Goebe schreef:Ik heb ook nog wel een te gekke TurboII voor je…
Technisch erg goed, met bijna alles recent gedaan, alleen af en toe een ABS-lampje dat aan gaat.
Laswerk aan de linker c-stijl, verder hard.
15-inch met Michelins, snel en zuinig voor een turbo (1:10,5 gemiddeld), roomwit, geen airco, geen leer. 200k km.
Hartelijk dank voor je aanbod en het meedenken, maar het gaat absoluut niet een Serie II worden.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
F.SvM schreef:
Nog steeds grijs.. maar al met een acceptabel interieur
Een backfire en toen rammelend weggezet?! Hoe erg moet die backfire wel niet zijn geweest?
Wat zou nou een eerlijke prijs zijn voor een strakke auto met dergelijke technische problemen?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

























Totaal aantal Berichten: 6175
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Als ie hard is een rootje of 2. Of wat de gek ervoor geven wil. Reken erop dat de motor er “even” uit mag.
CEE-IKS schreef:Leuke auto, die Italiaan.
Let wel het is een smalspoor. Ik heb er jaren mee gereden en hele fijne auto en qua uiterlijk helemaal top.
Toch zou ik een bouwjaartje later pakken. Ik heb nu een 81’er (break) en die is net wat stiller en makkelijker om te onderhouden omdat de hele ophanging met een série 2 uitwisselbaar is.
Daarnaast rijden ze nog net iets lekkerder.Ga je echt voor het uiterlijk, tneem dan een 79’er of 80’er ik vind ze persoonlijk net wat mooier. Maakt je die vleugels aan de spatborden niet uit, ga dan voor een 81’er.
Oja er is ook nog een smal-breedspoor, dus smalle spatborden, brede sporing. Heel sporadisch kom je die tegen. Als je goed kijk zie je dat er iets niet klopt, maar het kan op zich wel.
Goeie keus zo’n 2 liter. Nog 1 tip. Neem er echt eentje met Isother. Zit er dat niet in, dan zit je echt te zweten in de zomer…….
Ik ben het helemaal met je eens dat ik de smalle uitvoering mooier is. Zeker als het geheel stootstriploos is, dan is het een plaatje om te zien.
Ondanks dat smalspoor prachtig is, is het argument van de onderdelen erg sterk voor mij.
Hadden de Athená´s in ´81 nou nog wel de chromen schildjes en de zilveren strip aan de achterijze, of was die toen al vervangen door zwart schild en losse badges achter? (Ja ik weet het, er is een boek over, post werkt niet met Pasen..)
En Isother, ondanks dat het een extra was, heb ik volgens mij nog geen Athena gezien zonder (als in, dan heb je toch automatisch groenig getint glas?)
Afgelopen week overigens samen met BX-Cannes bij zijn CX wezen kijken. Peter was heel behulpzaam in het aanwijzen van alle mogelijke zwakke plekken in het plaatwerk van de CX.
Kom ik niet geheel onbeslagen ten ijs bij het kopen van zo’n ding.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Maar toch als je gaat kijken/kopen,neem zo iemand als Peter mee.
Succes VgFrank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Hilko16TZI schreef:Als ie hard is een rootje of 2. Of wat de gek ervoor geven wil. Reken erop dat de motor er “even” uit mag.
1000 komt eerst en let wel hij wil er graag van af.
VgFrank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik zie het alweer, de CX komt in de zelfde nietsgevershoek als de gs en bx als het zo door gaat…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

























Totaal aantal Berichten: 6175
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Ding heeft motorschade (lijkt) en het plaatwerk heeft “plekjes”. Lijkt me 2000 als de rest hard is niet eens slecht, toch? 1000 lijkt me dan aan de lage kant.
Maar ja, mijn CX deed minder, door de dieselmotor… Moet je wel even meerekenen dat je daar ook nooit meer vanaf gaat komen, natuurlijk












































Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
waterman schreef:Ik zie het alweer, de CX komt in de zelfde nietsgevershoek als de gs en bx als het zo door gaat…
Helaas… Goed onderhoud kost gewoon geld. Doe je dat niet dan zit je al snel met een wrak.
Tja, mijn besluit in deze staat toch al vast. Gezien mijn non-exsistente ervaring met CX-en, ga ik geen auto kopen met dergelijke problemen, of ik moet hem wel heel graag willen, en tijd hebben om het te fixen.
Op dit moment koop ik liever een rijdbare auto, aangezien ik ook nog geen stalling heb waar ik ‘even’ een motor d’r uit kan trekken.
Ik heb een budget wat niet wegloopt, ik wacht gewoon af tot de juiste auto voorbij komt.
Gezien de refreshrate van auto’s zal dat overmorgen wel zijn
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
waterman schreef:Ik zie het alweer, de CX komt in de zelfde nietsgevershoek als de gs en bx als het zo door gaat…
1000 tot 1500 is gewoon goed,en dit heeft niks te maken met niks willen betalen,
Maar gewoon naar waarde schatten.
Motor er uit en er in kost toch al snel 1000 euro,voor de gene wie het laat doen.
VgFrank.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Nielsje schreef:
Afgelopen week overigens samen met BX-Cannes bij zijn CX wezen kijken. Peter was heel behulpzaam in het aanwijzen van alle mogelijke zwakke plekken in het plaatwerk van de CX.
Kom ik niet geheel onbeslagen ten ijs bij het kopen van zo’n ding.
Hej! dan ben je bij ons in de schuur geweest! Daar staat nog wel meer lekkers hé?
Die CX van Peter heeft helemaal geen zwakke punten meer volgens mij die is ongelooflijk hard in elkaar gelast..
maar on topic, als je naar de Citromobile gaat over twee weken heb je werkelijk alle CX-en die je wilt bij elkaar en er staan er een héleboel te koop.
Groet
Yke
Jazeker! Alsof je een kind in een snoepwinkel zet!
De CX van Peter zit inderdaad hard in elkaar. De beige Athená was een mooi voorbeeld van alle mogelijke slechte plekken.
Heb ook nog even een sneak peak gedaan en bij jouw dame onder de rokken gekeken
Citromobile staat reeds in de agenda, ik zal er zijn.
Ik ben te herkennen aan de rooie clio waarin ik rijd
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

























Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Hadden de Athená´s in ´81 nou nog wel de chromen schildjes en de zilveren strip aan de achterijze, of was die toen al vervangen door zwart schild en losse badges achter? (Ja ik weet het, er is een boek over, post werkt niet met Pasen..)
Was volgens mij alleen in 1979 en dus toen al vervangen. (Te lui om dat boek uit de kast te pakken)
En Isother, ondanks dat het een extra was, heb ik volgens mij nog geen Athena gezien zonder (als in, dan heb je toch automatisch groenig getint glas?)
Klopt. Tenzij de voorruit ooit is vervangen natuurlijk.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)








Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Die Beige die je hebt gezien (geel bijna) is dus van mij.
Dat is dus een Smalspoor uit 1980, alle smalsporen hebben volgens mij die smalle metalen zijschildjes.
Bij dit voorbeeld kun je dus inderdaad goed zien waar ze allemaal kunnen roesten. Los overigens van de aanrijdingsschade.
Overigens is het subframe en de bodem van die auto nog wel in goeie conditie. Technisch mankeert er ook niets aan eigenlijk Maar zoals je gezien hebt is het rondom de voorruit en achter bij de schermen wel goed mis.
Ik ga de auto niet meer opknappen omdat ik m’n centjes liever investeer in een goede Break zonder LPG en in mijn SM, dan in deze Athéna op LPG. Zo’n auto is eigenlijk gewoon niets waard op dit moment. Een mooi moment om afscheid te nemen dus.
Ik vind persoonlijk deze uitvoering het mooiste. Ik denk echter dat een CX à la MCMLXXIV (die ook al in diezelde schuur huis in Berkel huist) en ene 1981 Athena met Beige Ribstof in de bijzonder(e) mooie kleur Gris Squale bezit, wel zo ongeveer is wat je eigenlijk zou moeten hebben.
Hij is natuurlijk wel erg blij met de auto en die is dan ook niet te koop. Ik denk dat wanneer je hem een PB’tje stuurt je best een keer naar zijn auto mag kijken om een indruk te krijgen.
Dan zie je hoe een Athéna er uit moet en kan zien!
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?