




















Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
De cx blijft het goed doen. Vandaag ruim 550km gereden met 1500kg aan de haak! Ging perfect, wat een auto
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en





















Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Geen cx clubrit gereden, maar vies is de cx wel! Altijd fijn wonen in een landelijke omgeving
Inmiddels staat de teller over de 8.000 gereden kilometers. Tijd om eens aan onderhoud te gaan denken, langzaam ben ik al wat spullen aan het verzamelen
Cx modder by twan238, on Flickr
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en





















Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Dan is wit wel een héél besmettelijke kleur…....... Maar zie je ook het resultaat na het wassen








Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010
- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Een CX die tenminste gebruikt word waar een auto voor gemaakt is
Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….





















Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
en de CX komt niet meer omhoog. vanmiddag de gescheurde LHM aanvoerslang van pomp naar het voorraad vat vervangen. blijkbaar doe ik iets niet goed want de cx wil niet meer uit de veren komen.
hoe ik gehandeld heb:
- laagste stand, schroef op de drukregelaar open (waarschijnlijk niet nodig geweest).
- slang vervangen, nieuwe slang met LHM opgegoten, schroef weer dicht en starten maar.
helaas geen reactie van de hoogteregeling, dan maar truc 2 (werkt bij een bx vaak). de slang weer opnieuw opgegoten en tijden het lopen van de motor het lhm vat met de compressor voorzichtig onder “druk” gezet.
nog steeds komt de CX niet omhoog, wat doe ik verkeerd?
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en














































Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Motor starten, HD-regelaar schroef open, 5 min later draaien, schroef dicht met draaiende motor. Al gedaan op deze manier?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Heb je die ontlastschroef er helemaal uitgehad? Dan kan het kogeltje eruit zijn.
Dan verder de auto even laten lopen met ontlasschroef open.
Na een paar minuten dicht, en zonodig herhalen.
Er hoeft geen druk op het voorradvat, maar natuurlijk wel voldoende lhm erin.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v





















Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
schroef open-dicht met draaiende motor ook al geprobeerd, alleen niet met 5 minuten tussen ruimte. zo proberen, eerst even koffie.
Edit:
schroef niet helemaal los gehad, net voldoende voor de pssssjjjt
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en














































Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het lijkt er op dat ie moeite heeft met aanzuigen. Daarom de motor wat langer laten draaien met de schroef een slag open.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste





















Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
even iets anders. de benzine dop van een bx past precies op de plek waar normaal de olievuldop hoort te zitten. natuurlijk ga ik niet vertellen dat ik de oude verloren ben nu weer een fraai exemplaar gescoord, zo maar van de plank bij de lokale dealer (Aart Vos te Genderen) de CX vanmorgen ook nog even gewassen.
Untitled by twan238, on Flickr
Untitled by twan238, on Flickr
Untitled by twan238, on Flickr
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en





















Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Nou dat wordt h’m niet meer, het kreng wil niet omhoog
Diverse pogingen gepoogd , maar allen zonder enig soelaas
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Even de slang vullen met LMH, dan doet die het zo weer. Wat ook weleens helpt is het stuur een paar keer helemaal links en rechtsom draaien, helemaal dot het uiterste.
Succes Jan





















Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Hoi jan, zoals beschreven heb ik de slang al gevuld met lhm (meerdere malen gedaan zelfs) De diravi doet het nu ook niet dus het stuur een keer om wordt lastig.
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en





























Totaal aantal Berichten: 10401
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ontlastschroef los en dan de slang een tijdje vullen met draaiende motor. Als je stopt met vullen snel weer in het reservoir hangen. Al geprobeerd?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
waarschijnlijk overbodig en niet beledigend bedoeld , maar de hendel voor de hoogte staat ook echt in de rijstand?
Soms wil het een cx ook nog wel eens helpen deze met een krik een stukje omhoog te helpen. (ergens op t forum gelezen.)
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)