Heel verhaal. Het begon ruim anderhalf jaar geleden (bij ca 55.000 km) met een ‘rammel’ in de kofferbak. Dacht eerst dat het de afneembare trekhaak was die resoneerde of trilde. Garage bij grote beurt er op gewezen. Konden niets vinden ‘alles zit vast’, dus doorgereden. Vriend achterin die constateerde: ‘er is iets met je schokbrekers’. Bij garage nagevraagd: ‘Nee, alles in orde’. Auto reed prima, banden sleten niet gek, auto spoorde, ik noem maar wat.
Bij volgende grote beurt weer eens op gewezen. ‘Tja, anders eens terugkomen, moeten we alles eens demonteren’. Omdat er niets verontrustends gebeurde en ikzelf ook een beetje te laks was (weet ik achteraf) doorgereden. Vrouw werd er gek van, ik raakte er aan gewend, het werd niet erger en als je een beetje doorreed met de radio aan hoorde je niks.
Laatste grote beurt (bij ca 90.000) weer gezegd, mede op aanraden vrouw die zei ‘er echt helemaal gek van te worden.’ Ik ben vijf jaar ouder dus wellicht oren wat minder….
Bij ophalen auto wist de chef het: ‘Het zijn de veerelelementen. Komt meer voor, probleem bij deze auto’s, kan ze vervangen. Kosten 350 euro. Maar Citroën wil wel wat doen en wij ook. Kan wel even duren, laatste keer pas na drie maanden binnen.’
Na anderhalve week al een telefoontje: ‘ze zijn er.’ Vrouw blij, ik blij. Naar garage, na anderhalf uur terug. De chef: ‘Uw auto is klaar, de rammel is er nog. Het zijn de schokbrekers. Ik zal niet herhalen wat ik zei en al helemaal niet wat ik dacht.
Maar: ‘We kunnen de schokbrekers bestellen, heb ik met een paar dagen en we doen wat met de prijs.’
Na dit hele verhaal vraag ik me eigenlijk maar één ding af: Hoort bij een grote beurt geen controle van schokbrekers. Weet iemand dit?
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
Totaal aantal Berichten: 212
- (Grand) C4 Picasso 2.0 16v exclusive AL4 (LPG-G3)
ALs ik jou was liet ik ze de schokdempers vevangen en betaalde helemaal niks. Je vraagt je sleutels en rijdt gewoon aan zonder te betalen. Geloof me; dat kun je gewoon, ik heb het reeds moeten doen…..
Ze hebben je niet alleen slecht geholpen, maar ook nog laten betalen voor iets wat niet kapot is.