21 van de 175
« Eerste  < Vorige 19 20 21 22 23 Volgende >  Laatste »
   
Niels’ 77-er 2400 Pallas
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6502
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 13 mei 2014 11:53 PM
  [ # 301 ]

Zo zie je maar, foto’s zeggen niet alles. Op elke auto is wel wat aan te merken.

- voetenbak linksvoor vochtig. (waar kan dat vocht vandaag komen?)

Ik zou zeggen de kachelradiateur en anders is het wellicht lekkage langs bv. de A-stijl. Of hij is toch ergens rot van onderen.

- vijfbak (later gemonteerd) schakelt wat lomp in 1 en achteruit.

Kan wellicht worden opgelost door andere bakolie. Maar wat hakerig schakelen in 1 en R is vrij normaal.

Kortom: een hele aardige auto met gewoon wat kleine puntjes. De lekkage en de krassen leveren mij de meeste hoofdbrekens op. De vraagprijs is 2000 euro, en dat vind ik teveel voor een auto die volledig gespoten moet worden. Verkoper wou er ook niet echt wat af doen. Ik ben nog een beetje in twijfel.

Ik vraag het toch maar even: weet je zeker dat je aankoopbudget en je verwachtingen met elkaar in overeenstemming zijn? CX rijden kost serieus geld en voor 2.000 euro mag je ook in tijden van crisis geen CX zonder flink wat werk verwachten vind ik.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
JWH
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012

- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Gepost: 14 mei 2014 12:05 AM
  [ # 302 ]
Arjan Verkade schreef:
Nielsje schreef:

CX en hard rijden is volgens mij sowieso een contaminatie.

CX en hard rijden is de perfecte combinatie! . . .


Zoals Jules Deelder ook al opmerkte:

JW

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4917
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 14 mei 2014 12:18 AM
  [ # 303 ]

Ah, kachelradiator. De raamstijl / rubber zaten er mooi in, niet uitgedroogd, bovenaan ook niet gescheurd en geen plekken.

Bij het naar 1 gaan of R was double clutchen een goede remedie, maar dan alsnog kwam er een redelijk ‘kloenk’ naar boven.
Weet niet hoe normaal dat is.

Mjah, laat ik het anders zeggen: In de advertentie wordt niets verteld van de krassen (die redelijk recent zijn). De eigenaar vertelde dat zijn zoon advertentie nog niet had aangepast. Naar mijn mening is de auto het geld wel waard zónder die krassen.
Als hij wil zakken met de prijs wil ik met alle liefde auto technisch op orde brengen en hem daarna van buiten over laten spuiten.

Wat ik zo zag wat er aan moet gebeuren:
- nieuw interieur
- nieuwe midden console
- uitlaat
- gastank eruit
- waterpomp probleem (da’s echt niet fris)
- diravi uitlijnen
- electra goed maken
- ramen achter opnieuw zetten
- rechter portier spiegel montage fixen
- deur linksvoor ontroesten
- dashboard kastje
- ruitensproeiers defect
- raamrubbers bij portier links
- en nog wel meer

En dat is allemaal geen probleem en dat past prima binnen budget.
Maar als ik dan de kosten van een spuiter erbij moet nemen dan kan ik beter nog even wachten.
Tenzij hij goed wil zakken met de prijs.
Hoe denken jullie hierover?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6502
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 14 mei 2014 12:19 AM
  [ # 304 ]

Zo schakelen is niet normaal nee.
Ik vind het lastig adviseren. Ik ben geen sleutelaar en zou hard wegrennen bij zo’n auto…

Nielsje schreef:

CX en hard rijden is volgens mij sowieso een contaminatie.

Contradictio. Wink

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4917
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 14 mei 2014 12:23 AM
  [ # 305 ]

Crap! Dat krijg je ervan als je vocabulaire probeert uit te breiden.
Gelukkig zijn er dingen die ik wel kan.

Denk ik.

Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 14 mei 2014 12:33 AM
  [ # 306 ]

Dat ““diravi uitlijnen” kan ook nog vies tegenvallen. Tot een complete restauratie van de voortrein aan toe…

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 14 mei 2014 12:46 AM
  [ # 307 ]

Ja dat is wel een probleem met oude autos! Lijstje met dingen. Veel zo te fixen.
Maar ik heb een keer minstens 80 uur gezocht naar een lekkage van vanwege een natte voetenbak in mn 22trs
Was fout in de carosserie.
En dat met die voortrein, dat kan inderdaad, kan je hoop werk aan hebben.

Dus wat dingen fixen zeker te doen. Maar een ding weet ik zeker, als je de auto hebt en gaat rijden komen er zaken bij.

Als je hem overspuit is wel weer als nieuw om te zien. Moet alleen wel weer alle stootstrips fixen want die vallen dan weer tegen.

Overspuiten kost wel echt geld, ik heb ook een keer een witte cx compleet overgspoten.
Gaat al aan 400 euri verf op. Plus uren dus ik was voor 1700 klaar. Wel als een spiegel.

Heb je tijd en extra budget wel te doen.

Ik denk altijd waarom deze helemaal oplappen, wat is er speciaal? Bij deze kan ik me de kleur voorstellen.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 14 mei 2014 12:50 AM
  [ # 308 ]

Spuiten kost ook goed geld, zelfs als je zelf stript en wee opbouwt na het spuiten.

Ook die lekke (zij)achterruit kan een leuke surprise betekenen, als het flinkt lekt loopt het langs de wang van de rugleuning naar beneden en accumuleert onder de achterbank. Ik had zelf gaten in het binnenscherm tpv de achterbank tgv lekkage…

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 14 mei 2014 01:19 AM
  [ # 309 ]
Nielsje schreef:

Buiten:
- schermen voor hard (achter linker scherm bij het binnenscherm wel licht krokant.

- voetenbak linksvoor vochtig. (waar kan dat vocht vandaag komen?)
.

Je zegt het zelf al.
Vocht in de voetenkuip kan overal vandaan komen.
Van deur rubber tot A stijl.
Vanaf het schutbord ,langs je raam rubber en ga maar door.
Voor 2000 euro mag je een cx verwachten wie niet zoveel mankeert als deze.

Succes
VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 14 mei 2014 01:25 AM
  [ # 310 ]

tja of deze wel of niet te duur is voor 2000 weet ik niet.
wat ik wel weet is dat je een keuze moet maken tussen leuk rijden in een niet perfect exemplaar of een perfecte cx willen bezitten.
de tweede optie gaat je niet lukken binnen je budget.
de eerste natuurlijk wel, maar dan zal er het eea te wensen over blijven.

je moet je ook niet blind staren op dat spuiten.
ik heb liever een harde auto met wat krassen dan een super glimmende die toch rot is.
de eerste is vrij simpel op te lossen, de tweede levert redelijk snel een berg onderdelen op.

en dan het onderhoud: ik kan niet beoordelen wat je zelf gaat doen, maar uren en onderdelen zijn duur.
als je alles zelf doet kun je een auto met veel achterstallig onderhoud kopen, maar alles laten doen wil je niet moeten betalen.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 14 mei 2014 01:25 AM
  [ # 311 ]

Los van dat al; vind je die kleur echt mooi?  grrr

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 14 mei 2014 01:26 AM
  [ # 312 ]

JA

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 14 mei 2014 01:28 AM
  [ # 313 ]

I beg to differ. Blegh! Wink

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 14 mei 2014 01:29 AM
  [ # 314 ]

Ik ook,maar vind met het lijstje wat hij opnoemt 2000 te veel.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6502
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 14 mei 2014 08:57 AM
  [ # 315 ]
Hilko16TZI schreef:

Dat ““diravi uitlijnen” kan ook nog vies tegenvallen. Tot een complete restauratie van de voortrein aan toe…

Al kan er bij wijze van spreken ook gewoon een band zacht zijn geweest.
En 1700 voor het overspuiten van ern CX… Dan moet ie wel 100% strak zijn want anders krijg je de uren voor laswerk en strakmaken er nog bij en zit je zomaar tegen het dubbele. En dan ga ik er vanuit dat je zelf het afbreken en opbouwen doet.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
 
21 van de 175
« Eerste  < Vorige 19 20 21 22 23 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook