Toen ik de Saxo kocht verscheen er een sleuteltje met 53800 in beeld en daarna verdween 53800 en het sleuteltje bleef samen met mijn huidige KMstand.
Wat betekent 53800? Dat er over 53800 km een beurt moet worden gegeven? Citroendealer wist het ook niet, die kon me alleen maar vertellen dat het iets met beurt te maken had maar ik vind het nogal raar dat het sleuteltje blijft branden als er nog 53800 km kan worden verreden. Ook vind ik het nogal veel kilometers. De intervallen horen toch 10.000 of 15.000 te zijn en geen getal boven 53.000?
Of is dit een errorcode? Iemand die me het verlossende antwoord kan geven?
Zie filmpje plus gescande instructieboekje.
http://i.imgur.com/YBUTdHb
http://imgur.com/Rw9KdEZ
https://www.dropbox.com/s/enw61h3emjombyg/2013-07-18 10.37.45.mov
Saxo VTS 1.4 uit 2003
Ik denk toch dat de vorige eigenaar 53800km ‘over de beurt’ heeft gereden omdat je sleuteltje blijft branden. Wat gebeurt er als je het interval reset?
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Daar twijfel ik ook over, maar dan zo er een min tekentje ervoor moeten staan? Zo staat het wel uitgelegd in het boekje bij overschrijding. Daarom vind ik dit zo verwarrend. Is het slim om het nu te resetten?
Saxo VTS 1.4 uit 2003
Wat er nu staat klopt toch van geen kant, je kan em altijd nog eens resetten als de auto een beurt krijgt. Ik zou het gewoon doen
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
dat minetje kan er niet eens meer staan, wand dat is nu die 5 waarschijnlijk, en het is natuurlijk makelijk te scheken na een rit, zal dan ook de stand veranderen, en dan is het kijken of de km stand afneemt of bij telt.
reset gedaan, daarna ongeveer 5 km gereden en toen uitgezet en weer aangezet, stond er 14.900. Dit bleef zo, ook al ging ik van adres naar adres naar adres enz tot ik weer thuis was.
Verder staat er in het boekje dat ik de interval kan aanpassen, er gebeurd niet zoals in het boekje staat, knop 1 ingedrukt houden en daarna contact aanzetten en dan gaat de interval knipperen, dat is niet zo bij mij, er komt dan secondenafteller van 10 naar 0 en dan verschijnt de intervalreset =0.
Hoe dan ook, sleuteltje is weg. Ik heb alles al gekocht, oliefilter/luchtfilter/koperen ring/ motorolie. Nu nog ff kijken of ik het zelf ga doen of het laat doen.
Saxo VTS 1.4 uit 2003
beremans schreef:dat minetje kan er niet eens meer staan, wand dat is nu die 5 waarschijnlijk, en het is natuurlijk makelijk te scheken na een rit, zal dan ook de stand veranderen, en dan is het kijken of de km stand afneemt of bij telt.
Ja ik vermoed ook zo dat ie lang geleden een beurt heeft gehad. Drm heb ik nu nieuwe oliefilter en motorolie gekocht. just to be sure. Het zou kunnen dat dat minnetje weg is doordat er vreselijk lang mee doorgereden is.
Luchtfilter is onderin plakkerig en vies, daarom ga ik die nu ook vervangen.
Saxo VTS 1.4 uit 2003
Mooi werk!
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
Dan is er wel heel erg lang mee door gereden zonder onderhoud.
Zou ook kunnen dat er wel een onderhoud geweest is, maar de interval niet gereset werd.
Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)
Gisteren de kleine beurt laten doen, de monteur die mijn oliefilter eruit haalde moest lachen, hij was inktzwart en compleet verzadigd en volgens de monteur is er al heel erg lang geen kleine beurt geweest.
O, ik heb nog paar vraagjes, om de hoeveel kilometers zou stuurbekrachtingsolie en versnellingsbakolie en rembekrachtingolie vernieuwd moeten worden? En bougies?
Wat betreft bougies staat er op internet het volgende wat voor mij zeer logisch klinkt:
“Je kunt aan de stift zien of ze versleten zijn. Dwz als deze ingebrand is en of scheef is weggebrand dan moet je nieuwe bougie’s nemen. De kmst die hier worden genoemd hanteren de garage’s niet.”
En voor de rest:
“1: Remvloeistof per hoeveel jaar of per hoeveel km. vervang je deze??
2: Koelvloeistof per hoeveel jaar of per hoeveel km. vervang je deze??
3: Stuurbekrachtigingsvloeistof per hoeveel jaar of per hoeveel km. vervang je deze??
4: Moet versnellingsbakolie wel eens vervangen worden??
5: Moeten brandstofslangen en koelvloeistof slangen wel eens vervangen worden??
6: Hoevaak pollenfilter en luchfilter vervangen
7: om hoeveel jaar/of kilometer olie verversen en filter vervangen1. 5 jaar/50.000. 2x per jaar peilen
2. Vervangen niet nodig. Regelmatig peilen
3. vervangen niet nodig
4. nee. Wel peil controleren. Keerringen van de bak willen nog wel eens lekken.
5. nee, alleen bij zichtbare schade
6. 5jr
7. 1x per kalenderjaar.”
Mijn eigen vragen zijn beantwoord, gheghe…
Saxo VTS 1.4 uit 2003
De APKsleutel aftelkilometerding telt op een hele vreemde manier af. Eerst had ik hem op 15000 gezet. Vervolgend paar stukjes van ruim onder de 20 gereden stond er 14900. Vervolgens nog voor 100 voorbij was stond er al 14800 en nu zelfs 14700 terwijl ik echt niet meer dan 150 km heb gereden. Op deze onzinmanier gaat het straks lijken alsof ik tig kilometers heb doorgereden terwijl dat niet zo is.
Herkent iemand dit probleem? Computer stuk of heb ik iets niet goed ingesteld?
Saxo VTS 1.4 uit 2003