1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
traction moeten laten takelen tijdens rondrit :-(
VooDoobelg
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 17-08-2006

- Xsara phase III 1.6i 16v
- Traction Avant 11cv
Gepost: 15 augustus 2013 09:27 PM

hallo,

vandaag had ik een leuke rondrit op programma staan van +-110 km
het was een zeer leuke rondrit alles veliep goed tot op 75km

ik naam de bocht met mijn traction en plots een gekraak dat te horden was vanuit het differentieel
hij doe het enkel als ik vooruit ga achteruit hoor ik niets
en die wiellagers zijn het ook niet want heb deze als vrij rondgedraaid.
dus zat er niets anders op dan de takeldienst te bellen en te wachten tot ze mij kwamen slepen.

de wagen staat nu thuis in de garage te wachten tot de motor met boite eruit gaat en dan ben ik benieuwd wat schade er gaat zijn ik vermoed ergens een lager hoop dat de koste nog wel gaan meevallen het is bij zeer lage snelheid gebeurd dus dat is toch beetje positief denk ik….

ik houd jullie zeker op de hoogte wat ik tegenkom met wat foto’s

heeft iemand van jullie misschien al een idee wat het kan zijn ?

Profiel  
 
Gepost: 15 augustus 2013 10:28 PM
  [ # 1 ]

Kruiskoppelingen van de aandrijfassen al eens bekeken?

Profiel  
 
VooDoobelg
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 17-08-2006

- Xsara phase III 1.6i 16v
- Traction Avant 11cv
Gepost: 16 augustus 2013 05:57 AM
  [ # 2 ]

kruiskoppelingen zijn het niet het geluid komt echt van binnen uit het diff.

Profiel  
 
Gepost: 16 augustus 2013 08:36 AM
  [ # 3 ]

Nu ja, dat diff is legendarisch slecht van constructie, maar meestal geven ze de geest tijdens aanslepen of -duwen. Als je de uitgaande astappen voelt, zit er ruimte op het diff.?

Profiel  
 
traks
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009

- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Gepost: 16 augustus 2013 12:24 PM
  [ # 4 ]

Ik denk dat er ergens een stuk van een tandwiel is afgebroken dus de bak demonteren lijkt mij het beste advies

Profiel  
 
kfc_ice
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 326
Geregistreerd: 02-08-2007

- Traction Avant 11 BN
- C4 (2004-heden) 1.4-16v Ligne Prestige
Gepost: 16 augustus 2013 12:53 PM
  [ # 5 ]

Zeker het deksel van de versnellingsbak opendoen en bij twijfel eens de olie uitlaten en controleren op ijzervijlsel.
En terwijl je toch bezig de aandrijfassen losmaken van de versnellingsbak en manueel eens draaien.

Eigen bezit: C4 1.4(‘07), Traction 11B (‘53), Saxo VTS 1.4(‘02)(verkocht)
Familie bezit: ZX d1.9(‘95), Berlingo d1.6(‘10), C3 d1.6(‘09), C3 d1.9(‘11)
Schoon-Familie bezit: Mehari (‘73), 2PK (‘58), 2PK (‘60), 2PK (‘86), 2PK-besteleend (‘73) Vele 2PK chassis + onderdelen.

Profiel  
 
traks
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009

- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Gepost: 27 oktober 2013 11:35 PM
  [ # 6 ]

En is de motor er al uit? Enig idee wat er kapot is?

Profiel  
 
VooDoobelg
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 17-08-2006

- Xsara phase III 1.6i 16v
- Traction Avant 11cv
Gepost: 02 november 2013 12:45 PM
  [ # 7 ]

Heb jammer genoeg nog geen tijd gehad om mijn traction uit elkaar te halen maar ga er wel elk moment aan beginnen want ben zelf benieuwd wat er nu gebeurd is.

hou jullie zeker op de hoogte hier op het forum

Profiel  
 
VooDoobelg
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 17-08-2006

- Xsara phase III 1.6i 16v
- Traction Avant 11cv
Gepost: 26 november 2013 01:51 PM
  [ # 8 ]

gister heb ik de motor eruit gehaald en de versnellingsbak van de motor gedaan.
na het openen van het deksel was er niets te zien. in de olie zat ook geen ijzer .
maar als ik 1 as vast houd en aan de ander draai hoor ik de “knak” nog steeds vanuit het differentieel komen.

dus denk dat er iets met de kleine satteliet wielen aan de hand moet zijn.
zo dadelijk ga ik samen met een collega (traction rijder of zeggen we tractionnist tongue wink )het differentieel verder uit elkaar nemen hoop dat het meevalt….
want hier hebben we beide geen ervaring mee.


zijn er misschien die weten wat er zo al kan gebeuren met een differentieel van een trax.?

hou jullie zeker op de hoogte en ik zal ook wat foto’s nemen.

Profiel  
 
VooDoobelg
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 17-08-2006

- Xsara phase III 1.6i 16v
- Traction Avant 11cv
Gepost: 27 november 2013 11:14 PM
  [ # 9 ]

de bak is uit elkaar en het bleek de het pignon wiel te zijn waar 4 tanden van af zijn!!
en 1 tand zat klem tussen kroonwiel en bak dus heb nog veel geluk dat bak niet gebarsten is.
ben vandaag al een ander kroon en pignon wiel gaan halen.
nu heb ik weer enkele uren/dagen sleutel plezier.

hoe dit gebeurd is is mij een raadsel denk bij de vorige eigenaar…

Afbeelding Bijlagen
tandjes.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5380
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 27 november 2013 11:18 PM
  [ # 10 ]

Zo, leuk klusje voor de tandarts!
Zal de ouderdom wel zijn…

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43286
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 27 november 2013 11:27 PM
  [ # 11 ]

Goed opletten bij de montage van het kroon en pignon, dat hoort op elkaar te worden afgesteld.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9351
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 28 november 2013 01:00 AM
  [ # 12 ]

Volgens wphb?
Of op gevoel,als het gebruikte delen zijn? Wink

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Gepost: 28 november 2013 01:00 PM
  [ # 13 ]

Gewoon met verf en veel geduld toch? Very Happy

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43286
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 28 november 2013 01:08 PM
  [ # 14 ]

Of gewoon zoals het hoort: met de wieg, de micrometer en de veerunster.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 28 november 2013 05:30 PM
  [ # 15 ]

Gewoon, omdat het zulke mooie woorden zijn.

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook