kan ik een berlingo diesel 540a batterij , zonder problemen overzetten naar een berlingo benzine model die normaal 380A heeft?
1- Renault 5 campus
2- Nissan Vanette
3- Honda CRV
4- Citroen Berlingo II
5- Citroen Berlingo III
6- Citroen Berlingo IIII
Als je hem echt goed kan vastzetten moet het volgens mij geen probleem zijn. (keurmeesters in de zaal?)
Wat ik zelf wel en keer heb meegemaakt met een BX is dat mijn dynamo is doorgebrand.
Daar had ik een hele dikke accu ingezet uit een amerikaan. Die ging toch naar de sloop dus ik kreeg hem gratis.
Ging prima, totdat we op een camping stonden de kinderen de interieurverlichting hadden aangezet.
De verlichting heeft een dag of 2 aangestaan, dat trekt je accu toch bijna leeg.
Met starthulp gingen we weer huiswaarts, met lampen aan, ruitenwisser en blower flink hoog.
Na een tijdje viel het mij op dat de dashbordverlichting ineens iets zwakker leek te branden en een uurtje later viel de auto stil. Alles dood.Dynamo doorgebrand… Kennelijk wordt de laadstroom niet begrensd.
Was op zondag, dus wel weggesleept, maar geen garage die open was.
Heeft dus een dag gekost in één of ander gat waar ze alleen maar oesters telen, verder niets te doen…
Dus moraal, als je een (te) dikke accu gebruikt moet je zorgen dat ie niet helemaal leeg raakt, anders loop je risico op panne.