











































Totaal aantal Berichten: 25645
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
René Jongejan schreef:Het zogeheten toplager is toch niet meer dan een bronzen bus in het vliegwiel?
niet bij de DS. En ik denk daarom ook niet bij de CX
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>












































Totaal aantal Berichten: 25645
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Diesel:
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Bij een CX (serie 2) zit een kogellager (SKF 6302-2RS1) als toplager. Heb ‘t even niet helder of die in de krukas of het vliegwiel zat…. Denk vliegwiel nav bovenstaande foto….
CX GTi Turbo 2 - All Black
Oei, dat lager kost wel een hele 5 euro, duur!
Voor de zekerheid maar eens bestellen. Dank voor de parate kennis!
Over de Velleman, eerste variant en locatie:
Daarna met groter koellichaam eerst op het luchtfilter huis, daarna is ‘ie verhuist naar achteren bij het koelvloeistofvat.
Gek vind ik overigens ook (maar dat is ongetwijfeld mijn gebrek aan kennis van elektronica) dat het koellichaam elektrisch geïsoleerd is van de unit. Bij het grote koellichaam is dat niet zo, en meten levert dat er dan wel een variërende spanning op koellichaam komt. En als je die dan per ongeluk tegen massa aanlegt, dan werkt de boel niet meer. Da’s jammer, je kan dus niet de rest van je wagen als koellichaam gebruiken..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!












































Totaal aantal Berichten: 25645
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Er moet een formica plaatje tussen tor en koellichaam met lekker dikke laag warmtegeleidende pasta ertussen. Die kleine koelrib is echt genoeg.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Bij de eerste versie had ik dat ook zo gedaan, maar zowel koellichaam als behuizing werden echt kneiterheet. Met het grote koellichaam wordt de boel nog steeds super heet, blijkbaar kan het ding z’n warmte niet kwijt aan de omgeving? Ik ga het nog eens overdenken..
Misschien moet ik tóch maar gewoon een hall sensor in de verdeler klussen en dan met een normaal verkrijgbare ontstekingsmodule aan de gang gaan.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!














































Totaal aantal Berichten: 43342
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
bogaard77 schreef:Er moet een formica plaatje tussen tor en koellichaam met lekker dikke laag warmtegeleidende pasta ertussen. Die kleine koelrib is echt genoeg.
Ik heb de Boog-versie in m’n benz: die wordt niet te heet en werkt prima, ook bij uren lang rijden bij 30+ graden.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Kun je niks met de elektronische ontsteking uit een 2.4 GTi?
CX GTi Turbo 2 - All Black
Nielsje schreef:keerringen (ja, kom maar door met de spellingsgestapo)












































Totaal aantal Berichten: 25645
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Nielsje schreef:Bij de eerste versie had ik dat ook zo gedaan, maar zowel koellichaam als behuizing werden echt kneiterheet. Met het grote koellichaam wordt de boel nog steeds super heet, blijkbaar kan het ding z’n warmte niet kwijt aan de omgeving? Ik ga het nog eens overdenken..
Misschien moet ik tóch maar gewoon een hall sensor in de verdeler klussen en dan met een normaal verkrijgbare ontstekingsmodule aan de gang gaan.
dan trekt ie te veel stroom. Wat voor bobine zit erop?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Zo’n ding:
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Evan schreef:Kun je niks met de elektronische ontsteking uit een 2.4 GTi?
Die heeft een andere vervroegingscurve, dus de gewichten van de centrifugaal regelaar zijn anders.
Maar, nu je er toch over begint: ik overweeg tzt om een moderner injectie systeem op de CX te gaan klussen. Omdat dat leuk is. Eens uitdenken wat daarvoor allemaal nodig is
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!














































Totaal aantal Berichten: 43342
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nielsje schreef:Eens uitdenken wat daarvoor allemaal nodig is
Een GTI-kop. Of beter, een GTi motor.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Een GTi motor heb ik nog wel voor je, compleet met 5bak zo nodig
CX GTi Turbo 2 - All Black












































Totaal aantal Berichten: 25645
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Nielsje schreef:Zo’n ding:
daar is je probleem. Monteer een standaard originele bobine.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>