Ja, ik denk dat er toch iets in de carb gekomen is, maar hoe krijg ik dat er nou uit zonder dat hele ding (en vooral, alle afstellingen) uit elkaar te trekken? Google levert al iets meer inzicht: http://tedperkins.com/weber_principles.htm
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
mooie documentatie! Er is nog een engelse site die de werking heel mooi beschrijft, welke ben ik even kwijt , maar google weet t wel, ergens in noord-engeland.
Blijven lopen bij uitgeschakelde solenoid kan ook als de gasklep(pen) teveel opening hebben in de ruststand
En over die afstellingen zou ik me niet teveel zorgen maken, die kun je weer terugzetten danwel opnieuw instellen.
Ik neem aan dat je goede documentatie over deze carburateur en de afstellingen hebt?












































Totaal aantal Berichten: 25645
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Die solenoids gingen nog wel eens stuk. Wij knepen dan het puntje eraf zodat ie altijd open stond.
Er kan ook iets in het gat zitten waar de solenoid in zit…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>











Totaal aantal Berichten: 1066
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Die solenoids gingen nog wel eens stuk. Wij knepen dan het puntje eraf zodat ie altijd open stond.
Er kan ook iets in het gat zitten waar de solenoid in zit…
En de klant zich maar afvragen waarom de auto nadieselt….
Mijn MGB kan vreselijk nadieselen als ik de solenoid ‘uitschakel’.
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI
j.witkop schreef:mooie documentatie! Er is nog een engelse site die de werking heel mooi beschrijft, welke ben ik even kwijt , maar google weet t wel, ergens in noord-engeland.
Ik ben benieuwd! Inmiddels heb ik ook maar een Haynes manual gekocht van Weber carbu’s..
Blijven lopen bij uitgeschakelde solenoid kan ook als de gasklep(pen) teveel opening hebben in de ruststand
Dat snap ik en is wel even het controleren waard, maar ik vermoed niet dat het de oorzaak van m’n probleem is.
En over die afstellingen zou ik me niet teveel zorgen maken, die kun je weer terugzetten danwel opnieuw instellen.
Ik neem aan dat je goede documentatie over deze carburateur en de afstellingen hebt?
Nou ja, ik heb wel de wph’s waar alles in beschreven staat en meten met een schuifmaat / voelermaten lukt wel. Ik heb alleen niet echt een CO meter, dus hoe zorg ik nou voor een goede afstelling van lucht/peut? Ik kan hem natuurlijk wel op gevoel afstellen en dan (als ‘ie wel rijdt) naar een garagist voor goede afstelling.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!












































Totaal aantal Berichten: 25645
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Lucht/peut is alleen stationair relevant. de rest wordt door je carb geregeld als het vlotterniveau goed is.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>














































Totaal aantal Berichten: 43343
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Inderdaad, mengsel onder belasting wordt dmv sproeiers geregeld. De afstelschroeven hebben daar vrijwel geen invloed meer op.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Zit ook nog even te denken aan de condensator van de ontsteking.
Heb je die aangesloten? Of al vervangen met de puntenset?
Was die ook aangesloten bij de Velleman kit?
Zit het koolstofstiftje nog in de verdeelkap?
Als ie bij elke motorbelasting suf loopt lijkt mij ontstekingsprobleem het meest waarschijnlijk…
Als de carburateur goed is en de afstellingen vlgs WPH dan is de CO niet een probleem, met de mengselschroef ietsje arm afstellen is aak genoeg en de rest kan bij de APK. Dat zal je minste zorg zijn. Ik zou alles nalopen aan de hand van het WPH. Dan moet t goedkomen.
Right, inmiddels is het Weber boek onderweg en een pakkingset met nieuwe naald enzo ook.
Toch nog maar eens poging ondernemen de boel te fixen. Gasfabriek weer gedemonteerd (wordt je handig in) en voor zover mogelijk alles gedemonteerd. Alles doorgespoten met remreiniger, daarna met de compressor doorgeblazen.
De CO-schroef o-ring was bijna door, dus vervangen voor iets wat in de buurt komt, hopelijk zit in de pakkingset een goede ring. Het vlotter heb ik een heel klein beetje bijgesteld.
Na samenbouwen loopt het ding weer als een trein, zat dus toch ergens iets van vuil in.
Het stationair toerental is wat hoog (ongeveer 1000 rpm), en de afstelling van CO moet nog effe goed gedaan worden.
De solenoid werkt ook weer volledig naar behoren, dus ik ben aardig tevreden.
Dank iedereen voor het meedenken!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Een oliewissel stond nog op de planning, vandaag maar eens gedaan. M’n blok lekt op alle plekken wel een beetje, dus ik vond het een prima moment om effe de carterpakking te vervangen. De oliedrukschakelaar heeft ook een nieuw ringetje gekregen.
De carterpan was wel behoorlijk goor, zat onderin dikke vette kek die meer op vet leek dan olie. Liet zich ook niet makkelijk schoonmaken, maar uiteindelijk is het pannetje weer wat toonbaarder.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
???????
Je staat voor een motor revisie,.....
Ga je nu kleine lekkages aanpakken wie straks weer moeten…...
Of schuif je de revisie 3 jaar door.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.














































Totaal aantal Berichten: 43343
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Hoezo revisie dan???
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Revisie misschien groot woord
Maar hij wil het blok plus bak eruit halen voor een bak wissel
Neem aan dat je dan ook het blok aan pakt en alle keringen en pakkingen vervangt.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.












































Totaal aantal Berichten: 27948
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Grappig, mijn pan ziet er van binnen heel anders uit.