Totaal aantal Berichten: 1291
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Dat is niet zo mooi dat NL plaatje, ik zou ook voor een andere optie kiezen, verder wel een schitterende wagen om te zien!
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
CEE-IKS schreef:Nielsje schreef:Heeeeuuuuhhh.. Ik zal maandagavond even kijken.
Ik neem aan dat 3 pootjes twee temperatuursverschillen kan detecteren en twee poot op een temperatuur en hoger reageert.Ik meen dat ik in de korte tijd dat ik gekeken heb een 2 polige aansluiting zag. Er zit in ieder geval een dubbele fan op.
De Temperatuursensor was in ieder geval wel verdwenen, want het daarvoor bestemde plaatje met ronde uitsparing wat wel aanwezig was op de radiateur was leeg..
Dat er een uitsparing zit wil niet zeggen dat er ook zo’n luchtcontact op hoort te zitten. Ik heb dat vaker gezien. Zelf zou ik er voor kiezen om het hele zwikkie om te bouwen naar een 3 polig thermocontact met 3 relais zoals ook op de cx 2500 gti en gti Turbo en turbo diesel wordt gebruikt.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25633
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Hier is het schema:
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
met koffie vlek !
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Goed, ik was er zelf ook al over uit, het wordt een grotere plaat achter.
Eens kijken of ik die zaterdag al ergens kan laten persen, zal wel niet wel niet..
waterman schreef:Zelf zou ik er voor kiezen om het hele zwikkie om te bouwen naar een 3 polig thermocontact met 3 relais zoals ook op de cx 2500 gti en gti Turbo en turbo diesel wordt gebruikt.
Heeft deze TRD turbo desbetreffende 3 polig thermocontact met relais?
Bogaard: tnx voor het schema, ik zal d’r een koffievlek bij klussen.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat weet ik niet Niels, die cx is nogal verbeund namelijk..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25633
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Die thermo contacten kosten 2 tientjes nieuw…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
waterman schreef:Dat weet ik niet Niels, die cx is nogal verbeund namelijk..
bogaard77 schreef:Die thermo contacten kosten 2 tientjes nieuw…
In dat geval koop ik gewoon over een tijdje een nieuw exemplaar. De fans doen het gewoon op dit moment, en het is dan ook een nice-to-have. Dank!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Nielsje schreef:waterman schreef:Dat weet ik niet Niels, die cx is nogal verbeund namelijk..
bogaard77 schreef:Die thermo contacten kosten 2 tientjes nieuw…
In dat geval koop ik gewoon over een tijdje een nieuw exemplaar. De fans doen het gewoon op dit moment, en het is dan ook een nice-to-have. Dank!
Volgens mij werkte die sensor prima! Alleen op 1 stand dus, maar dat is niet gek met een 2 polig exemplaar…
Ik zou eens kijken hoe ze dat met die relais opgelost hebben. Volgens mij heeft er dus origineel wel zo’n luchttemp sensor opgezeten….
Gaan werken met een driepool kan natuurlijk ook….
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?
Totaal aantal Berichten: 9444
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Ik heb een kopie van het schema uit het WPH, zonder koffievlek!
Meest linker deel is de aansturing van de koelventilatoren, de rest aansturing airco.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 25633
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Als er origineel een lucht sensor op heeft gezeten hoef je geen releais bij te plaatsen. alleen een draadje trekken. Heb ik in de Steely Dan ook zo gemaakt.
Er moeten dan 2 draden met stekkers uit de draadboom komen in het midden bij die houder…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ik ga vanavond weer effe langs, ik zal meteen even kijken hoe het nou allemaal zit.
Er zitten zat relais en losse kabels in die hoek natuurlijk, dus moet even uitzoeken wat nou welke is.
Als het e.e.a. er al zit is het natuurlijk makkelijker om het om te bouwen.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
bogaard77 schreef:Er moeten dan 2 draden met stekkers uit de draadboom komen in het midden bij die houder…
De bekabeling is duidelijk niet meer origineel, maar het is dan wel weer allemaal aardig ingezwachteld, dus heb nog niet de losse draden gevonden. Deze ga ik in het najaar oppakken.
Ik ben er achter gekomen dat mijn pallas sierstripjes (die net onder de ramen zitten), toch wel erg losjes op de nokjes zitten. De ‘kletteren’ wat en schuiven zonder probleem, wat toch al voor wat krassen zorgt. Erger nog: dit kan leiden tot een kromme strip, wanneer er een over een andere portier schuift en de portier wordt geopend.
Nu lees ik hier en daar over mensen die de bende vastzetten met kit, maar is dat de enige oplossing?
Verder, hoe kit je dat dan netjes? Strippie eraf, dotje kit op het nokje, stripje erop en restant weg?
Bij het rijden merk ik op dat de auto toch wel wat trilt. Bij 110 viel het me op dat de hoofdstuk van de passagiersstoel trilt, bij 120 trilt de hele auto. Nu verdenk ik een onbalans in een wiel, dus wil even opnieuw uitbalanceren. Maar, zijn er ook andere zaken bij een CX waardoor het zou kunnen komen?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik heb die stripjes met dubbelzijdig 9 mm tape vast gezet. Dat vind ik persoonlijk mooier dan met kit.
Gewoon over de hele lengte van de strip dus?
En heb je dan je nokjes laten zitten, of die eruit/eraf gehaald?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!