2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
BX 14E 1991 - flikkerende lampen en verlichting?
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 01 juli 2013 11:17 PM
  [ # 16 ]

De thermostaat zit in de radiateur. Maar ik kan je niet volgen en dus ook niet helpen, sorry.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5379
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 01 juli 2013 11:56 PM
  [ # 17 ]

Als er wel 12V op de stekker van de fan komt met warme motor, is de massa-aansluiting van de fan dan wel goed?
Of heb je de spanning gemeten met de stekker los van de fan?
Als de thermoschakelaar brak is kan ie wel een beetje spanning geven, maar als er stroom geleverd moet worden dan gaat het mis.
Misschien kan je de stekker er een klein beetje afschuiven tot je je multimeter met aangesloten fan kan laten meten. Als je dan toch 12V meet moet je denk ik naar de massa van de fan kijken.

Er was pas geleden iemand met hetzelfde probleem, maar ik kan het zo gauw niet terugvinden…
Hij heeft het toch opgelost met een nieuwe thermoschakelaar volgens mij.

Maar dynamo vervangen is denk ik wel een goed idee, want hoe komt je accu anders plat?

Profiel  
 
axel002
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 53
Geregistreerd: 12-04-2008

- BX 14
Gepost: 02 juli 2013 12:19 AM
  [ # 18 ]
H@ns schreef:

Als er wel 12V op de stekker van de fan komt met warme motor, is de massa-aansluiting van de fan dan wel goed?
Of heb je de spanning gemeten met de stekker los van de fan?
Als de thermoschakelaar brak is kan ie wel een beetje spanning geven, maar als er stroom geleverd moet worden dan gaat het mis.
Misschien kan je de stekker er een klein beetje afschuiven tot je je multimeter met aangesloten fan kan laten meten. Als je dan toch 12V meet moet je denk ik naar de massa van de fan kijken.

Er was pas geleden iemand met hetzelfde probleem, maar ik kan het zo gauw niet terugvinden…
Hij heeft het toch opgelost met een nieuwe thermoschakelaar volgens mij.

Maar dynamo vervangen is denk ik wel een goed idee, want hoe komt je accu anders plat?

Hoi,

Ja de dynamo vervangen moet sowieso gebeuren en het is nu, dat die stuk is dat het probleem tevoorschijn komt.

Die schakelaar kan ik ook zo te horen best een afkuisen.
Waar kan ik deze ergens vinden?

Groetend

Axel

Profiel  
 
axel002
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 53
Geregistreerd: 12-04-2008

- BX 14
Gepost: 02 juli 2013 12:21 AM
  [ # 19 ]

De massa is tevens goed. althans naar mijn weten.
Vermits ik geen weerstand meet tussen de min pool en de connector van de fan.
of de connector van de fan en de behuizing van de auto

Groetend

Axel

Profiel  
 
axel002
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 53
Geregistreerd: 12-04-2008

- BX 14
Gepost: 03 juli 2013 08:19 AM
  [ # 20 ]

Hoi,

Het probleem ligt dus wel degelijk ij de batterij, nieuwe batterij gekocht en problemen zijn opgelost.
Buiten dan dat de spanningsregelaar defect is en ik 17V krijg van de alternator…

Wat wel veel te veel is.

Groetend

Axel

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook