Totaal aantal Berichten: 664
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Weet er iemand hoe de rails van de Citroën Jumpy gedemonteerd kunnen worden en of dat veel inhoud.
Ik zou deze herspuiten in zilvergrijs metallic omdat de lak er begint af te bladeren en nu ik toch zelf mijn eigen velgen in diezelfde kleur wil spuiten. De deuren zelf zouden er wel op moeten kunnen blijven.
Het gaat om de middelste rail, bij een Jumpy combi dus voor personenvervoer van 2008, laatste model dus. Is deze er makkelijk af te halen zonder het interieur te moeten demonteren ect.
BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.
Hoi,
misschien heb je het al uitgevoerd maar de panelen onder de ramen moeten eraf om bij de moeren te komen van de rails, dan kan de deur gewoon blijven hangen.
Op zich is een gespoten rail niet zo handig, de mijne zijn paar keer vervangen maar na een jaar gebruik gaat het weer mis, ik denk omdat er (logisch) zand/vuil in de rail komt.
De losse stukjes wegschuren en de rail met beetje zwart vet insmeren gaf de jaren erna een beter resultaat.
Totaal aantal Berichten: 664
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
De klus is nog niet uitgevoerd. Ik ga er waarschijnlijk woensdag aan beginnen. Ik had al even uitgezocht met de foto’s van citroën service en volgens die foto’s zou het moeten lukken om aan de moeren te kunnen zonder deze panelen te demonteren. Je kan er aan vanaf die 2 stukjes uit de koffer die uit die panelen kunnen.
Origineel is de rail ook gespoten, heeft het bij ons toch een 4-tal jaar uitgehouden. Het zal sowieso niet zo heel lang houden, maar in ieder geval toch beter zijn dan afbladerende lak. Het was eigenlijk al van beginaf dat mijn vader deze in aluminium kleur wou, maar omdat ze ons dit bij aankoop afraden hadden we dit dan niet gedaan, maar we willen ze netjes houden dus daarmee dat ze sowieso gespoten worden en daarmee dus in aluminium.
Dat van dat vet is een goed idee, ik zal ze na het spuiten proberen goed vettig te houden. Eens deze ( grijze) lak lelijk wordt zal ik het misschien verder doen zoals jij zegt, want tegen dan zal de auto toch waarschijnlijk in mijn bezit zijn en niet meer van mijn ouders.
BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.