1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
overweging aanschaf C6 2.2 HDI uit 05/2009
bibberlam
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 219
Geregistreerd: 01-11-2005

Gepost: 29 juli 2013 09:27 PM

hallo allemaal,

wat is jullie ervaring met de 2.2 HDI versie van de C6? er staat een mooi exemplaar te koop.
we hebben er een eerste rijtest opzitten, en die was behoorlijk indrukwekkend. Wat een comfort…

is de 2.2 HDi versie een aanrader?

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17405
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 29 juli 2013 09:32 PM
  [ # 1 ]

Dat hangt ervan af wat je met de auto wilt gaan doen. Hoewel die 2.2d vast niet slecht is, lijkt hij mij voor een zware auto als de C6 wat klein, zeker als je er met een gezin, bagage en een caravan mee op stap zou willen. De belangrijkste overweging bij deze C6, net als bij alle andere gebruikte C6’en, lijken mij de te verwachten onderhoudskosten. Die zijn niet mis…

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 29 juli 2013 11:16 PM
  [ # 2 ]

Groot voordeel van de 2.2 Hdi is dat er geen Amvar op zit en dat kan dus ook geen storingen geven, net als (in de meeste gevallen) de afwezigheid van een automatische bak. Verder zit er een kleinere bandenmaat op ( scheelt serieus geld) en is er minder brandstofverbruik. Nadelen: het vermogen. Zoals Rens al schreef is de c6 nogal zwaar… de reputatie van de bi-turbo 2.2Hdi motor is volgens mij wel redelijk ok. Maar haast moet je echt niet hebben….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 30 juli 2013 01:24 AM
  [ # 3 ]

Als dit je goed bevalt, rij dan NOOIT in een andere gemotoriseerde C6.

Een 2.7 rijdt prima, een 3.0 diesel het best. Ik heb nu een 3.0 benzine, na een diesel en ik denk steeds dat de mat onde het gaspedaal zit….

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 30 juli 2013 01:02 PM
  [ # 4 ]

0-100 in minder dan 10 seconden, top ruim boven de 200 km/uur. Daar moet toch vlot mee te rijden zijn? huh

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 30 juli 2013 03:43 PM
  [ # 5 ]

Dat valt erg tegen dus. Ok, het rijdt prima, maar snel? Nee. Veel schakelen… ook bij de tussensprint van 80-120 bv.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Menno
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 29-07-2003

- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Gepost: 30 juli 2013 04:35 PM
  [ # 6 ]

De TS rijdt nu een 2.0 HDi , die trekt ook de straatstenen niet uit de grond, dus dan is de overstap naar deze motor prima ....


Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera

Profiel  
 
Paint.It.Black
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 69
Geregistreerd: 07-10-2005

- C6 (2005-2012) 2.2 HDI Exclusive
- C5 Tourer 1.6 HDI VTR
Gepost: 30 juli 2013 06:04 PM
  [ # 7 ]

Inderdaad, de 2.2 (handgeschakeld) is een prima motor! Niet de snelste, maar zeker geen tekort… (ik heb ervaring met de 2.2 én de 2.7)

Een C6 nodigt trouwens ook niet uit tot sportief rijden, integendeel, het is een auto waar je in tot rust komt.

De beste modellen zijn trouwens vanaf midden 2008.

Profiel  
 
Gepost: 30 juli 2013 06:13 PM
  [ # 8 ]

Is een 2.2 uit 2009 al geen automaat?
Moet ergens rond die periode zijn dat de handgeschakelde versie met 163 pk vervangen is door de automaat met 173 pk.

Profiel  
 
Paint.It.Black
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 69
Geregistreerd: 07-10-2005

- C6 (2005-2012) 2.2 HDI Exclusive
- C5 Tourer 1.6 HDI VTR
Gepost: 30 juli 2013 06:16 PM
  [ # 9 ]

In België is de 2.2 nooit met automaat geleverd…

Profiel  
 
Gepost: 30 juli 2013 06:17 PM
  [ # 10 ]

toch wel.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 30 juli 2013 06:20 PM
  [ # 11 ]
C-Wawa schreef:

Is een 2.2 uit 2009 al geen automaat?
Moet ergens rond die periode zijn dat de handgeschakelde versie met 163 pk vervangen is door de automaat met 173 pk.

In NL altijd 173 pk geweest.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 30 juli 2013 06:22 PM
  [ # 12 ]

in België niet. Ivm taksen. Met 173 kwam deze in een duurdere schijf. Vandaar terug gebracht tot 163 pk.
Hier een voorbeeld van een 2.2 automaat uit België

http://auto.vlan.be/nl/tweedehands-auto/Citroen/C6/Citroen_C6_2.2_HDi_Automaat-8521602-te-koop?id=8521602

Profiel  
 
Paint.It.Black
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 69
Geregistreerd: 07-10-2005

- C6 (2005-2012) 2.2 HDI Exclusive
- C5 Tourer 1.6 HDI VTR
Gepost: 30 juli 2013 06:25 PM
  [ # 13 ]
C-Wawa schreef:

toch wel.

Ben je daar zeker van? Volgens mij zijn Belgische 2.2 automaten geïmporteerd. De markt voor 173pk was te klein vanwege de belastingschijven (en de populariteit van de C6)

Profiel  
 
Gepost: 30 juli 2013 06:29 PM
  [ # 14 ]

200% zeker

Profiel  
 
marcus
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 100
Geregistreerd: 29-01-2006

- C3 1,4 HDI
- C6 (2005-2012) 2.2 exclusief
Gepost: 02 augustus 2013 09:26 AM
  [ # 15 ]

Hallo
Kan alleen maar bevestigen wat C-wawa zegt
Er zijn in België wel 2.2 c6 geleverd met automaat
Het vermogen terug gebracht van 173 na 163 PK voor de Belgische taksen ,anders kwam er nog een pak bij
Zelf rijd ik met een 2.2 versnellingsbak en je zal indeed iets meer moeten schakelen als je echt snel vooruit zou willen gaan
Maar de wagen zet niet aan tot hardrijden
Vind ook het enorme koppel van deze 2.2 een groot voordeel, de wagen zal steeds blijven doorgaan

Ben net na Spanje gereden en zit aan een 1000km met een tank van 65ltr,dus voor deze zware wagen toch een pluim vind ik
Rust vering plaatst was voor mij de hoofdzaak om deze te kopen
Geen sleurhut of boot erachter aan , dan zal 2.7 beter uit de hoek komen
De taksen in België zijn op dit type motor dan ook abnormaal hoog
De 2.7 zal natuurlijk sneller en iets mooier geluid geven,maar heb zelf al ondervonden als ik met een 2.7 rijd
Toch steeds de neiging heb om gaspedaal tot op de bodem in te duwen,een dure verslaving
Dus 2,2 voor de iets rustige prijs bewuste rijder, of 2.7 voor de betere gegadigde rijder
Grtz

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook