hallo allemaal,
wat is jullie ervaring met de 2.2 HDI versie van de C6? er staat een mooi exemplaar te koop.
we hebben er een eerste rijtest opzitten, en die was behoorlijk indrukwekkend. Wat een comfort…
is de 2.2 HDi versie een aanrader?
Totaal aantal Berichten: 17405
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Dat hangt ervan af wat je met de auto wilt gaan doen. Hoewel die 2.2d vast niet slecht is, lijkt hij mij voor een zware auto als de C6 wat klein, zeker als je er met een gezin, bagage en een caravan mee op stap zou willen. De belangrijkste overweging bij deze C6, net als bij alle andere gebruikte C6’en, lijken mij de te verwachten onderhoudskosten. Die zijn niet mis…
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Groot voordeel van de 2.2 Hdi is dat er geen Amvar op zit en dat kan dus ook geen storingen geven, net als (in de meeste gevallen) de afwezigheid van een automatische bak. Verder zit er een kleinere bandenmaat op ( scheelt serieus geld) en is er minder brandstofverbruik. Nadelen: het vermogen. Zoals Rens al schreef is de c6 nogal zwaar… de reputatie van de bi-turbo 2.2Hdi motor is volgens mij wel redelijk ok. Maar haast moet je echt niet hebben….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Als dit je goed bevalt, rij dan NOOIT in een andere gemotoriseerde C6.
Een 2.7 rijdt prima, een 3.0 diesel het best. Ik heb nu een 3.0 benzine, na een diesel en ik denk steeds dat de mat onde het gaspedaal zit….
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
0-100 in minder dan 10 seconden, top ruim boven de 200 km/uur. Daar moet toch vlot mee te rijden zijn?
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat valt erg tegen dus. Ok, het rijdt prima, maar snel? Nee. Veel schakelen… ook bij de tussensprint van 80-120 bv.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
De TS rijdt nu een 2.0 HDi , die trekt ook de straatstenen niet uit de grond, dus dan is de overstap naar deze motor prima ....
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
Totaal aantal Berichten: 69
Geregistreerd: 07-10-2005
- C6 (2005-2012) 2.2 HDI Exclusive
- C5 Tourer 1.6 HDI VTR
Inderdaad, de 2.2 (handgeschakeld) is een prima motor! Niet de snelste, maar zeker geen tekort… (ik heb ervaring met de 2.2 én de 2.7)
Een C6 nodigt trouwens ook niet uit tot sportief rijden, integendeel, het is een auto waar je in tot rust komt.
De beste modellen zijn trouwens vanaf midden 2008.
Totaal aantal Berichten: 185
Geregistreerd: 14-06-2010
- SM 2,7 Carb.
- C6 (2005-2012) 2.2 hdif exclusive
- ID/DS 23 injection electronique Pallas
- Saxo vts 1.4
- GS/GSA 1220 Pallas
- Xantia 1.9 TD Break
Is een 2.2 uit 2009 al geen automaat?
Moet ergens rond die periode zijn dat de handgeschakelde versie met 163 pk vervangen is door de automaat met 173 pk.
Totaal aantal Berichten: 69
Geregistreerd: 07-10-2005
- C6 (2005-2012) 2.2 HDI Exclusive
- C5 Tourer 1.6 HDI VTR
In België is de 2.2 nooit met automaat geleverd…
Totaal aantal Berichten: 185
Geregistreerd: 14-06-2010
- SM 2,7 Carb.
- C6 (2005-2012) 2.2 hdif exclusive
- ID/DS 23 injection electronique Pallas
- Saxo vts 1.4
- GS/GSA 1220 Pallas
- Xantia 1.9 TD Break
toch wel.
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
C-Wawa schreef:Is een 2.2 uit 2009 al geen automaat?
Moet ergens rond die periode zijn dat de handgeschakelde versie met 163 pk vervangen is door de automaat met 173 pk.
In NL altijd 173 pk geweest.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 185
Geregistreerd: 14-06-2010
- SM 2,7 Carb.
- C6 (2005-2012) 2.2 hdif exclusive
- ID/DS 23 injection electronique Pallas
- Saxo vts 1.4
- GS/GSA 1220 Pallas
- Xantia 1.9 TD Break
in België niet. Ivm taksen. Met 173 kwam deze in een duurdere schijf. Vandaar terug gebracht tot 163 pk.
Hier een voorbeeld van een 2.2 automaat uit België
Totaal aantal Berichten: 69
Geregistreerd: 07-10-2005
- C6 (2005-2012) 2.2 HDI Exclusive
- C5 Tourer 1.6 HDI VTR
C-Wawa schreef:toch wel.
Ben je daar zeker van? Volgens mij zijn Belgische 2.2 automaten geïmporteerd. De markt voor 173pk was te klein vanwege de belastingschijven (en de populariteit van de C6)
Totaal aantal Berichten: 185
Geregistreerd: 14-06-2010
- SM 2,7 Carb.
- C6 (2005-2012) 2.2 hdif exclusive
- ID/DS 23 injection electronique Pallas
- Saxo vts 1.4
- GS/GSA 1220 Pallas
- Xantia 1.9 TD Break
200% zeker
Totaal aantal Berichten: 100
Geregistreerd: 29-01-2006
- C3 1,4 HDI
- C6 (2005-2012) 2.2 exclusief
Hallo
Kan alleen maar bevestigen wat C-wawa zegt
Er zijn in België wel 2.2 c6 geleverd met automaat
Het vermogen terug gebracht van 173 na 163 PK voor de Belgische taksen ,anders kwam er nog een pak bij
Zelf rijd ik met een 2.2 versnellingsbak en je zal indeed iets meer moeten schakelen als je echt snel vooruit zou willen gaan
Maar de wagen zet niet aan tot hardrijden
Vind ook het enorme koppel van deze 2.2 een groot voordeel, de wagen zal steeds blijven doorgaan
Ben net na Spanje gereden en zit aan een 1000km met een tank van 65ltr,dus voor deze zware wagen toch een pluim vind ik
Rust vering plaatst was voor mij de hoofdzaak om deze te kopen
Geen sleurhut of boot erachter aan , dan zal 2.7 beter uit de hoek komen
De taksen in België zijn op dit type motor dan ook abnormaal hoog
De 2.7 zal natuurlijk sneller en iets mooier geluid geven,maar heb zelf al ondervonden als ik met een 2.7 rijd
Toch steeds de neiging heb om gaspedaal tot op de bodem in te duwen,een dure verslaving
Dus 2,2 voor de iets rustige prijs bewuste rijder, of 2.7 voor de betere gegadigde rijder
Grtz