vraag over vlotter in de benzinetank
keestramper
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 16-12-2012

Gepost: 29 juli 2013 04:33 PM

Een week geleden had ik voor 70 euro getankt. Zon 41 liter dus plus reserve.

De brandstofmeter gaf aan dat de tank voor een kwart gevuld was terwijl er 61 liter in kan. Toen ik zon 60 KM gereden had stond de meter ineens op 3/4. Dus de vlotter was blijven hangen.

toen ik terug was na 300 kilometer rijden stond de meter half de tank.

Vanmorgen keek ik naar de meter en dag hem van de reserve naar een kwart gaan en weer terug zon 5 keer achter elkaar dus heen en weer.

Ik heb contact gehad met de garage en die zei als je de tank helemaal vol doet heb je geen problemen. De tank mag niet leger worden dan 1/4 anders is de meter onbetrouwbaar en kan hij schommelen.

Ik zei toen kunnen jullie de vlotter niet nakijken en bewegende delen smeren of vlotter vervangen maar dat schijnt een complex apparaat te zijn met ingebouwde pomp enzo.


Is er nog een andere oplossing? Losse vlotter er in of zo?

Profiel  
 
blauwe
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 18-04-2013

Gepost: 29 juli 2013 07:24 PM
  [ # 1 ]

ik zou gewoon op de dagteller gaan rijden , ik vind de benzinemeter zowieso niet zo betrouwbaar.
dus gewoon elke 4 of 500 km voltanken , sta je nooit zonder .kost ook geen geld voor reparatie.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 29 juli 2013 08:52 PM
  [ # 2 ]

De pomp en vlotter is één geheel, afhankelijk van de uitvoering kost zo een ding c.a. € 200

Bij mijn Xantia ging de pomp stuk, nieuwe pomp/vlotter gemonteerd en opeens is de meter nauwkeuriger.
Niet meer van die grote sprongen, zoals eerste 200km niets en dan opeens gaat de naald hard naar beneden.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook