Is het mogelijk om een fabrieks cruise control van een Xsara fase II op een 2002 Xsara te monteren die dit niet heeft? Veel Xsara’s hebben al een c.c. af fabriek maar ik vroeg me af of dit makkelijk te monteren is, bij een VW is dat bijvoorbeeld plug en play.
Groetjes, Bart
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 31-10-2007
- BX 16 TGI Break
- BX 19 tgi Break
- ZX 1.6 Aura
- Xantia 1.8 sx
- C4 (2004-heden) berline 1.6 automaat
- (Grand) C4 Picasso Picasso Automaat 1,6
Voor zover ik weet is dit niet mogelijk. De oude Xsara’s hebben een smoorklep die met een traditionele gaskabel bediend wordt, de latere Xsara’s hebben een stappenmotor.
Als je geïnteresseerd bent: ik heb de CC-kit van mijn oude Xsara uitgebouwd en die ligt nog steeds te wachten op een nieuwe bestemming. Geheel compleet, met inbouwinstructies en foto’s van de ingebouwde unit.
2CV, Visa 11RE, BX 16 Break, BX 19 Break, ZX 1,6 Aura, Xantia 1,8, Scenic 2.0 (sorry!), ZX 1,8 Aura, Xsara I 1,6, Xsara II 1,6 Break, C4 Berline 1.6 aut
Het gaat om montage op een circa 2002 Xsara fase II, die heb ik nog niet maar daar ben ik wel naar aan het kijken, sommige zijn interessant geprijst maar ik wel persé c.c. Ik heb nu nog een fase I zonder c.c. Is jouw c.c. beschikbaar??
Groetjes, Bart
Originele CC overbouwen kan, als het dezelfde motor is.
Je zal wel e.e.a. moeten aanmelden met een Lexia.
Ja meestal kan het gewoon met de orginele handle en activeren met Lexia \ Diagbox, deze vraag is al vaker gesteld in het forum:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/217580/
Heb het zelf al bij meerdere citroen en peugeots geplaatst de handle kost nieuw ongeveer 60 euro, maar kan ook uit een schade\ sloopauto gehaald worden dat scheelt meestal de helft in aanschaf, ik heb de software en interface een aantal jaren geleden aangeschaft. Meestal willen de dealers dit niet activeren en zul je dus naar iemand met een lexia moeten om het werkend te krijgen, het is dus niet plug and play. Nog even voor de duidelijkheid voor de CC hoef je dus niks anders in te bouwen dan de handle mits je auto voorzien is van de juiste rem en koppelingschakelaar om de handle te plaatsen verwijder de kapjes om de stuurkolom klik de handle in de stuurkolom onder verl schakelaar pas stuukolomkapje aan zodat ie om de schakelaar past activeren en klaar.
Pre Citroën tijd: Ford Escort bravo 1.1 1982, Escort 1.4 1987 en Escort 1.4i 1989.
ZX Aura 1.6i 8v 1991.
Xsara Break 1.6i 8V 1999.
Xsara Break 1.6i 16V 2005 (ingeruild na 9,5 jaar trouwe dienst)
VW Golf variant Highline 1,2TSI 2012
Nu: VW Golf variant Highline 1,0TSI DSG 2019
Super, m’n vraag is beantwoord. Dank je!!
Gr, Bart
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 31-10-2007
- BX 16 TGI Break
- BX 19 tgi Break
- ZX 1.6 Aura
- Xantia 1.8 sx
- C4 (2004-heden) berline 1.6 automaat
- (Grand) C4 Picasso Picasso Automaat 1,6
Hallo Bart,
Je kunt mijn cc hebben voor je Xsara I. Echter als je hem al snel in gaat ruilen voor een Xsara II is het wellicht zonde van het werk dat je er dan ingestoken hebt.
Voor een goede fles rode wijn mag je hem hebben.
Gr
Wout
2CV, Visa 11RE, BX 16 Break, BX 19 Break, ZX 1,6 Aura, Xantia 1,8, Scenic 2.0 (sorry!), ZX 1,8 Aura, Xsara I 1,6, Xsara II 1,6 Break, C4 Berline 1.6 aut
Hoi Wout, ik stuur je een PB,
groetjes, Bart
Maar de TS heeft toch geen type 1 xsara ik lees bouwjaar 2002 volgens mij volstaat dan alleen de orginele PSA CC handle en activeren, zou niet weten wat er nog voor unit bij moet.
Pre Citroën tijd: Ford Escort bravo 1.1 1982, Escort 1.4 1987 en Escort 1.4i 1989.
ZX Aura 1.6i 8v 1991.
Xsara Break 1.6i 8V 1999.
Xsara Break 1.6i 16V 2005 (ingeruild na 9,5 jaar trouwe dienst)
VW Golf variant Highline 1,2TSI 2012
Nu: VW Golf variant Highline 1,0TSI DSG 2019
Ik heb nu nog een fase I waar ik het ook wel op wil hebben. Als ik een 2002 Xsara koop (in ieder geval een fase II) dan hou ik de oude er gewoon bij. Die brengen toch niks meer op.
Gr, Bart