7 van de 175
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
   
Niels’ 77-er 2400 Pallas
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 04 augustus 2013 11:57 AM
  [ # 91 ]

Ik hoorde toevallig eergisteren van mijn garagist dat een Athena de enige CX is waar ze vroeger nog de krukaskeerring en/of koppeling van konden vervangen zonder dat het blok eruit moest. Dus ik denk ook dat als je een serie 1 wil, je met een Athena in goede staat goed af bent. Zitten ook geen fikfakjes (ABS, BDP sensoren, airco,...) aan die stuk gaan en onderdelen zijn nog courant beschikbaar.

Succes ermee (ik vind die groene wel mooi, mooi beige interieur!)

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43323
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 04 augustus 2013 12:02 PM
  [ # 92 ]

Dat kan alleen bij een Athena met 4 bak en alleen door de bak opzij te leggen want uitbouwen kan niet. Een vreselijk gepiel en geknoei, dus trokken wij er gewoon even de motor uit. Koppeling, keeringen en pakkingen kan met het uitbouwen van de motor incl het vervangen van de koppakking en distributieriem in een uurtje of 16 tot 20.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 04 augustus 2013 12:09 PM
  [ # 93 ]

Dat zei ie ook, dat het een vreselijk geknoei was, maar ze hadden net genoeg plaats om alles wat opzij te duwen… achja, ieder zijn manier, als het maar goed gedaan wordt.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4914
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 04 augustus 2013 07:26 PM
  [ # 94 ]
F.SvM schreef:

En je gaf al aan dat je een harde cx zoekt,en er alleen zomers mee rijdt..
Het enige wat heel belangrijk is,NEEM EEN ERVAREN IEMAND MEE.

Nou is het wel zo dat m’n potentiële nieuwe vriendin wel buiten moet slapen. In de winter ga ik wel een plekkie proberen te zoeken (genoeg stallingen hier, maar weet niet hoeveel plek daar is, anders kan ‘ie wellicht bij vriendin van m’n broertje d’r familie.) Daarom leek een Athéna me wellicht iets: latere CX—> beter staal.
Een ervaren iemand zou ik graag meenemen, maar ken er eigenlijk niet zo veel..

F.SvM schreef:

Nu weet ik dus ook waar die drie wphb heen zijn Laughing
Je was me net voor.


Ze zijn wel echt in top conditie, check! Alleen wat stoffig, geen vettige vingertjes e.d.
Kijk wat je mist Wink

F.SvM schreef:

Deze niet wat?
http://www.autowereld.nl/citroen/cx/2000-pallas-4185863/details.html

Zeker niet gek. Maar, wat is er nog niet afgebouwd..? Is dit trouwens Beige Vanneau?
Mooie auto hoor.

F.SvM schreef:

http://www.nederlandmobiel.nl/tweedehands-auto/citroen/cx-2000-pallas/2623235

Die had ik zelf ook reeds gespot, ziet er mooi uit op eerste gezicht.
Wel helemaal in Groningen, bij een garage. Daar heb ik niets op tegen, maar ik zit niet extreem ruim meer in m’n vrije dagen dit jaar.. Iemand bekend met garage Timmer en prijs/kwaliteit van de auto’s?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 04 augustus 2013 07:52 PM
  [ # 95 ]

je moet dingen ook gewoon door een roze zonnebril kunnen bekijken Smile

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4914
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 04 augustus 2013 08:09 PM
  [ # 96 ]
Arjan Verkade schreef:

Op een goedkopere gitaar loop je niet leeg lijkt me Wink
Een auto zal je altijd moeten onderhouden. Daar zitten de extra kosten als je na een tijdje gaat wisselen van auto.

Fair enough! Alhoewel je wel degelijk geld kan ‘wegggooien’ als je iets koopt wat niet van enige kwaliteit is en wat ook niet echt lekker in de markt ligt.

Arjan Verkade schreef:

We zijn nu een aantal pagina’s verder en een aantal weken verder, misschien kan je nog eens aangeven wat je precies wil? Of wat je niet wil. Dan komen ver vast nog wat linkjes voorbij…

Liefst een zo vroeg mogelijke bezine uitvoering toch?

Goed idee, bij deze een update. Lijstje is ‘relatief’, aangezien ik inmiddels dat volledig roestvrije CX-en alleen bestaan in vacuüm-land etc Smile

Eisen:
- serie 1
- benzine (of LPG die uit te bouwen is)
- géén turbo
- geen TRX velgen
- harde auto, zo min mogelijk roest
- mag technisch werk aan zitten, maar moet wel rijdbaar zijn.
- bruin/beige interieur
- Diravi

Wensen (iets belangrijker)
- geen schuifdak (roest.., of echt roestloos)
- een vrolijke kleur (sommige grijs varianten toegestaan Wink)
- 2e interieur (bolletjes asbak inbouw dan mogelijk Smile )
- niet importeren

Wensen (iets onbelangrijker)
- 5 bak
- pallas / gti
- rechte deurpanelen (moehahaha, wat een goeie grap)

Dingen die ik wil, maar prima achteraf kan in/uit/opbouwen, mits te krijgen:
- bolletjes asbak
- gele koplampen
- gele mistlampen
- vliegende schotel wieldoppen (áls ik ze ooit kan krijgen)
- geen trekhaak
- leeslamp met krulsnoer

Dingen die me (nu) nog niets uitmaken:
- leer/stoffen bekleding
- airco niet noodzakelijk (ben geen airco fan)


Zo, misschien straks nog even aanpassen hoor..

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4914
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 04 augustus 2013 08:14 PM
  [ # 97 ]
cx25gtit2 schreef:

je moet dingen ook gewoon door een roze zonnebril kunnen bekijken Smile

Absoluut! Dat ding is zo fout, gegarandeerd gewaardeerd als je hem draagt.
Ik heb een bordeaux rode clio, daar vloekt ‘ie heerlijk bij!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4914
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 04 augustus 2013 08:29 PM
  [ # 98 ]
Mark Gielen schreef:

Zwak punt van alle CX’en is roest, maar dat wist je inmiddels al Smile

verder hebben de douvrin blokken een distributieriem ipv een ketting deze zal dus ook onderhouden moeten worden

en verder lekt iedere CX wel ergens motorolie als er nog nooit niks aan gedaan is. Vervelendse plaats is de krukaskeering, hiervoor moet de motor en bak eruit maar dan kun je wel gelijk de koppeling vv. Als je zelf handig bent kost je dit de kop niet maar als je moet laten doen tel op 2000,- euro incl alles.

Adals (achterdraagarmenlagers) zijn ook berucht, vaak hoor je ze kraken of staan de wielen /-\ onder de auto.

En als je onder de auto kijkt moet het leiding werk er netjes uitzien, geen wirwar van aaneen geknoopte stukken of roest aan de leidingen.

Maar allee bovenstaan is vrij makkelijk oplosbaar behalve roest !!!

succes.

Mark

Dank voor de info! Zijn de Adals een beetje te vervangen? Is dat een no-go, of juist een mooi afdingpunt?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4914
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 04 augustus 2013 08:32 PM
  [ # 99 ]
demuywo schreef:

Ik hoorde toevallig eergisteren van mijn garagist dat een Athena de enige CX is waar ze vroeger nog de krukaskeerring en/of koppeling van konden vervangen zonder dat het blok eruit moest. Dus ik denk ook dat als je een serie 1 wil, je met een Athena in goede staat goed af bent. Zitten ook geen fikfakjes (ABS, BDP sensoren, airco,...) aan die stuk gaan en onderdelen zijn nog courant beschikbaar.

Succes ermee (ik vind die groene wel mooi, mooi beige interieur!)

Ik zal me eens goed gaan verdiepen in de blokken en de verschillen daarin.
Minder poeha = meer rijden, zoiets Wink
De groene Athena trekt mij ook steeds meer. lijkt me eigenlijk weinig mis mee..

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43323
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 04 augustus 2013 08:53 PM
  [ # 100 ]

Die Adals zijn best te vervangen voor een zelfsleutelaar, mits je over gereedschap (goed gereedschap Laughing), incasseringsvermogen, uithoudingsvermogen en liefst ook een brug kunt beschikken. En een goede werkbank met bankschroef is ook wel fijn Laughing

Maar, ook bij een garage (specialist dus) zal je dat geen maandsalaris kosten.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 04 augustus 2013 09:10 PM
  [ # 101 ]
Nielsje schreef:

Wensen (iets onbelangrijker)
- pallas / gti

Dingen die ik wil, maar prima achteraf kan in/uit/opbouwen, mits te krijgen:
- vliegende schotel wieldoppen (áls ik ze ooit kan krijgen)

Welke doppen bedoel je precies?

Kies dan wel een Pallas, een GTi hoor toch echt lichtmetalen velgen te hebben.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4914
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 04 augustus 2013 09:14 PM
  [ # 102 ]

Uiteraard lichtmetaal op een GTi! Hmm, iets zegt me dat ik beter een scriptje kan schrijven voor wat ik wens, en dan afhankelijk per model weer subwensen erbij zet Smile

Deze schotels vind ik prachtig:

En anders deze:

Die sterdoppen vind ik niet zo, origineel of niet.
(bron: http://www.citroencx.eu)

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 04 augustus 2013 09:19 PM
  [ # 103 ]

Die onderste doppen zijn standaard op een later type Pallas (de eerdere hadden sterdoppen).
Dus je kan zonder problemen of een originele Pallas of een originele GTi kopen Wink

Misschien zijn de later serie 1’s wel de betere?
Dan kan je bij een GTi voor een 2500 kiezen ipv de oudere 2400, volgens mij zijn die zuiniger en gemakkelijker in onderhoud.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4914
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 04 augustus 2013 09:28 PM
  [ # 104 ]
Arjan Verkade schreef:

Die onderste doppen zijn standaard op een later type Pallas (de eerdere hadden sterdoppen).
Dus je kan zonder problemen of een originele Pallas of een originele GTi kopen Wink

Je hebt gelijk, eigenlijk is het heel simpel Very Happy

Arjan Verkade schreef:

Misschien zijn de later serie 1’s wel de betere?
Dan kan je bij een GTi voor een 2500 kiezen ipv de oudere 2400, volgens mij zijn die zuiniger en gemakkelijker in onderhoud.

Ik vermoed (inmiddels) van wel, maar ik heb nog geen harde gegevens welke auto’s en vanaf welk bouwjaar ze nou ‘beter’ zijn. Als meneer Buurma z’n boek eventjes afmaakt.. Wink

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43323
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 04 augustus 2013 09:47 PM
  [ # 105 ]

Er zijn een aantal zaken belangrijk bij een serie 1: Vanaf zomer 1979: nieuwe 2 liter motor ( fijne motor, zit ook in die athena en relfex) vanaf 1981: betere anti-roest behandeling, betere isolatie, aangepaste elektra. Vanaf zomer 983, model 1984 dus, 2400 vervangen door zuinigere, sterkere, 2500.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
7 van de 175
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook