Gaat het goed Niels? Je eisen zijn niet mis en duidelijk, maar ik struikel steeds over auto’s die daar buiten vallen, maar wel mooi zijn zoals deze op MP.
Ik heb de man gebeld, hij verkoopt hem voor zijn zoon die een break heeft gekocht en de man is een gepensioneerde garagehouder die hem zelf heeft onderhouden. Lijkt me geen verkeerde auto en de prijs is onderhandelbaar. Ik wilde er naar gaan kijken, maar ik ben net een knipperbol en nu wil ik weer een Mazda MX5 Miata.
Totaal aantal Berichten: 27926
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Persoonlijk zie ik het zo, er zullen jaren zijn waar de kwaliteit beter was dan van andere jaren.
Maar dat geeft geen enkele garantie, het zal er voornamelijk aan liggen hoe er de laatste 30 jaar mee omgegaan is en hoe de roest preventie is uitgevoerd.
waterman schreef:Er zijn een aantal zaken belangrijk bij een serie 1: Vanaf zomer 1979: nieuwe 2 liter motor ( fijne motor, zit ook in die athena en relfex) vanaf 1981: betere anti-roest behandeling, betere isolatie, aangepaste elektra. Vanaf zomer 983, model 1984 dus, 2400 vervangen door zuinigere, sterkere, 2500.
Dank! Was het nou ook zo dat vanaf 1981 serie 1 van smalspoor naar breedspoor ging, en dat je tot 1983 de ‘gele’ tellerbak hebt?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43292
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Volgens mij klopt dat wel aardig ja.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Arjan Verkade schreef:Persoonlijk zie ik het zo, er zullen jaren zijn waar de kwaliteit beter was dan van andere jaren.
Maar dat geeft geen enkele garantie, het zal er voornamelijk aan liggen hoe er de laatste 30 jaar mee omgegaan is en hoe de roest preventie is uitgevoerd.
Ja, daar heb je natuurlijk gelijk in. Je hebt inderdaad niets aan betere ‘start voorwaarden’, als er de afgelopen 30 jaar niet correct mee omgegaan is natuurlijk. Goh, had ik nog niet eens zo over nagedacht
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43292
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Als je écht voor een serie 1 zou gaan, dan zou ik zelf kiezen voor een Athena,Reflex, CX20/20 Pallas uit de jaren 83/84/85 gaan of voor een 2500 (Pallas IE of Gti) vanaf zomer 83 (modeljaar 84) tot 1985.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Han S schreef:Gaat het goed Niels? Je eisen zijn niet mis en duidelijk, maar ik struikel steeds over auto’s die daar buiten vallen, maar wel mooi zijn zoals deze op MP.
Ik heb de man gebeld, hij verkoopt hem voor zijn zoon die een break heeft gekocht en de man is een gepensioneerde garagehouder die hem zelf heeft onderhouden. Lijkt me geen verkeerde auto en de prijs is onderhandelbaar. Ik wilde er naar gaan kijken, maar ik ben net een knipperbol en nu wil ik weer een Mazda MX5 Miata.
Ha Han, ja hoor, alles gaat wel lekker.
Kom de laatste weken steeds meer toe aan m’n nieuwe hobby-to-be. Hoe gaat het bij jou? Nog leuke dingen aan het doen in de studio?
Ik vind overigens dat ik niet heel veel ‘eisen’ heb, wel een hoop wensen, maar hey: dat hebben we allemaal. Ik probeer ze alleen duidelijk op te schrijven zodat ik preciezer kan zoeken, want het aanbod is inderdaad zeer ruim te noemen.
De auto waar je naar linkt is inderdaad in eerste instantie niet heel gek. Overgangsmodel uit 1985 met reeds meegespoten bumpers. Het is echter een turbo, en staat op TRX. Dat zijn dus én dure bandjes én al de nieuwe tellerbak zoals in de serie 2. Snelheid is leuk, maar een gewone tellerbak heb ik ook al in de clio
Je gaat dus nu voor een mx5? Ook een leuke auto, ook een ruim aanbod.
Geen motor meer?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Deze jaartallen ivm roest gevoeligheid neem ik aan.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Een motor gaat er ook nog wel komen Niels, hoe ouder hoe gekker zegt men. Ik zit achter een oude Panther aan, zo’n slooper, 600cc één cilinder die zo schuin omhoog wijst.
En ik heb geboden op een Renault Estafette met schuifdeur, heb ik vroeger gehad en dat was misschien wel de leukste auto die ik heb gehad.
Daar komen de vragen weer:
Is een ‘oude’ serie 1 tellerbak uit te wisselen met de nieuwere? Want dan kan ik rustig naar een ‘84 exemplaar kijken en daar later eventueel een oudere tellerbak inzetten (want die vind ik leuker) en dan eventueel bij een verkoop de originele weer terugzetten. Zal dan wel zo eerlijk zijn om de kilometerstand mee te veranderen, zo’n lul ben ik nou ook weer niet.
En deze dame’s staan sinds kort op marktplaats:
Bijvoorbeeld deze 2400 Pallas uit 1977. Een erg fraaie auto (jammer van de gasdop, bleuh..), maar helaas iets aan de prijs. Deze leek me qua prijs én verzorging een hele geschikte, deze Reflex uit 1981. Alleen de lak op het dak is wat verweerd. Verder is de Reflex iets kaler, maar kan toch met zowel 4 als 5 bak uitgerust zijn? Verder las ik in de folder dat de bestuurdersstoel geen hoogteverstelling heeft. Hoe problematisch is dat? Ik ben 1.85 lang (met haar kan daar zo’n 7 cm bij komen.. ). Of zijn stoelchassis’ goed te verkrijgen en kan ik een Athéna frame-pje zo inbouwen?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 6490
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Als er geen hoogteverstelling meer onder zit dan staat de stoel enkele cm lager dan normaal. Als je lang bent alleen maar een voordeel (ik ben 1,90).
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 27926
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik ben ook niet klein, toch heb ik hem een stukje hoger gezet, zo zit je verder van de pedalen en onder een beter hoek (bij een serie 2 kan je de stoel namelijk ook kantelen, ik weet niet of dit ook bij een serie 1 kan).
Het is mij al opgevallen dat diverse CX rijders die redelijk lang zijn dit doen.
Totaal aantal Berichten: 6490
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Ja, is volgens mij hetzelfde. Ik heb de hoogteverstelling er ook weer in hoor… Voor wat omhoog en achter zo laag mogelijk. Met de rugleuning enigszins in de ligstand is het goed te doen. Serie 1 stoelen zitten ook een stukje hoger dan Serie 2 stoelen.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Nielsje schreef:Goed idee, bij deze een update. Lijstje is ‘relatief’, aangezien ik inmiddels dat volledig roestvrije CX-en alleen bestaan in vacuüm-land etc
Die bestaan wel, maar niet voor jouw budget…
Na een tijdje radiostilte van mijn zijde, een berg leeswerk en internetstilte van mijn zijde, pak ik de draad weer op om een CX te scoren.
Het aanbod lijkt met de dag te groeien en ik heb gemeend ‘verstandig’ te gaan kiezen.
Dit lijkt mij een zeer geschikte kandidaat: klik of klik.
Een athena uit 1980. Goed rubber (zo op het oog), getectyleerd van onder en binnen, grote beurt gehad, nieuwe distributie, accu, apk, etc—> heeft al onderhoud gehad dus.
Enige wat nadelig is, is de gastank. Plan is dan ook om de auto te schorsen, stallen, gastank ontkoppelen, herkeuren als de RDW weer tijd heeft.
Vraag is: iemand specifiek ervaring met deze auto (of een athena uit 1980) en of daar nog specifieke gevallen zijn waar op te letten?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!