Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 17-08-2006
- Xsara phase III 1.6i 16v
- Traction Avant 11cv
hallo,
vandaag had ik een leuke rondrit op programma staan van +-110 km
het was een zeer leuke rondrit alles veliep goed tot op 75km
ik naam de bocht met mijn traction en plots een gekraak dat te horden was vanuit het differentieel
hij doe het enkel als ik vooruit ga achteruit hoor ik niets
en die wiellagers zijn het ook niet want heb deze als vrij rondgedraaid.
dus zat er niets anders op dan de takeldienst te bellen en te wachten tot ze mij kwamen slepen.
de wagen staat nu thuis in de garage te wachten tot de motor met boite eruit gaat en dan ben ik benieuwd wat schade er gaat zijn ik vermoed ergens een lager hoop dat de koste nog wel gaan meevallen het is bij zeer lage snelheid gebeurd dus dat is toch beetje positief denk ik….
ik houd jullie zeker op de hoogte wat ik tegenkom met wat foto’s
heeft iemand van jullie misschien al een idee wat het kan zijn ?
Totaal aantal Berichten: 15702
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Kruiskoppelingen van de aandrijfassen al eens bekeken?
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 17-08-2006
- Xsara phase III 1.6i 16v
- Traction Avant 11cv
kruiskoppelingen zijn het niet het geluid komt echt van binnen uit het diff.
Totaal aantal Berichten: 15702
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Nu ja, dat diff is legendarisch slecht van constructie, maar meestal geven ze de geest tijdens aanslepen of -duwen. Als je de uitgaande astappen voelt, zit er ruimte op het diff.?
Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009
- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Ik denk dat er ergens een stuk van een tandwiel is afgebroken dus de bak demonteren lijkt mij het beste advies
Totaal aantal Berichten: 326
Geregistreerd: 02-08-2007
- Traction Avant 11 BN
- C4 (2004-heden) 1.4-16v Ligne Prestige
Zeker het deksel van de versnellingsbak opendoen en bij twijfel eens de olie uitlaten en controleren op ijzervijlsel.
En terwijl je toch bezig de aandrijfassen losmaken van de versnellingsbak en manueel eens draaien.
Eigen bezit: C4 1.4(‘07), Traction 11B (‘53), Saxo VTS 1.4(‘02)(verkocht)
Familie bezit: ZX d1.9(‘95), Berlingo d1.6(‘10), C3 d1.6(‘09), C3 d1.9(‘11)
Schoon-Familie bezit: Mehari (‘73), 2PK (‘58), 2PK (‘60), 2PK (‘86), 2PK-besteleend (‘73) Vele 2PK chassis + onderdelen.
Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009
- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
En is de motor er al uit? Enig idee wat er kapot is?
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 17-08-2006
- Xsara phase III 1.6i 16v
- Traction Avant 11cv
Heb jammer genoeg nog geen tijd gehad om mijn traction uit elkaar te halen maar ga er wel elk moment aan beginnen want ben zelf benieuwd wat er nu gebeurd is.
hou jullie zeker op de hoogte hier op het forum
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 17-08-2006
- Xsara phase III 1.6i 16v
- Traction Avant 11cv
gister heb ik de motor eruit gehaald en de versnellingsbak van de motor gedaan.
na het openen van het deksel was er niets te zien. in de olie zat ook geen ijzer .
maar als ik 1 as vast houd en aan de ander draai hoor ik de “knak” nog steeds vanuit het differentieel komen.
dus denk dat er iets met de kleine satteliet wielen aan de hand moet zijn.
zo dadelijk ga ik samen met een collega (traction rijder of zeggen we tractionnist )het differentieel verder uit elkaar nemen hoop dat het meevalt….
want hier hebben we beide geen ervaring mee.
zijn er misschien die weten wat er zo al kan gebeuren met een differentieel van een trax.?
hou jullie zeker op de hoogte en ik zal ook wat foto’s nemen.
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 17-08-2006
- Xsara phase III 1.6i 16v
- Traction Avant 11cv
de bak is uit elkaar en het bleek de het pignon wiel te zijn waar 4 tanden van af zijn!!
en 1 tand zat klem tussen kroonwiel en bak dus heb nog veel geluk dat bak niet gebarsten is.
ben vandaag al een ander kroon en pignon wiel gaan halen.
nu heb ik weer enkele uren/dagen sleutel plezier.
hoe dit gebeurd is is mij een raadsel denk bij de vorige eigenaar…
Zo, leuk klusje voor de tandarts!
Zal de ouderdom wel zijn…
Totaal aantal Berichten: 43286
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Goed opletten bij de montage van het kroon en pignon, dat hoort op elkaar te worden afgesteld.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 9351
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Volgens wphb?
Of op gevoel,als het gebruikte delen zijn?
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 15702
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Gewoon met verf en veel geduld toch?
Totaal aantal Berichten: 43286
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Of gewoon zoals het hoort: met de wieg, de micrometer en de veerunster.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 15702
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Gewoon, omdat het zulke mooie woorden zijn.