Ik ontdek zojuist dat 1 uitlaatmoer foetsie is en de andere halverwege dolgedraaid, de achterste 2 (die het meest dicht bij de motorblok zitten) zijn nog goed. (er komt geen lucht of herrie eruit ondanks dat ie op slects 2 van de 4 punten vastzit)
Ik zit nu te denken aan een pijpje om over de bout heen te doen en een nieuwe moer zodat de dolgedraaide deel niet meer gebruikt wordt maar het begin van de bout zeg maar. Halverwege de 2 bouten voelt het een beetje afgekloven aan, de draad is een beetje weg.
Ik kan met een slijptol en zeer dunne schijf de ene dolgedraaide moer wegslijpen.
Heeft iemand van jullie misschien een betere plan? De bout eruit draaien en een nieuwe bout erin lijkt mij haast niet te doen op een automotorblok?
Kan 2 ontbrekende uitlaatmoertjes APK-afkeur worden?
(Dat de moertjes weg/stuk zijn komt door de vervanging van katalysator afgelopen mei vermoed ik zo, daarvan heb ik de bon nog meegekregen van de vorige eigenaar)
Saxo VTS 1.4 uit 2003
Vandaag op de sloop geweest omdat de rechter onder spoiler niet vast te klikken was, wat blijkt, de verkeerde klikdingen zijn gebruikt door de vorige eigenaar. Ik heb meteen ook maar ff naar de uitlaat gekeken hoe die vastzit en deze had zeer hoge moertjes, heb er 2 eraf kunnen krijgen zodat ik deze (hopelijk) op mijn uitlaatbouten kan draaien. De garage die de katalysator heeft geplaatst heeft namelijk normale moeren gebruikt en het verbaast me niets dat er 1 weg is en 1 doorgedraaid is.
Hoe lang zit er eigenlijk garantie op wat een garage maakt?
Saxo VTS 1.4 uit 2003