Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
En die 0,6 mm te grote buitendiameter? Moet, dacht ik, wel kunnen.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
ok, duidelijk: 24,5x29,9x2,7 heb ik gevonden in het boek!
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Mooi! Nummer 25
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Ha Luitjes,
Heeft even geduurd (lees: weinig tijd gehad) maar het is gelukt!
Mijn stuurhuis is weer dicht!!
Bleek achteraf dat het gewoon klopte met de afdichtringen, ik heb alle ringen van de SMCF-set gebruikt.
De binnendiameter van de diravi ring lijkt te groot maar eenmaal gemonteerd ziet ie toch prima!
Bedankt voor ‘t meedenken!
Nog beter, na montage zat alles meteen goed (stuur loopt keurig terug naar rechtuit-stand) en tot nu toe geen lekkage.
Pfoe, was een piece de resistance.
Nu ben ik de voorspadborden aan het monteren.
-> meteen een nieuwe vraag: hoort er een afdichting tussen spatbord en koplampglas?
Ik bedoel, vanaf de voorzijde kun je langs het koplampgas zo naar binnenzijde spatbord kijken.
see you,
Maarten
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Er zit een afdichting tussen het koplampglas en het voorfront, maar tussen het glas en het voorscherm zelf zit geen rubber o.i.d.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Dank je voor de snelle reactie.
Even in dezelfde bewoordingen: bedoelde eigenlijk tussen voorfront en voorscherm.
Ik zou het wel verwachten (regenwater spoelt dus gewoon naar binnen)....
Maar er staat inderdaad ook geen afdichting benoemd in het onderdelenboek.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Daar zit geen rubber tussen voor zover ik weet. Onderdelen boek geeft hem ook niet aan.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Maart, o-ringen hebben meestal een binnendiameter die iets groter is dan waar ze omheen moeten. Dan komt de druk van de olie ook achter de ring en wordt hij dus goed tegen de cilinder en een kant van de groef gedrukt.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Jan, inderdaad, logisch maar ik zag dit alleen bij de Diravi.
De andere O-ringen pasten beter leek het.
Nu zit alles weer prima.
Ok, auto is bijna klaar!
Vandaag ruitenwissers nog even monteren, dacht ik dus….
Hoe zal ik het uitleggen; als je de ruitenwisser uit zet moeten ze eigenlijk horizontaal stoppen.
Bij mij stoppen ze dus vertikaal….
Waarschijnlijk (ca 5 jaar geleden) toch iets verkeerd gemonteerd bij de ruitenwissermotor?
Iemand tips?
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Als ze dat elke keer doen: wissers er af halen en opnieuw volgens WPHB monteren. Ze staan dus niet allebei in dezelfde stand!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Als ze verticaal stoppen en wel gewoon goed bewegen heb je het mechanisme verkeerd gemonteerd, want dan draait de zaak verkeerd om. Moet de zaak weer helemaal los om te zien wat je verkeerd gedaan hebt: Meest logische: “stang” aan de verkeerde kant van de draaipunten gemonteerd.
Als ze verticaal stoppen en dan verder willen als je ze aan zet, dan: haal de ruitenwissers los, en zet ze in de goede stand vast.
To err is human, not to err is divine.
Dank voor de snelle replies!!
@ Jan, Als ik beide wissers netjes volgens WPHB monteer beginnen ze (beiden) met naar beneden (richting voorklep) te “wissen”. Dus ik ben bang dat de oplossing lastiger is…
@Citroensmgz, Kan me niet precies meer voor de geest halen hoe het er uit ziet maar ik vreesde ook al ik dat de stang verkeerd gemonteerd had. Kun je die 180 graden verkeerd monteren op de motoras?
Kijk in het onderdelenboek op pagina 5-561: Als je de “balk” onder de draaipunten monteert draait de de zaak verkeerd om.
Nog iets: Je kunt als je de bedrading van de motor los hebt gehad deze ook verkeerd om aangesloten hebben, dan draait de motor andersom, zou hetzelfde resultaat hebben.
Uit je antwoord aan Jan is duidelijk dat de zaak verkeerd om draait, je moet dus de puzzel “waarom” even ontwarren.
Ik zou beginnen met de aansluiting van de motor: Misschien kan je die gewoon omdraaien, anders moet je meer loshalen.
To err is human, not to err is divine.
Probleem is opgelost.
De balk (4) zit met een fijne vertanding op het asje van de ruitenwissermotor; die heb ik 180 graden verdraaid.
Viel niet tegen, je kunt er net bij….
Bij hoge snelheid werkt alles prima (alleen de snelheid is niet echt hoog met droge ruit).
Bij lage snelheid doet ie maar een slag…..
Bij uit stand netjes terugloop.
Straks eens rustig bedenken wat er zou gebeuren als je de balk (3) boven of onder de draaipunten monteert en/of de motor de andere kant op draait.
Komt op het lijstje “later”, ik zag deze reply te laat, alles is weer dicht.
Zou het erg zijn als de motor de verkeerde kant op draait?