Nieuwe APK.
Remblokken voor en achter en wat klein gedoe.
Inzakken is nog steeds na afzetten van het contact en het ietwat dansende gedrag ook. Zal wel weer over gaan net zoals de vorige keer.
XM 2.1 TD Y4 1999 Prestige. Niet meer.
Totaal aantal Berichten: 2123
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
gefeliciteerd! Inzakken heb ik ook gehad en dat is over gegaan door gymnastieken met de Xm en doorspoelen van de achterremmen.
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Mooi werk! Volgende keer in 1 keer!:)
Denk dat ik nu wel weet waar het probleem ligt met het onvoorspelbare gedrag van de temperatuur. Soms loopt die op bij belasting en zo nu en dan slaat de ventilator in op volle kracht bij al 90 graden. En ik zie ietwat lekkage dat lijkt te komen onder de dieselpot.
Heb al eerder te maken gehad met gare aansluitingen van dit soort plastic bij de aansluiting van de kachelslangen op het blok.
@thomasc3vtr Heb de 3D-printer binnen dus kun je mij het model sturen voor de nokjes van de BX-armsteun. Heb wel een stl-bestand nodig.
XM 2.1 TD Y4 1999 Prestige. Niet meer.
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Super dat de 3D printer binnen is! Ik zal je de bestanden dan eens doorsturen.
BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.
Onder de dieselpot zit een rubberen ring
Ouwe mopperkont
Van die ring is mij bekend. En het is gelukkig geen diesel wat daar lekt. Of ik ruik heel slecht.
XM 2.1 TD Y4 1999 Prestige. Niet meer.
Die ring houdt toch t water binnen? De diesel blijft wel in t potje omdat het nou eenmaal een eigenschap is van een potje
Ouwe mopperkont
Nummer 8, eronder stroomt water om de diesel op te warmen, erboven zit diesel in je filterhuis.
Ring houdt het water in je opwarmblok.
Ouwe mopperkont
Als ik de dieselpot eraf haal staat er in dat labyrint diesel en geen koelwater.
Dacht eerst dat je die ring bedoelde die op het thermostaathuis zit (waar geen thermostaat in zit helaas) En die is niet meer te koop
Zeker een tijdje geen XM meer? (;-)))
Wordt wel tijd, maar dan wel eentje met een Bosch-pomp.
XM 2.1 TD Y4 1999 Prestige. Niet meer.
Rij nog steeds met de XM. Helaas laat ik het ietwat slabakken. XM gaat over een tijdje weg voor een lease-auto. Tenminste dat is een optie.
Gevolg is dat de motivatie ontbreekt om er nog wat aan te klussen.
- Gedoe met de vering. Achterkant danst nog bij lopende motor tijdens stilstand. Achterkant zakt heel snel in na afzetten motor. Na starten 2 minuten wachten voordat het zaakje weer omhoog komt.
- Linkerraamkabel moet nog steeds vervangen worden.
- Heb een lekvrije dieselpomp thuis liggen en dat ding ligt nog steeds in de doos te wachten op montage.
- Servomotor van de bediening luchtstroom hapert.
- Bloemkolen op de achterbumperstrip.
- Spoiler ietwat bekrast en heb een andere gave nog liggen in de schuur.
Het is een 2.1 TD en als die weg gaat is het een illusie om te denken dat die zeer gewild zijn. Vooral met een km-stand van ongeveer 450.000 km.
XM 2.1 TD Y4 1999 Prestige. Niet meer.
XM gaat weg en wordt ingeruild voor een lease-auto, Een Toyota Avensis SW. Niets mis mee.
Het ontbreekt mij de motivatie om nog langer elk jaar zo’n 50.000 km te rijden en te onderhouden.
Ooit begonnen in 1987 met een Visa IIL van 1982, zwart en die begon toen al te roesten. Daarna een rode BX diesel die diverse aanrijdingen heeft overleefd. Toen een BX Break, weer een diesel. Mooie wagens.
Xantia 1.9 TD Break . De auto waar ik veel in heb kunnen rijden zonder problemen. XM 2.1 TD met het nodige gedoe, Xantia Break op LPG als tussenauto en daarna weer een XM 2.1 TD.
Mooiste is wel de XM geweest, wel de meeste problemen helaas. Xantia de meest probleemloze en de Visa een verhaal apart. De tijd met de BX gaf wel de klik met een Citroēn te rijden.
Klik komt wel weer over een paar jaren denk ik.
XM 2.1 TD Y4 1999 Prestige. Niet meer.
“Klik komt wel weer over een paar jaren denk ik.”
Zou kunnen, koester voorlopig eerst maar dat je er vanaf bent; van jou kan niet gezegd worden dat je niet je best hebt gedaan…..
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
jabaar schreef:
Het ontbreekt mij de motivatie om nog langer elk jaar zo’n 50.000 km te rijden en te onderhouden..
Dat probleem klinkt bekend en er loopt zelfs een topic over! Ik zou zeggen, doe je verhaal daar ook eens
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/226507/
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Tegen die tijd is een C6 echt goedkoop. Lekkerder kan je niet rijden…..
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop