Totaal aantal Berichten: 5487
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Echt gave Lm, boeiend die kleine details verschil….
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 27931
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
waterman schreef:Wie weet zijn ze over 5 jaar wel niet meer leverbaar of 2x zo duur.
Dat is eigenlijk ook de hoofdreden om het wel te doen.
Het enige voordeel is dat TRXen ook op diverse exclusive auto’s geleverd zijn, zoals o.a. Ferari’s.
Dan wel in een 420 maat ipv 390, maar voor zulke auto’s zijn er altijd wel liefhebbers die vraag hebben naar originele banden. Vandaar dat ik de TRX nog niet helemaal van de markt zie verdwijnen.
Of maatje 210 dat exclusief voor de CX Turbo is ook leverbaar blijft is idd de grote vraag.
Ik zeg ook niet dat TRXen beter zijn dan moderne banden, alleen dat goede TRXen op een CX in droge contidies prima voldoen.
Ik wil ze eigenlijk wel eens een set zien die gemonteerd is op een CX, dat gaat een beter beeld geven dan 2 velgen naast elkaar op de stoep.
Dan is de vraag of ik het aanschaffen van nieuwe banden wel zo lang kan uitstellen tot de nieuwe velgen uitgeleverd worden…
Totaal aantal Berichten: 25616
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
ik denk dat niemand met zekerheid kan zeggen of het originele zijn of 16 inch als ze onder een CX zitten en je kijkt niet naar de band…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
De echte nerd gaat het zien aan het dekseltje over de bouten. Sommigen onder ons herkennen ook onmiddellijk serie 1 blokjesvelgen ten opzichte van de latere velgen, terwijl anderen beide typen op hun auto hebben en het verschil nooit hebben opgemerkt. Maar zo subtiel is het dus in mijn beleving.
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Even wat anders,hoe corrosie gevoelig waren de “oude “velgen toen ze nieuw gemonteerd werden.
En hoe corrosie gevoelig zijn de nieuwe velgen wie komen gaan.
Ben hier eigenlijk best benieuwd naar.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 27931
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Het is alleen al direct te herkennen aan de band
Bij een DS ook direct te zien als er busjesbanden of Vredesteins onder zitten.
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Arjan Verkade schreef:Ik wil ze eigenlijk wel eens een set zien die gemonteerd is op een CX, dat gaat een beter beeld geven dan 2 velgen naast elkaar op de stoep.
Daar heb je een punt. Ik heb dat ook met auto’s
Dan is de vraag of ik het aanschaffen van nieuwe banden wel zo lang kan uitstellen tot de nieuwe velgen uitgeleverd worden…
Wordt vaker met de DS rijden Maar ik begrijp het dilemma, maar tot maart zal je toch niet veel rijden denk ik.
Misschien kan de CX-club die man uitnodigen met zijn velgen voor de Veerbollen party / Nieuwjaarsborrel?
Hmmm… Het lijkt erop dat e.e.a. geen groot succes wordt…
1986 CX 25 GTi TURBO1 S2, 140.000 KM, Leder en Airco!
“Wat een wagen”
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 11-10-2009
- CX GTI turbo 2 KdFi
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
Ja er is nogal wat onrust bij de oosterburen. Even rustig afwachten…
Oude auto’s roesten, maar oude autoliefde niet. Rijden is Zilver, Zweven is Goud.
Xantia 1.8 16v * Jaguar XJ 3 L. 6cyl.
mijn blog: http://mijncx.blogspot.nl/2011/11/restauratie.html
Totaal aantal Berichten: 27931
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Wat wijst erop dat het geen succes wordt?
Onrust in het algemeen of over dit onderwerp?
Totaal aantal Berichten: 17405
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
De initiatiefnemer lijkt zowel de technische als de administratieve aspecten van het TÜV-goedkeuringsproces onderschat te hebben en wordt na meerdere berichten over vertragingen door sommigen van zijn collega-forummers als praatjesmaker of zelfs bedrieger geportretteerd.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27931
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Oké tja bureaucratie valt maar zelden mee…
Maar ik zie geen concrete uitspraken dat het gehele project niet door gaat.
Totaal aantal Berichten: 17405
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Het is juist het gebrek aan concrete uitspraken dat de Duitse forummers doet wanhopen…
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 17405
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Is het voorbarig om onze ouwe trouwe TRiX nu al een spoedig herstel van deze brutale aanslag op zijn leven toe te wensen?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27931
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik heb er dit jaar in elk geval nog 2 vervangen, rijdt eigenlijk prima