Nummer 24 krijg ik niet los
Ik zou er een lange dop 21 overheen zetten en dan links tegen de dop slaan…...
Eventueel kun je deze conische bout wat opwarmen/stoken dan moet het lukken.
Met als resultaat
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 11768
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Plaatjes doen het niet.
link schreef:We are sorry, you can not display images hosted by Yahoo! Groups on non Yahoo! Groups pages
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
@Penny Lane
Ik zou er een lange dop overheen zetten en dan links tegen de dop slaan…...
Eventueel kun je deze conische bout wat opwarmen/stoken dan moet het lukken.
Met als resultaat
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Wat is de rede dat ie los moet?
Hoi allen,
@citroen23: dank je voor de tips en fotos -> het is gelukt.
Na een nachtje kruipolie ging het vrij makkelijk. Paar tikjes met een (kunststof) hamer was voldoende.
@ U-niek: Omdat het stuurhuis olie lekte in het tandheugel-deel wil ik eea ook goed schoonmaken en er nieuw vet in doen. Overigens zat er nog meer dan genoeg vet in zag ik net.
Oja, jullie hadden me wel eens mogen waarschuwen voor de naaldlagertjes, had een sterk magneet nodig om de laatste naaldjes terug te vinden
Eigenlijk ziet alles er netjes uit.
Vraag me af waardoor er zoveel olie lekte (bij ingaande as); afdichtingen verhard?
Komende week verder onderzoeken.
Oke! Schoonmaken. Olie kan alleen elders van uit het stuurhuis in het tandheugel gedeelte lopen. Daarom is het niet nodig het stuurhuis zo ver te demonteren. succes met de naaldjes :-))))
Voordat ik alles weer ga monteren nog een korte vraag:
Hoe is de afdichting van nummer 58 (stuurbekrachtiging) aan de zijde van de tandheugel?
Ik zie daar aan die zijde geen O-ring zitten.
rubbertje 23
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Ik bedoel eigenlijk niet de ring bij het deksel (14) maar aan de andere zijde. Om te voorkomen dat hydraulische olie bij de tandheugel (vetsmering) komt.
Totaal aantal Berichten: 10297
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Maart, ik kan nr. 58 niet vinden. Heb je het onderdelenboek?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 43286
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Als afdichtingen 25 en 24 goed zijn komt er al vrijwel geen lhm meer in het tandheugeldeel. De olie die er wel in komt wordt afgevoerd via de lekleiding die op het deksel komt (14).
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10297
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Als hij de rechterkant in elkaar gelaten heeft klopt dat volgens mij. Mijn verwarring kwam omdat ik in het sm boek zat te kijken.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Nu met foto
Ik bedoel -> hoe is de afdichting tussen pin & gat (zie pijlen).
Totaal aantal Berichten: 43286
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Niet Dat is op een 1000ste millimeter geboord!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste