Dit jaar organiseerd ClubFrance de Franse Autodag 2013.
Dit jaar hebben we voor de Franse Autodag een nieuwe locatie centraal in Nederland. Culemborg
DIt is dezelfde locatie waar ClubFranceKlopt! eerder dit jaar gehouden werd.
Voor de liefhebbers van franse auto’s.
er zijn prijzen voor:
Best of show
Best of OEM (origineel uitgeruste auto’s)
Best of oldie (oldtimer)
Db Drag (meeste herrie uit de geluids installatie)
Zoals gezegd, het wordt gehouden op 04 Augustus 2013, ETC Expo, Randweg 20 4104AC in Culemborg.
Het adres via het mapje: Randweg 20 4104AC in Culemborg
Tijd: van 11.00 tot 17.00 uur
Welke auto’s zijn welkom: Alle franse auto’s, enige wat we van je vragen is
een gewassen auto. origineel, oud , nieuw, oldtimer , getuned, ratlook, enz
enz. Als het maar Frans is.
Hierbij wil ik nogmaals benadrukken dat dit niet alleen een meeting is voor heftig bespoilerde bolides, maar juist ook voor de schitterende klassiekers, youtimers en ook nieuwe auto’s.
Het gaat iedereen namelijk om hetzelfde: Gezamelijke Passie voor de Franse Voiture.
Citroen DS4 thp200 Sport Chic
vorige bolides:
Peugeot 206 SW 2.0 GTi Citroën Saxo 1.6 16V VTS | Citroën xsara Coupe VTR | Seat Leon Cupra 4 2.8 V6 24v
Citroën xsara Coupe VTS HDi | Citroën ZX 16V | peugeot 205 XS 1.4i
Totaal aantal Berichten: 3762
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Lijkt me leuk, ik ben erbij!
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Totaal aantal Berichten: 1595
- ID/DS D Super
- ID/DS ID19B
Ik zet het ook in mijn agenda.
Mijn snoeken:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/214511/P0/
Ik ben trouwens ook gewoon aanwezig.
vorige bolides:
Peugeot 206 SW 2.0 GTi Citroën Saxo 1.6 16V VTS | Citroën xsara Coupe VTR | Seat Leon Cupra 4 2.8 V6 24v
Komende zondag is het zover. We hebben prachtig weer besteld, en zoals het er nu naar uit ziet wordt het lekker 25 graden en zonnig.
Alles is inmiddels geregeld. Hapje, drankje, WC , muziek erbij.
Het beloofd een mooie dag te worden met een flinke opkomst.
Wie komt er nog meer?
vorige bolides:
Ik ben geweest. Was inderdaad mooi weer. Best leuke auto’s gezien. Maar vanwege houding en gedrag van de trotse eigenaren kreeg ik het idee aanwezig te zijn op een grote hangplek.
Voornamelijk Peugeot 206 en Renault Megane gezien.
Van Citroën een aantal verbouwde Saxo’s en een fraaie Belgische ZX met een DS3 print op het dak. Geen klassieker gezien. Het ging om grote spoilers of grote audiosystemen of om een combinatie van beide.
Met verbazing zag ik een demonstratie van het bedrijf “mag het iets harder.nl”. Niet te geloven hoe bol de ruiten kunnen gaan staan als de audio even aan gaat. Radio aan in combinatie met ruitenwissers gaat niet. De ruitrenwissers worden gewoon van de ruiten gedrukt.
Kort om; een aantal mooie verbouwde auto’s gezien, maar het was niet gezellig.
Totaal aantal Berichten: 3762
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Om welke tijd ben je geweest? Ik was er later op de middag en toen waren er o.a. een bruine DS en twee BX’en. Of het leuk was of niet is een kwestie van smaak, maar ik vond het zelf wel meevallen met het hangplek-gevoel. Het was mijns inziens best gezellig en er waren zeker een aantal mooie auto’s aanwezig. Zwaar verbouwd en dreunende audio is niet mijn ding, maar toch leuk om te zien hoeveel moeite en creativiteit er in die auto’s gestopt wordt Ik heb me kortom prima vermaakt!
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Totaal aantal Berichten: 2967
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Tjerk schreef:...een bruine DS en twee BX’en….
Die bruine DS was de mijne. Heb er een tweede plaats én een beker aan overgehouden in de klassieker-klasse. Staat nu in de kast van mijn zoontje.
Wij (ikzelf, met vrouw en kind) vonden het erg leuk en goed georganiseerd.
Een peugeot 205 won de klassiekerstrijd. Een van de Bx-en werd nummer 3.
Eten en drinken goed in orde, hoor.
Ook nog paar liefhebbers van de citybugclub gezien (Aygo, 107 en C1).
Zo heeft ieder zijn ding.
Er reed ook (zonder te stoppen) een blauwe DS voorbij, en verder heb ik babbeltje gemaakt met CX-rijder van dit forum, en een CX2400-rijder (met chroom bumper).
idd. Iedereen zijn eigen ding. Wees blij dat dat ook zo is. Anders reed iedereen een zilvergrijze golf en was iedere man gek op dezelfde vrouw
Ik zit dan toevallig in de organisatie van dit evenement. We houden dit evenement met opzet laagdrempelig. Er stonden ook originele 106jes 1.0. Geen spectaculaire auto om te zien maar ze horen er wel bij. HEt andere uiterste zijn dan natuurlijk de heftig verbouwde auto’s. Maar ook de schitterende rode 205 GTI die zo uit de showroom leek te komen.
Wel leuk dat we iedere keer verast worden door mooie exoten. Deze keer was het een mooie originele Renault Spider uit ‘94.
Het enige wat ik jammer blijf vinden is dat de opkomst van de oudere auto’s niet zo hoog is…
Tips, klachten en suggesties zijn altijd welkom. Kunnen we alleen maar van leren.
[quote=“R&DY;”]
De franse auto dag was van mij betreft echt super geslaagd! Met een opkomst van 160 (kwalitatief hoge) voitures met recht weer een succes! Het weer was top, en alleen maar gezellige mensen. Ik heb echt een heerlijk dag gehad. Volgend jaar zeker weer!
hier een paar foto’s van mijn kant
Voor de rest heb ik niet echt foto’s gemaakt, omdat ik druk was met de organisatie…
[quote=“Gilian”]
vorige bolides:
Totaal aantal Berichten: 6488
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Als ik het gehalte verlagingssets, vleugeldeuren en spoilers op de foto zie, denk ik dat het aantal klassiekers dat dit evenement (hoe leuk of positief van insteek ook) laag zal blijven. Op bijvoorbeeld Citromobile ligt de nadruk veel meer op de klassieke(re) modellen en zijn (dus) de gepimpte Saxo’s weer veruit in de minderheid. Bij Forever Young wordt deze kloof wel enigszins geslecht, maar kom je dit soort extreem verbouwde auto’s eigenlijk ook niet tegen. Ik denk toch dat het twee heel verschillende doelgroepen zijn, die gewoon weinig affiniteit met elkaars liefhebberij hebben en dus ook niet zo snel op een en hetzelfde evenement naast elkaar zullen staan.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 2967
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
@RandY: leuk dat je plaatjes hebt gepost, nu kan iedereen zich beeld vormen.
Volgend jaar berichtje posten met link hier naartoe, we zullen het zien!
@ Mulder. Daar zul je ook wel weer gelijk in hebben. Maar proberen kunnen we toch altijd. Zoveel franse evenementen zijn er ook weer niet. Zeker als je het vergelijkt met dat duitse spul.
Ik hoop trouwens ook dat de time-lapse die gewmaakt hebben ook snel online komt. Zal hem tzt wel posten hier.
We hebben namelijk een ei-pet die op het dak van het pand stond iedere 15sec een foto laten maken. Dit wordt vertaald in een leuk filmpje van de hele dag.
vorige bolides: