Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Heb je al gecheckt of je brandstof krijgt bij de verstuivers (alsof je daar met een TZD Turbo lekker bij kan…)?
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Hoe weet je dat de pomp brandstof krijgt?
Zag dat je het filter had vervangen? Toevallig het diesel filter?
Nogal gammelen constructie. Snel lek en dus lucht.
Ook gehad bij tzd turbo na vervangen filter.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
domme vraag misschien maar draait de pomp wel. Is misschien spie geknapt?
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
de bx staat inmiddels op de brug en doet het nog steeds niet
ik krijg geen diesel bij de verstuivers, de pomp draait wel
is mijn pomp inwendig stuk? of gebeurd dat nooit?
het betreft een 1.8 turbo diesel met een Bosch pomp
of iemand nog andere ideeën voordat ik de pomp ga vervangen?
groetjes Daan
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Die pomp kan zeker wel inwendig stuk. Als je nergens lekkage hebt, maar dat zou je waarschijnlijk wel opgevallen zijn, is het tijd voor een andere!
Misschien is de pomp die je hebt nog te reviseren? Kost wel wat, maar dat levert wel op dat ze ‘m ook meteen mooi op druk afregelen en dat-ie meteen biodieselproof is. Je motor zal er ook veel mooier van gaan lopen.
Uit- en inbouwen is vooral lastig omdat je niet erg goed bij de bouten van de pomp kunt; in principe is het verder niet zo moeilijk. De distributie kun je laten zitten. Wel eerst even de voet van de pomp met een kraspen aftekenen in de steun, dat scheelt een boel gedoe met afstellen na inbouw.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Die pompen hebben een goede naam. Maar kan wel stuk inderdaad.
Maar hoe weet je dat die wel brandstof krijgt?
Ik ben ook twee keer gestrand ooit met een tzd turbo.
En dat was steeds lucht aanzuigen in brandstof circuit.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Dank voor de reacties! Er komt veel diesel uit de aanvoerslang op de pomp na het filter, daardoor lijkt het me dat de pomp diesel krijgt
Ik denk dat het geen lucht is, heb geen lekkage, het filter heb nu even weggelaten, en een los balgje tussen me aanvoerslang gezet, en die blijft hard
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
het zal het waarschijnlijk niet zijn gezien je al rijdende gestrand bent maar is het een origineel brandstoffilter?
het met een aftermarket eens voorgehad dat de boel ook niet meer in gang wou.
bx 1.9gti 16v , bx tzi 4x4
Misschien zou je eens moeten kijken of de motor ook op startpiloot of remmenreiniger wel aanslaat. Misschien dat de pomp hem er dan door trekt. Denk erom voorzichtig met dat spul als je teveel inspuit krijg je de vreemste geluiden. Nog nooit gedaan, dan ook nu niet proberen.
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Vandaag het een en ander bekeken, toen ik niks kon vinden heb ik de pomp maar gedemonteerd, er zijn twee drukveren gebroken, beide op dezelfde plek, hierdoor draaide het hogedruk gedeelte niet mee, dus pompt dan geen diesel
Geen idee hoe dit heeft gebeuren, maar ik denk dat het het slimst is om een andere pomp te zoeken
Hier een foto:
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Vinnie, met een spuitje remmenreiniger liep de motor heel even, maar het probleem inmiddels dus gevonden, oorzaak alleen nog niet
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004