1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
ervaring met THP motoren DS3 en Racing,DS4 en DS5
moracing
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 06-10-2012

Gepost: 02 augustus 2013 10:51 AM

Geachte lezer,

Zijn er meerdere die de ervaring hebben met zuigerproblemen ,zoals zuigerbreuk ?

zie foto.

mvgr Ernst Moree

Afbeelding Bijlagen
Zuigerbreuk DS3R.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
blue dolphin
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 369
Geregistreerd: 09-01-2011

- ZX 2.0i 16v
- DS 3 1.6 THP 207pk Racing
- AX 1.1 axion
- C3 1.6 16v Sensodrive Exclusive
- ZX 1.8 Furio
- AX GTI
Gepost: 03 augustus 2013 10:00 PM
  [ # 1 ]

heey ernst,

hier geen problemen met de zuigers van de DS3 racing.


maar m.o.racing?? klinkt bekend ergens van…

Profiel  
 
moracing
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 06-10-2012

Gepost: 04 augustus 2013 03:46 PM
  [ # 2 ]

hoop dat het je bespaard blijft,mijn auto stond op standaard waarde op dat moment en het gebeurde bij 7200 km bij 3500 toeren.( gelukkig is de zuigerwand onbeschadigd gebleven)
ik heb de pech dat er een slechte zuiger tussen zat.( oorzaak thermische spanningen)
nu 4 versterkte zuigers in laten plaatsen van de peugeot RCZ 200pk door Auto Beek racing.
Zij hebben veel ervaring met dit soort breuk situaties in de mini’s 175 pk daar zitten deze zelfde niet versterkte zuigers ook in gemonteerd, eveneens ook bij de DS3 Racing,DS3,DS4 en DS5 156 pk uitvoering
Bij de DS4 en DS5 200pk daar zitten wel versterkte zuigers in en tot mijn verbazing in de DS3 Racing niet.
zie foto versterkte zuiger en je kan het verschil zien met de zuiger met breuk ,de versterking zit van af de pistonpen tot olieschraapveer.

Afbeelding Bijlagen
versterkte zuiger RCZ voor DS3R.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
bakkiebakmeel
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 01-07-2012

- DS 3 racing 207 pk
Gepost: 05 augustus 2013 12:11 AM
  [ # 3 ]

7200 km ik neem aan dat je nog in de fabrieksgarantie ziet? waarom dan naar beek?
ik trouwens ook geen problemen met de zuigers.
39000 km

Profiel  
 
moracing
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 06-10-2012

Gepost: 05 augustus 2013 09:26 AM
  [ # 4 ]

Gaat niet om of ik wel of niet bij een citroen dealer ben geweest ,daar krijg je de zelfde type ,die mogen ze houden .
ik deel een ervaring .
er zit geen kilometerstand aanvast, kan bij dit type zuiger gebeuren of het 2000 of 100000 km is.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 05 augustus 2013 09:46 AM
  [ # 5 ]

Op zich toch wel opvallend dat je de eerste bent die er hier over begint. Je schreef dat je auto op het moment dat het gebeurde op “standaardwaarde” stond? Bedoel je daar mee dat je er eerst getuned mee reed?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bakkiebakmeel
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 01-07-2012

- DS 3 racing 207 pk
Gepost: 05 augustus 2013 10:13 PM
  [ # 6 ]

je deelt geen ervaring, je stelde een vraag.
maar mijn vraag was waarom je bij zo weinig km’s niet terug gaat naar de garage.
volgens mij ga je het nu zelf betalen?
en thermische spanning..je moet niet vergeten je motor goed warm te draaien en als het daadwerkelijk thermische spanning was dan helpt jou verstevigde zuiger ook niet.

Profiel  
 
Bwian
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 72
Geregistreerd: 09-01-2013

- DS 3 E-HDI 90 Business
Gepost: 06 augustus 2013 08:12 AM
  [ # 7 ]

Thermische spanning lijkt me niet de directe oorzaak, maar dus eerder een zuiger die al bij het gieten
een afwijking had. Een haarscheur, insluiting van verontreiniging oid.
Daarna is bij belasting van de zuiger, de scheur verder gaan werken.
Vervangen door een standaardzuiger zou net zo goed oplossing brengen en niet perse versterkte zuigers zijn nodig.

Profiel  
 
moracing
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 06-10-2012

Gepost: 06 augustus 2013 08:54 AM
  [ # 8 ]

Waarom gebruikt nu BMW / Mini nu alleen versterkte zuigers
Waarom word de Peugeot RCZ 200 pk nu voorzien van versterkte zuigers
Waarom word de DS4 en DS5 200pk voorzien van versterkte zuigers.
Waarom zou ik Beek auto Racing tegen spreken als zij aangeven wat de oorzaak is.
zie bijlage van Citroen zuigers DS4

Afbeelding Bijlagen
Originele zuigers versterkt DS4 200pk.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Bwian
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 72
Geregistreerd: 09-01-2013

- DS 3 E-HDI 90 Business
Gepost: 06 augustus 2013 09:08 AM
  [ # 9 ]

Het zou kunnen dat een bepaald type zuiger bij bepaalde motoren de belasting niet aankan.
Maar dit zou duiden op een ontwerpfout.
Indien het een structureel probleem is, zoals jij impliceert,waarom dan niet meer meldingen?


Je zegt dat jouw zuiger door thermische spanningen kapot is gegaan.
Hoe is dit vastgesteld?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 augustus 2013 09:15 AM
  [ # 10 ]

Leuk hoor die mededelingen van je, maar antwoord op onze vragen heb je nog niet gegeven. Misschien overheen gelezen?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
moracing
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 06-10-2012

Gepost: 06 augustus 2013 09:43 AM
  [ # 11 ]

Je zegt dat jouw zuiger door thermische spanningen kapot is gegaan.
Hoe is dit vastgesteld?

Beek Racing geeft aan .
Er zit te veel massa achter de 2 onderste ribben, zie mijn foto 1 , hierdoor ontstaat een te hoge spannings verschillen .
Zie nieuwe bijlage aangepaste zuiger
de overbrugging is verkleind van de onderste ribben en men heeft materiaal verwijderd achter de ribben ,zijn nu holle ruimtes.
Tevens is de onderste rib onderbroken tpv de pistonpen.

Afbeelding Bijlagen
konstruktie versterkte zuiger.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Bwian
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 72
Geregistreerd: 09-01-2013

- DS 3 E-HDI 90 Business
Gepost: 06 augustus 2013 10:13 AM
  [ # 12 ]

Ik zie (voor zo veer ik dat kan afleiden van plaatje met kapotte zuiger) dat er idd
ontwerp verschillen zijn.
Maar onmogelijk zo te zeggen wat effect is, zonder thermische analyse.

En of het idd een structureel probleem is?

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 06 augustus 2013 10:22 AM
  [ # 13 ]
waterman schreef:

Je schreef dat je auto op het moment dat het gebeurde op “standaardwaarde” stond? Bedoel je daar mee dat je er eerst getuned mee reed?

Zonder expliciet antwoord door TS op deze vraag is het eigenlijk een melding zonder enige waarde. In de F1 werd door het Peugeot team destijds ook de ene na de andere motor opgeblazen. Maar zegt dat iets over de motoren van Peugeot in gewone auto;s?

neen, net zoveel als jou melding iets zegt over andere motoren van Citroen die op de bedoelde manier worden gebruikt zonder op scherp te zijn gezet.

Ook de melding dat je met een nieuwe wagen met nog geen 8k op de klok zelf een garage bedrijf gaat opzoeken spreekt boekdelen. Geen enkele eigenaar die niet aan de wagen heeft zitten rommelen gaat bij zo’n voorval zelf de portefeuille trekken zonder eerst eens met de leverancier in gesprek te gaan.

Profiel  
 
moracing
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 06-10-2012

Gepost: 06 augustus 2013 11:50 AM
  [ # 14 ]

extra info voor mensen die hier serieus belangstelling voor hebben.

bijlage, zuigerbreuk van een standaard mini met vervuilde zuiger door oa. aansluiting carter ontluchting op inlaatspruitstuk in combinatie met directie inspuiting.( ca. 80000km.)

bijlage, nog hele mini zuiger met lak afzetting ,hier goed te zien waar de temperatuur zich ontwikkeld.

bijlage , gelijke zuigerbreuk bij een standaard mini.

Afbeelding Bijlagen
mini 175 pk  met laklaag afzetting koelings probleem (1).jpgstandaard mini 175 pk met weinig kilometers.jpgbreuk ds3R en 175 pk mini met vervuiling tgv. direkte inspuiting met carteronluchting op spruitstuk.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 06 augustus 2013 05:41 PM
  [ # 15 ]
moracing schreef:

extra info voor mensen die hier serieus belangstelling voor hebben.

Iedereen hier vind dit reuze interessant, maar waar we nog veel meer in geinteresseerd zijn, waarom ben je niet naar de Citroen dealer gegegaan ?
Dit is nu al een paar keer aan je gevraagd, en ook ik ben heel erg benieuwd waarom ?

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook