2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »

Jaco’s DS3 Cabrio; Bye bye Sweet Ass 3 (p4)
Gepost: 12 juni 2013 11:45 PM
  [ # 16 ]

Je edit is langzamer dan mijn schaduw Very Happy

Profiel  

jaco
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6121

Gepost: 12 juni 2013 11:47 PM
  [ # 17 ]

Dat is omdat op jouw breedtegraad de zon sneller draait. Ofzo.

Profiel  

Gepost: 13 juni 2013 12:04 AM
  [ # 18 ]

Klinkt volkomen plausibel.

Profiel  

RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 17403

- CX 2400 Super
Gepost: 30 juni 2013 07:46 PM
  [ # 19 ]

Zijn er nog nieuwe escapade’s te melden? Wink

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

jaco
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 30 juni 2013 08:03 PM
  [ # 20 ]

Ik heb gisteren even een escape gebruikt en ben de CX gaan uitlaten… Wink

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27923

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 02 juli 2013 07:18 PM
  [ # 21 ]

Ik zie dit topic weer een beetje laat…
Maar leuk om zo’n auto even een tijdje te mogen rijden, ook precies in het juiste seizoen Wink

Lekker van genieten, en je leert zo ook je CX nog eens meer waarderen! Laughing

Profiel  

jaco
> 6000 berichten

Gepost: 02 juli 2013 08:43 PM
  [ # 22 ]

Dat is zeker Arjan!

Ik wil van dit topic vooral geen vergelijkingstest tussen de CX en de DS3 Cabrio maken, want dat zou geen van beide auto’s eer aan doen. Maar wanneer je in beide auto’s rijdt, vallen de verschillen natuurlijk wel op en ja, als CX-liefhebber heeft mijn waardering voor deze limousine wel een nieuwe impuls gekregen.

Zoals gezegd, een vergelijking is niet eerlijk en misschien zelfs zinloos, maar laat ik dan toch even mijn eerste ervaringen delen. Toen ik een paar weken geleden voor het eerst in mijn DS3 Cabrio stapte, was ik overdonderd door alle moderne gemakken aan boord van de auto. Als dagelijkse CX-rijder ben ik dat natuurlijk allemaal niet gewend. En na de eerste rit bekroop mij het sterke gevoel dat ik voortaan misschien maar altijd in een moderne auto moest gaan rijden. Ik ging zelfs op de eerste avond meteen het internet op om een opvolger te zoeken. Want ja, na een half jaar DS3 wil je natuurlijk niet meer in zo’n oude bak als de CX verder, toch?

Het comfort van de DS3 is hoog, zeer hoog, zeker met zo’n compleet uitgeruste wagen. Wat een heerlijke stevige stoelen en dankzij het verstelbare stuur heb je ook als lange lijs een prima zitpositie. Dat is voor de passagier die achter mij moet zitten minder, maar die heb ik toch niet. Ingebouwde navigatie, ongehoord goede audio, een dak dat open kan en nog veel meer technologie waar ik maar half weet van heb, in combinatie met een strakke wegligging en direct stuurgedrag, maken dit een geweldige auto om mee te rijden.

Na ruim een week DS3 Cabrio was het tijd om de CX weer eens van z’n plek te halen, op naar een meeting. Meteen al toen ik instapte werd ik bevangen door een verliefd gevoel, dat kwam door de typische geur die in de auto hing. En eenmaal de weg op wist ik weer waarvoor ik CX ben gaan rijden. Hij strijkt de weg écht glad! Met 15.000 kilometer per jaar in de CX als enige wagen wordt het bijzondere weggedrag van zo’n CX gewoon, je went eraan en vergeet wat er bijzonder aan is. Maar man, ik zat met een grijns van oor tot oor achter het stuur; het zweven, de diravi, man wat is dit geweldig. Het inspireerde mij tot de volgende ode aan mijn trouwe vervoermiddel:

O, oude grijze schoonheid. Alles piept en kraakt en je lekt uit alle leidingen,
maar wat is het heerlijk om weg te zakken en me te laten meevoeren in jouw zachte deiningen,
bedwelmd door de zoetmuffige geur van in olie doordrenkte stoffigheid.

Loulou, oui c’est toi.

Eigenlijk is het weggedrag van de DS3 vele malen beter, op het zweven na dan, maar sommige obstakels kan je met de DS3 toch net iets makkelijker (lees: sneller) nemen dan met de CX. Omgekeerd gaat dat overigens ook op. Anderzijds is de CX is in vergelijking met de DS3 een onhandig deinende boot in korte bochten, maar om eerlijk te zijn vind ik dat wel lekker juist. Het was alleen wel heel erg wennen na een week DS3.

Gek genoeg heeft al dat moderne comfort er bij mij dus voor gezorgd dat mijn verlangen naar het oude, het bijzondere, het doorleefde alleen maar is versterkt. En daarmee wil ik niks afdoen aan de DS3 Cabrio, want het is echt een fantastiche wagen die ik nu dagelijks inzet. Maar ik heb me er wel op betrapt dat ik zo nu en dan (en zeker bij langere ritten) twijfel of ik niet beter de CX kan nemen. Zelfs bij mooi weer, als je bijkans uit de CX brandt (ook met airco aan).

Maar dat is allemaal heel persoonlijk. En hoewel dit topic natuurlijk heel persoonlijk ís, wil ik wel over de DS3 Cabrio laten gaan en verder niet teveel vergelijkingen meer maken.

En ja, de DS3 Cabrio inspireert mij ook! Het ontbreekt me op het moment alleen aan de tijd om die inspiratie in iets tastbaars om te zetten. Maar daar wordt aan gewerkt, dus houd dit topic nog maar even in de gaten. Very Happy

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27923

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 02 juli 2013 09:00 PM
  [ # 23 ]

Leuk geschreven stukje Wink
Laten we idd er geen vergelijkingstest van gaan maken, dat gaat zeker niet werken.

jaco schreef:

Na ruim een week DS3 Cabrio was het tijd om de CX weer eens van z’n plek te halen, op naar een meeting. Meteen al toen ik instapte werd ik bevangen door een verliefd gevoel, dat kwam door de typische geur die in de auto hing. En eenmaal de weg op wist ik weer waarvoor ik CX ben gaan rijden. Hij strijkt de weg écht glad! Met 15.000 kilometer per jaar in de CX als enige wagen wordt het bijzondere weggedrag van zo’n CX gewoon, je went eraan en vergeet wat er bijzonder aan is. Maar man, ik zat met een grijns van oor tot oor achter het stuur; het zweven, de diravi, man wat is dit geweldig. Het inspireerde mij tot de volgende ode aan mijn trouwe vervoermiddel:

O, oude grijze schoonheid. Alles piept en kraakt en je lekt uit alle leidingen,
maar wat is het heerlijk om weg te zakken en me te laten meevoeren in jouw zachte deiningen,
bedwelmd door de zoetmuffige geur van in olie doordrenkte stoffigheid.

Loulou, oui c’est toi.

Als niet dagelijks CX rijder is dit stukje voor mij zo herkenbaar!
De CX waardeer je het meeste als je er een tijdje niet in gereden heb. Als je er altijd in rijdt wordt het allemaal normaal.

Profiel  

jaco
> 6000 berichten

Gepost: 23 juli 2013 12:08 AM
  [ # 24 ]

Zo hé, wat een zomer ineens in Nederland. De stranden zijn ineens weer overvol, de wegen ernaartoe slibben dicht, verkoeling, VERKOELING! Te warm zelfs om te barbecuen, het vlees gaart vanzelf wel. Een zwembad in de tuin, maar het water begint al te borrelen. Waar vind ik verkoeling, wáár??

Och natuurlijk! Het halve land is met vakantie en de wegen die niet naar het strand leiden zijn vrijwel leeg. Dak open, gas op de plank en kilometers maken. De afgelopen week is het dak bijna niet dicht geweest, ook al is het dan warmer dan met het dak dicht en de airco aan. Maar hé, wat zou het? Gewoon blijven rijden en de wind door de auto laten blazen, daar is zo’n auto voor.

Nog net voor het donker thuis, zo mag elke dag zijn. Waar zal ik morgen eens naartoe?

Profiel  

Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1126

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 23 juli 2013 12:41 AM
  [ # 25 ]

In Drenthe zit iemand die alle tijd van dewereld heeft

en graag een stuk met je mee wilt rijden.

Ook ik vind het een prachtige auto.

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  

jaco
> 6000 berichten

Gepost: 23 juli 2013 12:48 AM
  [ # 26 ]

Ha Kees, heel, heel misschien kom ik komend weekend nog in de buurt van Beilen. Zo ja, dan geef ik vooraf wel even een seintje. Wink

Profiel  

Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3865

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 23 juli 2013 09:31 AM
  [ # 27 ]

Heb je het dak ook helemaal open op de snelweg of bijv. wegen waar je max. 100 km/h mag? Ik ben benieuwd hoe de wind dat door het interieur buldert (of juist niet Smile).

Profiel  

jaco
> 6000 berichten

Gepost: 23 juli 2013 10:27 AM
  [ # 28 ]

Ik rijd bij voorkeur met het dak helemaal open, zolang het weer dit toelaat uiteraard. 100, 120, 130, 160, allemaal geen probleem. Natuurlijk is het stiller met het dak dicht, maar van gebulder heb ik geen last. Maar hoe meer je open hebt, hoe lastiger het wordt een gesprek te voeren. Daarom houd ik op de snelweg meestal de ramen dicht.

Het valt me alleszins mee.

Profiel  

jaco
> 6000 berichten

Gepost: 23 juli 2013 01:50 PM
  [ # 29 ]

Nog een plaatje van gisteravond. Regen? Nee joh, wasbox. Very Happy

Profiel  

Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3865

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 23 juli 2013 02:18 PM
  [ # 30 ]
jaco schreef:

Ik rijd bij voorkeur met het dak helemaal open, zolang het weer dit toelaat uiteraard. 100, 120, 130, 160, allemaal geen probleem. Natuurlijk is het stiller met het dak dicht, maar van gebulder heb ik geen last. Maar hoe meer je open hebt, hoe lastiger het wordt een gesprek te voeren. Daarom houd ik op de snelweg meestal de ramen dicht.

Het valt me alleszins mee.

Goed om te weten. Bij de standaard DS3 begint het enorm te bulderen in het interieur als je met 1 raam open rijdt met +100 km/h. Dat doe ik dan ook niet echt vaak, het zou echter wel vervelend zijn als zoiets ook voor zou komen bij de Cabrio. Gelukkig is dat dus niet zo Smile

Profiel  

2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook