Zoals de titel al aangeeft ben ik op zoek naar de juiste koppeling voor in mijn LNA van 1983.
Ik heb een nieuwe koppeling voor een 2cv van het laatste type, maar de binnendiameter van deze druklager is iets te groot voor op de prise as.
Ook is deze nieuwe koppelingsplaat anders (met veren) dan de gedemonteerde plaat (zonder veren).
Ik weet niet of mijn LNA in het verleden al eens een andere koppeling gekregen heeft en weet niet wat origineel is.
Kan iemand mij zeggen wat origineel in de LNA 652cc zat?
Thx!
Moeilijk te zeggen.
Bij de 2cv zat er een drukgroep in met schotelveer op een dun (lichter) vliegwiel, en over een prise-as met spiebanen over de hele lengte (bijna dan)
En op de oudere vliegwielen (dikker en zwaar) zat er een drukgroep op met 3 drukvingers, en daar verdween een prise-as in met kortere spiebanen. Deze koppelingsplaat is dan ook helemaal plat, bij die lichtere variant komt het midden (bus met spiebanen) wat omhoog.
Eigenlijk weet ik niet hoe het bij een LN zit, maar hopelijk heb je er wat aan!!
5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris
2CV6 (1983)
C5 Break (2005)
Als de drukgroep in dit geval past heb je een goede set. Anders zou je die niet eens kunnen monteren.