


















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Goeie kleur! Ben benieuwd
Way out in the water, see it swimming.
Niels is thuis!
Effe verslagje typen hoor..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ja Duh ,wel of niet?
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Net als bij een paper, de samenvatting bovenaan: Ik heb d’r niet gekocht.
De auto oogt werkelijk als een parel, en dat is ze op veel vlakken ook.
Alle schermen waren super strak, nergens geen deuken of butsen.
De pluspunten:
- longerons strak, ongedeukt en roestvrij.
- uitlopers voor/achter strak en roest vrij.
- kofferbak droog (ook links/rechts waar alle delen samen komen)
- vulnippel mooi weggewerkt (niet in een scherm oid)
- interieur beetje vies, doch stoelen erg strak.
- deurschermen strak (wel een paar kleine beschadigingen).
- interieur helemaal droog (hoedenplank, achterbank aan de zijkant bij de ramen, voor onderin bij voetenbak).
- rechtsvoor raamhoek reeds een keer vervangen.
De nadelen:
- er kon niet in gereden worden (geschorst).
- beide voorschermen aan beide zijden van de ‘boog’ krokant (kant die tegen de bos aan staat erger).
- alle deuren aan onderzijde roestvorming (onder/tussen de deurrubbers).
- raamhoek linksvoor roestvorming (en niet beginnend)
- dak rand boven voorraam roestblazen.
- ophangpunten van de afdekschermen achter krokant.
- Dorpels aan de onderzijde zitten gaten in
- Carrosserie rechtsvoor bij voorzijde deur beginnend krokant.
- Carrosserie rechtsachter bij achterzijde portier zat een gat in van 5 x 10 cm, wat doorliep tot onder de pallas-dorpel-lijst-ding-geval.
Samenvatting: alles super strak, behalve rondom de onderzijde van het plaatwerk.
Verder was ze nog ietwat nat onder het blok, de uitlaat was van voor tot achter ‘gepatched’, hing aan elkaar met tyraps, nat bij de achterbrug. Duurde na het starten wel een tijdje voor ze omhoog kwam. Voor nog even geprobeerd te veren, maar dat ging niet zo soepel. Er lag van die bruin/beige derrie op het blok (die volgens mij komt als je veel korte ritjes maakt)
Ondanks dat je hier prima een zomer mee kan rijden, de technische problemen mij niet afschrikken én het echt een verschijning is die ik zou willen (streeploos, smalspoor): de gaten in de carrosserie zie ik echt niet zitten, dus besloten de auto te laten staan. Ik wil niet weten hoeveel daar tevoorschijn komt.
Verder wil ik George nog hartelijk bedanken voor zijn belletje en info, en Mulder voor het samen kijken. Tof van jullie!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
JWH schreef:En oh ja, en deze uit 2010:
...en toen nog wel met sierstrips.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

























Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Graag gedaan. Lijkt me een wijs besluit tenzij je gaat voor een restauratie. Misschien is het wat voor Erik of Frank, die zijn dol op dat soort projectjes.
Het bleek trouwens een 2400 te zijn. Enne, wat dat veren betreft: hij stond in de hoogste stand…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Is de veerstijfheid niet afhankelijk van het volume en de druk in het gas gedeelte van de bol?
Bij het verhogen van de rijstand wordt er toch alleen meer olie in het systeem gebracht, daarmee zou de veerstijfheid toch hetzelfde moeten blijven?
Enfin, nogmaals bedankt!
Ik word wel behoorlijk blij de hulp die me links en rechts aangeboden wordt. Te gek!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

























Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Hoogste stand = nul vering. Hij wordt daarin ook gefixeerd en zakt dan ook niet in als je de motor hebt uitgezet.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Jammer
Maar we blijven zoeken,
Gek dat je er op de foto’s echt niks van zag
En Niels ,in de hoogste stand veert een cx niet.
VgFrank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
jammer, maar gezien de prijs kon je eigenlijk niet veel meer verwachten.
op naar de volgende
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Ah, goed, dat verklaart waarom ‘ie zo stug veerde
Maar ja, jammer inderdaad. De rottende deuren kan ik wel mee leven, maar de carrosserie..
Overigens had de verkoper er wel bij mogen zetten dat rijden niet mogelijk is.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

























Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
En dat er hier en daar een gat in zat… Maar inderdaad, 650 euro.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)












Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Wijs besluit, als ik je samenvatting zo lees.
Op de vraag en aanbod van de cx club staat ook het een en ander zag ik.
Bijv 83 Pallas in Blue Nuit, wat je niet vaak ziet, met leer maar weet niet of je dat zocht.
Staat ook nog een 84 pallas lpg, die komt hier uit de buurt, makkelijk te bezichtigen.

























Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Die 83-er klinkt eigenlijk wel als iets wat je zoekt. Roestvrije koets (al moet je dat nog maar afwachten natuurlijk), maar wel al 12 jaar stilstand dus er is vast het nodige reanimatiewerk te doen (waar je niet voor terugschrikt begreep ik). Nadeel is dat je er dus waarschijnlijk niet meteen in weg zult rijden. Maar wel leuk, een ritje naar Frankrijk.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)



















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Oh, en ik leerde ooit van een Wijs Persoon: als het blok van onderen níet zweet, heb je pas echt een probleem
Way out in the water, see it swimming.