Dames en Heren!
M’n vader heeft zichzelf iets aan gedaan.
Hij heeft een Axel gekocht.
Jullie hebben ‘m vast wel gezien, die witte uit Chaam.
De prijs was goed, het autootje rijdt fantastisch en op twee rotte deuren en een rotte achterklep na is hij belachelijk hard. Zelfs de bodem en dorpels zijn als nieuw.
Hij is afgekeurd op… de ruitenwissers.
En dat is ingewikkelder dan je denkt.
Een Visa-ruitenwissermechanisme is spiegelverkeerd.
Het originele mechanisme is helemaal metaalmoe, dat valt uit elkaar als je ernaar kijkt.
Er moet dus een nieuwer mechanisme in…
De vraag; Wie weet welk mechanisme passend is of haalbaar passend te maken is voor een Axel?
Alvast dank!
Wow!
Ik heb ooit een rode Axel gehad die op 3-jarige leeftijd al complete gaten rond de voorruit had.
Mooi ding. Succes ermee!
Mijn eerste Visa was nog keihard, ook helemaal niets aan. De volgende is weer hartstikke rot.
Eigenlijk is dat sowieso wel Citroën. Kijk naar de AX, de één heeft niets, de ander heeft praktisch geen wielkassen meer, voor.
Maargoed, de deuren van de Axel…
Dan nog even de bodem:
Totaal aantal Berichten: 3221
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Ja, hij is leuk Stijn!
Ik zag het filmpje al voorbijkomen op Youtube, en ook op Facebook “natuurlijk”
Misschien dat je iets kunt met de ruitenwissermotor van een Panda, een ZX of een AX?
Ik denk dat je voor de deuren al snel in het voormalig Oostblok terecht komt, Tsjechië heeft nog aardig van Axelspul.
Of reparatieranden inlassen die tot voor kort nog in Roemenië per postorder te koop waren?
Kofferbakslot?? AX??
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 841
- Dyane 6 Commerciale
Bij een Panda zit de motor van de RW aan de bestuurderskant, en dan 45 graden naar onderen gericht. Overigens zou ik er dan een van een Seat Marbella nemen omdat die simpeler aansluitingen heeft, en een ruitenwisser die je op de as zet met een bout.
Het lijkt me in ieder geval het proberen waard!
Totaal aantal Berichten: 3221
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Mocht je nog zonder achterlichten & koplampen blijven zitten:
http://nl.kapaza.be/limburg/koplampen-en-achter-lichten-74235002.htm
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist