F.SvM schreef:
Voor drieduizend euro,mag je een cx verwachten,waar niet meteen 1000 euro bij hoeft.
Je kunt dan niet verwachten dat hij strak in de lak staat,maar voor dat geld moet hij technisch wel in orde zijn.
En de rest toch wel in redelijke staat.
Niels zit met zijn 2,5 tot 3 duizend wel aardig goed,hier moet je een harde basis wie technisch in orde is voor kunnen kopen.VgF
CEE-IKS schreef:Dus: Koop een Nette CX voor een EUR 1500,- reserveer nog eens hetzelfde om de ellende van een ander weg te werken. Ga bij voorkeur voor een “simpele” 2liter en dan liefst een breedspoor (ivm onderdelen van de ophanging) Knal er een ontsteking op van een 20RE en je kunt probleemloos kilometersmaken…
Daarnaast zijn die 2 liters ook nog eens stiller en zuiniger en hebben ze vrijwel altijd een 5-bak…..
Dat is mijn idee ook. Voor 3000 euro moet het mogelijk zijn om een auto te vinden die voor z’n 35-jarige leeftijd ‘prima’ te noemen is. Door het lezen hier was ik al tot de conclusie gekomen dat een breedspoor CX verstandiger is vanwege de onderdelen voorziening en de roestpreventie. In combi met mijn wens van gele lunules, chromen schildjes, geen saaie kleuren e.d. kom ik dan uit op een cx uit 80 / 81. Er mag van mij echt wel wat werk aan de auto zitten, het wordt sowieso niet een daily driver en stalling staat tevens op de lijst.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Arjan Verkade schreef:Naar mijn idee zit je zo aan de 1000 euro.
Even alle vloeistoffen laten vervangen en rondje bollen e.d. dan schiet het aardig op. Dan hebben we het er nog niet over dat er bijvoorbeeld 2 bandjes op zijn.
Ah, dat verklaart wel wat: ik ben in principe wel van plan het meeste onderhoud zelf te doen.
Koppakking zelf vervangen zal ik niet zo snel doen (wel eens gedaan bij een DAF 615, maar dat terzijde), maar remmen, olie, distributieriem etc. doe ik ook gewoon bij m’n huidige auto.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
erikkuiper schreef:tja ieder zijn mening natuurlijk.
maar ik zou eerst eens bij die vert dryades gaan kijken.
als het alleen de koppakking is heb je voor weinig een cx.
als die motor op is en er een ander in moet valt het nog steeds te doen, voordeel is dan ook dat je alles direct kunt aanpakken waar je met ingebouwde motor niet bij kunt.
een andere motor inbouwen is veel goedkoper dan eentje met las en spuitwerk en achterstallig onderhoudvoorwaarde is natuurlijk wel dat de rest van de auto in orde is.
Nu ja, dat is ook nog steeds een gedachte die in mijn achterhoofd ronddoolt.
Mocht de auto in goede staat zijn (...) dan is er genoeg geld over om de pakking door een CX-specialist te laten vervangen, of eventueel een ander blok erin te fietsen (alhoewel ik geen idee heb hoeveel een 2400 GTi blok kost, of hoe beschikbaar ze zijn).
Toch grappig hoe ik de emotionele keuze voor een CX zo rationeel probeer te benaderen.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Nielsje schreef:fluidphreak schreef:Inderdaad. Een setje MXV banden kost al meer dan 1000 euro. Kan ook goedkoper natuurlijk, maar dat rijdt niet zo goed.
.. Maar er kunnen toch ook wel ook 185/80 R14 banden op van een reguliere goede banden serie?
Er hoeven van mij echt geen historisch correcte banden op.
Of maak ik nu een enorme denkfout?
Die zijn er niet. Je kunt wel 195/70 vinden, bv Michelin Energy Saver. Die passen ook en doen het best goed, maar die MXV’s zijn toch net wat fijner, en zien er beter uit.
fluidphreak schreef:Nielsje schreef:fluidphreak schreef:Inderdaad. Een setje MXV banden kost al meer dan 1000 euro. Kan ook goedkoper natuurlijk, maar dat rijdt niet zo goed.
.. Maar er kunnen toch ook wel ook 185/80 R14 banden op van een reguliere goede banden serie?
Er hoeven van mij echt geen historisch correcte banden op.
Of maak ik nu een enorme denkfout?Die zijn er niet. Je kunt wel 195/70 vinden, bv Michelin Energy Saver. Die passen ook en doen het best goed, maar die MXV’s zijn toch net wat fijner, en zien er beter uit.
Nu ben ik een beetje van de leg.
Michelin zegt dat de band 185 breed is met een velg diameter van 14”.
Ga ik even simpel googlen kom ik bijvoorbeeld deze hankook tegen.
Niet of het nou wel of niet een goeie band is, maar deze zou dan toch ook passen?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 6159
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Yep, die past. Vredestein heeft ook zoiets, en er zijn wel meer merken.
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Je hebt gelijk. Vreemd, ik heb hier ooit naar gekeken voor winterbanden en toen vond ik niets. Zomerbanden is blijkbaar niet echt een probleem. Blijft het punt staan dat dit geen ideale banden voor een CX zijn: een slechte wegligging en chronisch onderstuur is mijn ervaring met goedkope banden.
Totaal aantal Berichten: 25614
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik heb die hancooks op mn berline 2 liter gehad. Ging prima.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Mooi! Goed om te weten.
Tja, de looks van de banden.. Ik hou wel van originaliteit, maar de looks van banden interesseren me echt niets.
CX-en werden origineel ook zonder roest geleverd, maar die accessoire heeft iedereen er tegenwoordig ook op
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ben je al wezen kijken bij wat auto’s of…....
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 25614
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
bogaard77 schreef:Ik heb die hancooks op mn berline 2 liter gehad. Ging prima.
Update: het waren Toyo 350 185/80 R14. Echt prima.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43303
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Toyo’s zijn wel ok. Hankook vind ik echt matig..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Nielsje schreef:
CX-en werden origineel ook zonder roest geleverd….
Zegt wie ?
Totaal aantal Berichten: 6491
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
bogaard77 schreef:bogaard77 schreef:Ik heb die hancooks op mn berline 2 liter gehad. Ging prima.
Update: het waren Toyo 350 185/80 R14. Echt prima.
Die had ik ook onder mijn break. Niks mis mee.
Onder de Pallas voor (lastige maat) nu UniRoyal. Een enorm lelijke band bij nader inzien, niet zozeer het profiel maar die enorme pijlen op de wangen…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
F.SvM schreef:Ben je al wezen kijken bij wat auto’s of…....
Meh..
Heb de afgelopen maanden een project gedraaid wat redelijk vermoeiend was en nogal veel van m’n eigen tijd opvrat. Gelukkig is het nu afgelopen, dus weer vol goede moed aan het kijken wat op dit moment het aanbod is, en als ik het voor elkaar krijg binnenkort wil ik inderdaad een rondje auto’s kijken.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!