Totaal aantal Berichten: 9360
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Stoter bussen kunnen aan vervanging toe zijn..
(Kan) maar dat kun je snel genoeg regelen als ze eruit zijn stoter stangen dito.
Zuigers zuigerveren en bussen..
Maar dat kun je pas zien als ze eruit zijn.
,wanneer ga je beginnen..
Succes
Vgf
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 7810
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
H@ns schreef:Enneh… een korte 5-bak? meer motorlawaai, meer brandstofverbruik?
Vanwaar deze keuze?
Zodat hij de volgende keer de Stelvio wel op komt
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43311
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
F.SvM schreef:Stoter bussen kunnen aan vervanging toe zijn..
(Kan) maar dat kun je snel genoeg regelen als ze eruit zijn stoter stangen dito.
Zuigers zuigerveren en bussen..
Maar dat kun je pas zien als ze eruit zijn.,wanneer ga je beginnen..
SuccesVgf
Als die motor goed loopt niets aan doen. Ook niet uit elkaar gaan halen dus.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 9360
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Daar heb je gelijk in!
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Waterman heeft daar een heel goed punt: Als je compressie nog goed is en redelijk gelijk voor alle 4 cilinders, en je olieverbruik is OK dan zou ik die motor mooi dichtlaten. Die krukaskeerring krijg je ook wel vervangen zonder een complete revisie.
De L-jetronic van een CX is betrouwbaar en werkt goed. Als je de betrouwbaarheid wil verhogen steek dan je tijd in en de hydrauliek en de elektrisch installatie.
To err is human, not to err is divine.
H@ns schreef:Distributieketting met tandwielen?
Die heeft dit blok toch nog?
Als het blok ernaast staat kan je er heerlijk bij…
Schakelstangetjes waar je normaal moeilijk bij kan ff checken.Enneh… een korte 5-bak? meer motorlawaai, meer brandstofverbruik?
Vanwaar deze keuze?
De ketting heb ik vorig jaar gedaan. Overigens is die, in tegenstelling tot de rest, bizar goed bereikbaar vanuit de rechterwielkast.
De 5-bak die er nu aanzit heeft eigenlijk te lange verzetten bij alle versnellingen. Leuk in Nederland, maar zodra je grens over gaat en in een 3D landschap komt, dan is het een stuk minder rijden. Dus, er gaat de 5-bak aan die er aan hoort. Tzt kan ik er dan altijd een lange 5 in fietsen, dan kan gewoon met de boel in situ.
waterman schreef:F.SvM schreef:Stoter bussen kunnen aan vervanging toe zijn..
(Kan) maar dat kun je snel genoeg regelen als ze eruit zijn stoter stangen dito.
Zuigers zuigerveren en bussen..
Maar dat kun je pas zien als ze eruit zijn.,wanneer ga je beginnen..
SuccesVgf
Als die motor goed loopt niets aan doen. Ook niet uit elkaar gaan halen dus.
Mijn blok loopt nog erg fraai, ik zie ook geen enkele reden om dat ding uit elkaar te halen. Ik ga alleen de lekkages oplossen (oliefilterhuis, carterpakking, krukas, nokkenas). Laatste keer dat ik de compressie controleerde was dat allemaal gelijk tegen de 11 bar aan. Zal het weer eens doen.
Citroensmgz schreef:Waterman heeft daar een heel goed punt: Als je compressie nog goed is en redelijk gelijk voor alle 4 cilinders, en je olieverbruik is OK dan zou ik die motor mooi dichtlaten. Die krukaskeerring krijg je ook wel vervangen zonder een complete revisie.
De L-jetronic van een CX is betrouwbaar en werkt goed. Als je de betrouwbaarheid wil verhogen steek dan je tijd in en de hydrauliek en de elektrisch installatie.
Hoho, wie heeft het over een onbetrouwbare auto? De elektra in het motorruim heb ik vervangen toen ik hem kocht en dat gaat nog immer goed. Hydraulisch is ‘ie ook dicht, hooguit uit voorzorg wil ik de lastig bereikbare leidingen vervangen. In ieder geval een inspectie op (put)corrosie. Ik ga geen L-jetronic erop zetten. Het lijkt me juist leuk om een modern injectiesysteem erop te klussen.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 3833
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Flinke plannen. Zorg dat de deur naar de garage op slot kan en ook geluidsdicht is
Mooie plannen Niels.
Dat zelfbouw injectie, denk daar nog eens goed over na. Het is leuk om te doen en ook wel realiseerbaar. Het is alleen altijd kwetsbaarder en bewerkelijker in onderhoud dan OEM spul. Je zal er altijd werk aan houden. Got the T-shirt.
ex-en
Meerdere 2cv’s
Citroen BX Deauville
Citroën BX Palais, 1990 -> werd BX 1400 GTI ABS
XM V6 Exclusive 1991
Acadiane
Nu
2cv Scharrelston (bouwpakket 1 op 1 schaal)
Sorry,niet goed gekeken, stond al dat een carburateurs had.
Je hebt wel de inlaatpijpen etc van de injectie nodig, zoiets zelf maken in voor vrijwel iedereen onbegonnen werk.
Betouwbaarheid heb je grotendeels zelf in de hand: Als je een “houtje-touwtje” installatie neemt dan heb je een groot betrouwbaarheidsrisico, maar als je professionele componenten neemt en die fatsoenlijk inbouw dan zie ik het probleem niet. Daarnaast: Als je hem zelf inbouw, dan ben je zelf ook de service-man niet waar ?
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 43311
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De hele cilinderkop van een injectie heb je nodig.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Even je draadje bij gelezen over je CX, mooie plannen voor de boeg. Geef maar een gil als je hulp nodig hebt, kom graag een handje helpen. Toekijken met een biertje en borrelnootjes klinkt ook wel aantrekkelijk :p
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Totaal aantal Berichten: 25617
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Same here!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Zo, en dan hier dan maar de eerste inhoudelijke update. Er moest maar eens wat ruimte gemaakt worden in de garage om te klussen. Teveel troep, weg ermee. En dus gingen eerst de serie 2 VIP stoelen eruit. Zitten heerlijk, maar zijn afzichtelijk in een serie 1.
Doei:
En het leren setje maar eens gemonteerd en een paar rondjes mee gereden. Ziet er prima (lees: correct) uit.
Zit redelijk. Misschien maar eens een echt goede set van zoeken! In ieder geval besloten dat het stoffen beige Pallas interieur binnenkort ook de markt op gaat.
Vervolgens dat interieur en de vouwwagen bij m’n ouders gestald, zodat ik wat extra klusruimte in de garage heb. Eerst maar eens de versnellingsbak die ik vorig jaar gekocht heb eens inspecteren.
De boel rustig uit elkaar halen, tandjes tellen en synchromesh ringen meten:
Untitled by N.something, on Flickr
En dan heb je uiteindelijk een berg onderdelen die nog dikke prima zijn! Er moet wel wat vervangen worden, maar dat zijn een paar inbusbouten die niet meer zo fraai meer waren. Nieuwe pakkingen zijn inmiddels binnen, dus komende week gaan we de boel weer opbouwen en dan afstellen.
En dan moet natuurlijk ook het blok uit die kar..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 9360
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Logisch dat het goed is…
This een gereviceerde bak
Voor de rest goed bezig.
VgF VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Zien = geloven en nu weet ik wat de bakverhoudingen zijn van deze bak.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!