
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 02-09-2012
- DS 5 Hybrid4 Business Executive
Vooruit, een eigen topic. Laatst heb ik in een impuls een leuke Volvo 264 GLE V6 automaat gekocht, met alle opties. Schuifdak, leer, airco etc. Die mag en gaat wel weer weg, maar toen ontstond wel het idee een leuke jaren ‘80 mobiel aan te schaffen. Voor naast de DS5 Hybrid en de Lancia Fulvia Rallye. Beperkt gebruik dus en alleen bij mooi weer.
De luxere types hebben mijn voorkeur, en niet te modern dus geen type II. Overgangstype zou een mooie optie kunnen zijn.
Een auto die aan die eisen voldoet, is deze. Geen schuifdak, wel airco en recent onderhoud.
Alternatief is deze. Duurder, maar met schuifdak (vind ik gaaf)
http://link.marktplaats.nl/680844045
Wat vinden de kenners, ook al is het vanaf plaatjes? En is een overgangstype een goede optie? ik begreep dat de kwaliteit van de TRX-en goed moet zijn, maar dat is bij beide auto’s het geval. Beide zul je ergens richting de 5 wel op de oprit hebben, dunkt me.
Een donkere kleur vind ik wellicht nog fraaier, maar ok.


























Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Zien er beide netjes uit. Pas op met een schuifdak in een CX, dat kan dramatische roest-gevolgen hebben. En kost hoofdruimte, die er toch al niet zoveel is. Maar dat is natuurlijk alleen van belang als je lang bent. Als ik beide advertenties bekijk denk ik dat er toch niet zo veel prijsverschil zal zijn.





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Biede zien er op de foto’s goed uit maar dat zegt natuurlijk niks, maak gewoon een eigen topic aan anders.
en TRX banden 300,- p/st fijn als die dus nog even meekunnen en uitlaat is ook niet goedkoop.
Succes.
CX 2000 pallas ‘78




































Totaal aantal Berichten: 17407
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Zo’n overgangstype is iets heel bijzonders: de elegantie van een serie 1 en de prestaties van de latere Turbo. De foto’s van beide auto’s zijn mooi. Gaan kijken, zou ik zeggen!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!














































Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Geen schuifdak, een nieuwe koppeling én recent onderhoud zouden voor mij de doorslag geven. CX schuifdaken zijn, zelfs in de serie 1, niet gaaf op den duur…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste






















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Met die 2 tussenmodel Turbo’s heb je zeker een mooi exemplaar te pakken ! Beide lijken me een goede basis, vanuit de info+foto’s. Als je zoiets overweegt, zeker gaan kijken.
Alleen als schuifdak makkeloos is, zou ik die overwegen. ABS is een mooie en zeldzame optie op een serie 1, verder leuk, maar niet super noodzakelijk (wel gevoelig voor storing - kabelbreuk meestal).
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

























Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Mooie CX’en allebei. Schuifdak is een gok. Dat het er nu goed uitziet zegt nog niet zoveel aangezien de roest toch van binnenuit komt. Verder wekt de opsomming van het al gepleegde onderhoud bij de eerste wel vertrouwen. Maar ik denk niet dat deze auto goedkoper zal zijn dan die tweede hoor, gelet op de taxatiewaarde zal de verkoper niet snel onder 6.000 euro gaan schat ik.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)






















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Maar als je een andere oppikt elders voor minder, dan al het achterstallige onderhoud weg moet werken, roest issues aan moet pakken, misschien wel lak bijwerken. ...
Dan ga je ook over de 6 heen. Beter investeren in een goede basis. Beide komen een heel eind in de buurt.
Heb je al eens in zo’n fijne en snelle CX gereden ?
Suc6 met de zoektocht !
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje






















Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Schuifdak is zalig, maar vroeg of laat heb je het vlaggen…(weet ik alles van spijtig genoeg)
Ik zou de eerste kiezen, is al veel aan gedaan en als dat ook goed gedaan is, dan heb je al veel kosten die je achter je kunt laten. Maar zoals altijd: neem een kenner mee!
Ze trekken gewoon de kasseien uit de weg, zalige wagens (al zou ik dan wel voor de serie II modellen gaan )

Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 02-09-2012
- DS 5 Hybrid4 Business Executive
Ik heb zelf nog niet in een cx gereden, wel in760’s, R25’s ed. Ben dus geen cx-kenner, maar weet wel waar ongeveer op te letten bij de aanschaf van young-/oldtimers. En heb er inmiddels het nodige over gelezen. Mij dunkt dat als de trx-en goed zijn, de koppeling en uitlaat ok en er geen roest is, we een heel eind zijn.
Mwah ik denk dat je even goed moet zoeken hier naar aankooptips.
Er kan echt veel stuk, en veel rotten.
En juist op plekken die je moeilijk ziet als niet kenner.
Als je zelf veel kunt en wilt doen valt het allemaal wel mee, maar als je alles moet laten doen kun je er echt op leeglopen hoor.
Succes met de speurtocht!
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v






















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
het helpt om een kenner mee te laten kijken bij een CX, als je die zelf nog niet zo goed kent.
Of aankoopkeuring bij een CX expert garage.
Enkele franse tips.
weet zo 1-2-3 geen NL overzichtje.
Ga vooral eens (mee-)rijden, dan weet je ook al veel meer. Als je blanco op die mooie CX Turbo afstapt is het ook zo wat. Kijk / rijd bv. eens op een meeting. Wellicht zit er een bereidwillige mede-CX rijder in de buurt…..
happy hunting !
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje