Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 26-01-2007
- Dyane Dyane 6
- 2CV 2CV6 Perrier
- Ami AMI 6 Berline
- 2CV 2cv6 Spécial
- 2CV 2cv6 Spécial
- 2CV AZU
- Méhari Méhari 4 zitter
- 2CV 2CV AZ
- 2CV 2CV4
Gaaf exemplaar in een erg mooie en zeldzame kleur. Verzorg ze goed (en dat doe je wel afgaand op bovenstaande posts), maar geniet er vooral ook van!
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Zo, ‘t Dyaantje is weer thuis en rijdt een stuk fijner met de nieuwe koppeling. Ze maakte eerst nog wel een gek bijgeluidje maar dat was na het stellen opgelost.
Olie+filter zijn ook vervangen, ik heb er nieuwe kachel- en afvoerslangen in gezet, een setje wieldoppen gemonteerd om de ontsierende velgen te camoufleren en ze heeft nu gele lampjes…
Het enige dat niet goed zit zijn de luchtgeleiders die om de remschijven zitten. Die hadden dus in de draadeinden van het motorblok moeten hangen. Voor nu heb ik ze vastgezet met een een grote ring achter de moer, zodat ze niet tegen de schijven gaan slingeren, anders moest het blok er weer voor weg. Zo werkt ‘t ook. Ik kom ze een volgende keer wel weer tegen.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Goed bezig, alhoewel ik persoonlijk nog liever de doorleefde velgen zie dan deze doppen erop, maar dat is persoonlijk
Waarom zit er eigenlijk een stuk slang om de stang die de motorkap open houd?
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Goed bezig, alhoewel ik persoonlijk nog liever de doorleefde velgen zie dan deze doppen erop, maar dat is persoonlijk
Waarom zit er eigenlijk een stuk slang om de stang die de motorkap open houd?
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Ik denk dat ‘t een stootrubber is. De stang ligt daarmee op de dwarsbalk.
En als ik tegen een setje mooie velgen aanloop dat wordt het weer origineel.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Nooit eerder gezien , en mijn acadiane heeft het ook niet, en ook nooit gehad ook, want dan had ik dat wel gezien!
Je kunt natuurlijk ook nieuwe velgen nemen, maar wil je deze originele velgen die bij de auto horen, er niet bij houden?
Totaal aantal Berichten: 840
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
Mijn Dyane heeft dat rubber ook, en die is van 77.
Misschien dat de jouwe ook een Spaanse productie is?
Is het koelhuis bruin? Binnenspatborden bruin? Grondlak rood (kan je vaak zien onder de aflegplank) Dan zou hij Spaans kunnen zijn. (Vigo)
Aan de foto’s te zien wel, ik zie een stickertje met het organummer dat ik ook heb, ook het typeplaatje met een vakje voor het modeljaar zit erop.
Als het sproeiertankje van Transpar (Iberica) is dan is het helemaal zeker
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Op de foto’s lijken de binnenspatborden idd. bruin, maar de acadiane’s komen ook allemaal uit Spanje, wel weer typisch Citroen dat die dan weer geen bruine binnenschermen hebben .
Bij mijn acadiane heb ik op het chassis rode grondlak gezien, op de koets nergens.
Waren de Spaanse dyane’s ook beter van kwaliteit?
Totaal aantal Berichten: 840
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
Nee, bepaald niet. Spaanse rotten nog harder… Maar, de mijne heeft het ook overleefd.
De Vigo-exemplaren hebben in iedergeval rond 1978 rode grondlak, dus misschien dat vroege aca’s dat ook hebben?
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Dan niet alleen vroege aca’s, want de mijne is van 85. Tenzij je alleen de
koets bedoelt.
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Wouter,
Ik laat bij een bedrijfje in Ridderkerk spuitbussen op kleur mengen. Ik neem dan de betreffende auto of een stukje plaat van de goede kleur mee en ik krijg verf die perfect op kleur is.
Kosten…..valt reuze mee, tussen de 15 en 20 euro per bus.
Er zal in de buurt van Leeuwarden toch ook wel een bedrijf zijn die zoiets doet?
Mocht dat niet zo zijn en ik kan nog wat voor je betekenen, dan hoor ik het wel.
Ik kom dit jaar vast nog wel een paar keer in Leeuwarden.
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Het koelhuis en binnenspatborden zijn voornamelijk vliegroestkleur (heb ik vet gemaakt zodat ze donker zijn geworden) maar de lak die er nog op zit is bruin. En het sproeiertankje is van Transpar. Wat is ‘de aflegplank’? Dan kijk ik daar ook nog even onder…
@Dirk: in Leeuwarden zit idd ook een bedrijf dat kleur kan scannen en de lak in bussen doet. Binnenkort maar ‘ns even langsrijden.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 840
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
het dashbord, waar de pook aan hangt
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Iemand een idee waar dit voor is? Lijkt een sierkapje o.i.d.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 26-01-2007
- Dyane Dyane 6
- 2CV 2CV6 Perrier
- Ami AMI 6 Berline
- 2CV 2cv6 Spécial
- 2CV 2cv6 Spécial
- 2CV AZU
- Méhari Méhari 4 zitter
- 2CV 2CV AZ
- 2CV 2CV4
Die dingen schuif je over de fittingen van je achterlichten aan de binnenkant in je kofferbak. Zo zijn de fittingen en de draden beschermd!