair soms wat vervelend te doen en houd ze een beetje in met koude motor. Hopelijk gaan de extra kilometers hier verandering in brengen. Een auto hoort te rijden en lekker warm te worden.
Mijn vriendin is vastbesloten de 3 ton te halen.
Wordt vervolgd…:mrgreen:
Zo zit je vol trots te vertellen hoe goed het ding het nog doet, zo heb je ineens een bijzonder vreemd schuren geluid bij gas los..
Leek een beetje op gegriefd asfalt, maar dit was het niet.
Hmm gas vol intrappen en toen hoorde je niks, bij gas los was het er weer. Alsof een lager in een keer helemaal aan gort was.
Snel een snelwegparkeerplaats op en even een rondje gelopen. Even voelen aan de wielen, maar niks vreemds te voelen. Ook de koppeling was niet vreemd. Toch de snelweg maar weer op, maar het werd eigenlijk alleen maar erger.
Snel de volgende parkeerplaats er weer af en nog eens kijken. Is 1 van de aandrijfashoezen eraf gelopen. Het vet zit werkelijk overal
Afijn, rustig met 90 naar huis gereden en vervolgens niks meer gehoord. De volgende rit wordt naar de garage.
Kan een loslopende hoes een kabaal maken bij gas los? Of is heel de as naar de mallemoeren? Bij insturen hoor je geen tikkend geluid oid…