Nelis Infra schreef:En een C-Matic is ook niet direct iets waar ik blind voor zou gaan. Onderdelen meer dan schaars, zo heb ik begrepen.
Dank voor de tip. Zelf was ik ook niet op zoek naar een C-matic.
Lijkt me wel mooi, maar zou zeker ik zeker niet als ‘eerste’ zoeken.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf redactie@citroen-forum.nl!
cx25gtit2 schreef:Nielsje schreef:
De groene 2400 is echt prachtauto en zit precies in mijn straatje.
Budget is altijd lastig.
Reken maar uit, of el cheapo gaan en dan gaat de teller hard lopen aan schade herstel, koppelingswissel, onderhoud en roestproblemen. Of wat meer neerleggen voor een goede basis. Dan is die groene niet een slechte optie.
Ik denk dat wat er gedaan is aan onderhoud+koppelingswissel en de spuitbeurt meer is dan de huidige vraagprijs. En dan zou die roestvrij zijn, en behandeld…...
Ik zou overwegen om te gaan kijken. Kijken kost niks
Blegh, dat krijg je ervan als je er niet op zit: reeds gereserveerd.
Maar, ben het met je eens. Daarom ook zoeken naar een harde auto. Het internet biedt wel leuke auto’s, soms vraag ik me alleen af waarom ze zo lang te koop staan.. trekt de markt op dit moment zo slecht?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf redactie@citroen-forum.nl!
F.SvM schreef:
Ziet er zeker strak uit op het eerste gezicht.
Maar, hij staat zo ver weg dat ik met mijn absolute gebrek aan ervaring het financieel niet aandurf om er heen te gaan, kijken en iets te kopen waarvan ik nog niet zo veel weet..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf redactie@citroen-forum.nl!
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
en deze dan staat een stuk dichterbij en heeft natuurlijk een geweldige kleur brun scarabee alleen geen bolletjes asbak is ie net te oud voor
of deze
of deze maar hier zit wel werk aan het plaatwerk
Mark
CX 2000 pallas ‘78
F.SvM schreef:CX 2000 1977, LPG, APK 7-14
Dit niet wat voor jou.
Staat hier op het forum te koop
Deze bedoel je dan toch?
Zo, inderdaad een mooie basis! Doet me herinneren: ook nog geen contact gezocht met hydraulique..
Ik moet wel eerlijk zeggen dat een auto waar eigenlijk meteen een ander blok (danwel aardig wat reparatie werk) in moet me iets minder trekt.
Wat trekt dan wel?
Niels zoekt en heeft gevonden:
CX 2000 Super Ziet er zo op het eerste gezicht lang niet slecht uit. Maar het is wel vreemd: de uitlaat is (grotendeels) vervangen in 2013, maar het laatste stuk vertoont toch wat roest. En in 2010 overgespoten, maar de dorpel aan de bestuurderszijde toont al aardig wat slijtage.
CX 20 AthénaDeze lijkt er heel erg goed uit te zien. Strak, netjes, deurpanelen wel iets minder maar soit.
2000 Pallas
Helaas wel erg weinig informatie, maar de foto’s maken me nieuwsgierig.
CX 2400 GTI
Zo op het eerste gezicht een fraaie auto, alleen de motorkap lijkt niet te passen bij de schermen qua kleur.
Al deze auto’s staan op het lijstje om te bezoeken, moet ik wel even goed inplannen hoe dat te doen.
Staan er hier auto’s tussen waarvan jullie zeggen: absoluut niet doen, of die het geld niet waard zijn? Verdere aanraders/afraders zijn natuurlijk altijd welkom.
En als laatste: 2500 D Super
Helaas een diesel met helaas laswerk, gaat hem dan ook niet worden, maar wat een fraaie kleur en check dat interieur!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf redactie@citroen-forum.nl!
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Nielsje schreef:F.SvM schreef:CX 2000 1977, LPG, APK 7-14
Wat trekt dan wel?
Niels zoekt en heeft gevonden:CX 2000 Super Ziet er zo op het eerste gezicht lang niet slecht uit. Maar het is wel vreemd: de uitlaat is (grotendeels) vervangen in 2013, maar het laatste stuk vertoont toch wat roest. En in 2010 overgespoten, maar de dorpel aan de bestuurderszijde toont al aardig wat slijtage.
deze wordt ook winters bereden dus ff opppassen met pekel en roest en verder i er electrisch divers aan geknutseld met extra schalelaars dus ff checken, en een caburateur revisie, nieuwe bougie kabels grote beurt oid zal nodig zijn om hem goed te laten lopen
CX 20 AthénaDeze lijkt er heel erg goed uit te zien. Strak, netjes, deurpanelen wel iets minder maar soit.
niks mis mee deurpanelen zijn bijna altijd krom, scheef gescheurt
2000 Pallas
Helaas wel erg weinig informatie, maar de foto’s maken me nieuwsgierig.staat al langer te koop ziet er op de foto’s iig goed uit
CX 2400 GTI
Zo op het eerste gezicht een fraaie auto, alleen de motorkap lijkt niet te passen bij de schermen qua kleur.een beetje een samelraapsel interieur klopt niet stoelen komem uit een 77/78 GTI dus misschien meer aan geknutseld ff opletten dus
Mark
CX 2000 pallas ‘78
Mark Gielen schreef:en deze dan staat een stuk dichterbij en heeft natuurlijk een geweldige kleur brun scarabee alleen geen bolletjes asbak is ie net te oud voor
of deze
of deze maar hier zit wel werk aan het plaatwerk
Mark
Die Brun Scarabee GTI doet me eigenlijk wel watertanden. Eens uitzoeken wat importeren voor kosten erbij doet. Dank ook voor je reactie op de auto’s die ik had gevonden.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf redactie@citroen-forum.nl!
Totaal aantal Berichten: 25606
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
importeren kost je eenn RDWkeuring plus APK dus een 300 dacht ik…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
RDW keuring is 100 euro. Twee nieuwe kentekenplaten, en verder alleen de APK kosten.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
die brun scarabe is erg mooi ! maar 2 uurtjes over de grens
in Duitsland krijg je geen kentekenplaten bij de auto, die blijven bij de oude eigenaar dacht ik.
ik weet niet of je 1-dagskenteken platen in Duitsland kan organiseren, daar heb ik geen ervaring mee.
maar dat schijnt ook wel te lukken.
je hebt wel NL 1-dagsplaten, maar ik weet of je die in D. op een auto mag schroeven en er mee naar NL mag rijden.
of op een auto-ambulance zelf naar NL rijden (die kan je wellicht ergens lenen of huren).
eerst gaan kijken als het je wat lijkt!
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010
- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Ziet er inderdaad mooi uit die GTi. Lijkt qua onderhoud ook goed op orde. Is in ieder geval veel aan vernieuwd.
Eerst gaan kijken met iemand die er verstand van heeft.
NL eendagsplaten mogen alleen gebruikt worden om de kortste weg te nemen van huis naar het RDW keuringsstation. APK kan eventueel van de duitse apk overgenomen worden als die nog een tijd geldig is.
Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V
C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
makkelijkste is een duits tijdelijk kenteken regelen zie
http://www.auto-invoeren-uit-duitsland.com/exportkenteken
anders moet je en een duits en nederland tijdelijk kenteken en verzekering regelen.
en voor mij staat ie redelijk dichtbij 2 uurtjes
Wat ik nu wel lees is dat de blanke lak er van valt maar das normaal voor de leeftijd en roest aan de randjes van de deuren, dus hij zal wel een complete spuitbeurt moeten krijgen om echt mooit te worden, maarja ben je wel gelijk van die lelijke d-sticker onder het nummerbord af
Gewoon op je beste duits die man even bellen wanneer je kunt kijken, en hij staat al op de site sinds 27-4-13 dus is denk ik ook nog wel wat onderhandelingsruimte.
Mark
CX 2000 pallas ‘78
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Mark Gielen schreef:
en voor mij staat ie redelijk dichtbij 2 uurtjes
Wat ik nu wel lees is dat de blanke lak er van valt maar das normaal voor de leeftijd en roest aan de randjes van de deuren, dus hij zal wel een complete spuitbeurt moeten krijgen om echt mooit te worden, maarja ben je wel gelijk van die lelijke d-sticker onder het nummerbord af
Mark
betekent dat jij wel met hem wil gaan kijken ?
jij weet in ieder geval al redelijk wat van de CX !
blanke lak wat minder…... dat kan altijd nog.
liever niet te veel roest, maar uiteindelijk roesten ze allemaal. daar moet je je ook niet helemaal door laten afschrikken. geeft weer ruimte voor onderhandelen
en die sticker kan je met een föhn er af krijgen toch ?
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Han S schreef:Hier een CX met 110.000 km en Frans kenteken.
Heb je de eerst post van dit topic gelezen?
Nielsje schreef:Een eisen lijstje opgesteld:
- serie 1
- benzine (met oog op de nieuwe belastingsregel)
- géén turbo
- geen TRX velgen
- harde auto, goed in de verf, weinig roest
- mag technisch werk aan zitten (maar moet rijdend zijn, ik ben een stukhandiger met de sleutel dan met de verfspuit).
Gevolgd door een wensen lijstje:
- airco niet noodzakelijk (ben geen airco fan).
- geen stootstrips
- geen schuifdak (roest..)
- een kleur als beige opale, blue delta, brun scarabee, sable centre/dore, eenvert variant (eigenlijk heel veel, behalve gris )
- bruin/beige interieur (ik weet niet hoe het officieel heet) met radio rechtop, of met horizontale radio en de bolletjes asbak.
Volgens mij komt deze grijze niet helemaal in de buurt…