4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
   
CX 25GTI na 13 jaar stilstaan weer de weg op, de uitdagingen.
Tystos
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 88
Geregistreerd: 27-08-2007

- CX 2500 GTI
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 27 oktober 2013 03:12 PM
  [ # 46 ]

Even een update..
Inmiddels de bezine vervangen voor schone, kwam niet een hele vieze zooi uit, wel meer dan gedacht dus alle bakjes en kannen waren nodig, prima voor de kettingzaag nog..
Benzine filter vervangen, waarmee ook de slangen want ik had bij bewegen gelijk een spuiter.. Slangen waren nog uit 1986 ook en helemaal gaar.
Dit alles had een niet merkbaar effect op het schokken, maar wel een goed gevoel dat g schoon is.
Inmiddels ook het luchtfilterelement vervangen mbv een inprovisatie uit schooter luchtfilterelementen. Die eruit kwam viel terplekke uitelkaar bij reinigen. In scooter zit nl. Nog een schuim element met olie vaak.
Alle slangen gechecked waarbij bleek dat er een slang die boven op het luchtfilterhuis zit, naast de luchtmeter, en naar een zwarte doos gaat links onder het blok daarop los zat.. Btw iemand enig idee waar deze bak voor dient? Lijkt mij volstrekt loos, maar heeft vast een nut. Al met al wordt t wel iets beter maar nog niet veel. Verder: vacuum sensor ok, connectoren rond en richting injectoren schoon, stafterkrans sensor schoon gemaakt van ijzer vijlsel, alle slangen gechecked en vast gemaakt.. Iemand nog andere suggesties? Kan een verkeerd type bougie nog effect hebben? Heb het idee dat hij, zelfs stationair af en toe een slag mist nl. Klinkt onsteking achtig.. Daaromheen zijn de connectoren overigens ook schoon..

Dikke van Dale: Citrofiel..

Profiel  
 
Tystos
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 88
Geregistreerd: 27-08-2007

- CX 2500 GTI
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 27 oktober 2013 03:12 PM
  [ # 47 ]

Even een update..
Inmiddels de bezine vervangen voor schone, kwam niet een hele vieze zooi uit, wel meer dan gedacht dus alle bakjes en kannen waren nodig, prima voor de kettingzaag nog..
Benzine filter vervangen, waarmee ook de slangen want ik had bij bewegen gelijk een spuiter.. Slangen waren nog uit 1986 ook en helemaal gaar.
Dit alles had een niet merkbaar effect op het schokken, maar wel een goed gevoel dat g schoon is.
Inmiddels ook het luchtfilterelement vervangen mbv een inprovisatie uit schooter luchtfilterelementen. Die eruit kwam viel terplekke uitelkaar bij reinigen. In scooter zit nl. Nog een schuim element met olie vaak.
Alle slangen gechecked waarbij bleek dat er een slang die boven op het luchtfilterhuis zit, naast de luchtmeter, en naar een zwarte doos gaat links onder het blok daarop los zat.. Btw iemand enig idee waar deze bak voor dient? Lijkt mij volstrekt loos, maar heeft vast een nut. Al met al wordt t wel iets beter maar nog niet veel. Verder: vacuum sensor ok, connectoren rond en richting injectoren schoon, stafterkrans sensor schoon gemaakt van ijzer vijlsel, alle slangen gechecked en vast gemaakt.. Iemand nog andere suggesties? Kan een verkeerd type bougie nog effect hebben? Heb het idee dat hij, zelfs stationair af en toe een slag mist nl. Klinkt onsteking achtig.. Daaromheen zijn de connectoren overigens ook schoon..

Dikke van Dale: Citrofiel..

Profiel  
 
atak
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 291
Geregistreerd: 30-09-2012

Gepost: 27 oktober 2013 03:51 PM
  [ # 48 ]

Mijn tekst verwijderd, was niet relevant.

Sorry, Ad

cx 22trs ‘85

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 27 oktober 2013 04:17 PM
  [ # 49 ]

Heb je de luchtmassa meter al los gehad?
Even los halen,de draaischijf op de huidige stand merken.
Zodat je die altijd weer terug kunt vinden.
En dan telkens iets verdraaien tot hij goed loopt.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Tystos
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 88
Geregistreerd: 27-08-2007

- CX 2500 GTI
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 28 oktober 2013 08:14 PM
  [ # 50 ]

@AD, no problem, thanx voor spontane inbreng iig.

On topic: Kan een luchtmeter verlopen dan dat je hem opnieuw in moet stellen? Ik heb het idee dat hij af en toe stationair een slag mist, en alleen bij idle touren das hij wat hakkelt. Kunnen bougie kabels icm verkeerd type bougie ook de oorzaak zijn?

Iemand ook ervaring met uitlees apparatuur voor deze injecties? daar moet door Bosch toch wel eens een passende oplossing voor gemaakt zijn.. Of zou een Bosch service center er nog iets mee kunnen..

Dikke van Dale: Citrofiel..

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 28 oktober 2013 08:41 PM
  [ # 51 ]

Hij verloopt niet uit zich zelf.
Maar omdat alle andere wel kan verlopen,en de contacten slechter worden,kun door hier aan te draaien het spul weer op orde krijgen.
Markeer wel goed de beginstand .
Dan draaien met de klok mee tot hij goed loopt.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5387
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 28 oktober 2013 08:46 PM
  [ # 52 ]

Als de LMM geen problemen gaf vóór het wegzetten zou ik daar niet zo snel aan knutselen.
Van stilstaan verloopt ie niet.
Eerst moet je zeker weten dat het hele benzinesysteem gevuld is met schone benzine.
Daarvoor moet je wel een stukje rijden.
Zoals eerder al gesuggereerd is moet je verder alle rubberen slangen, met name alles wat tussen de LMM en de inlaatklep zit, heel goed controleren op scheurtjes (ook even in de slang knijpen of verbuigen), slangklemmen nog eens aandraaien, dit om valse lucht uit te sluiten.
Bougiekabels kunnen wel wat verouderen door stilstaan, maar over het algemeen valt dit wel mee.
Zijn de bougies niet vuil geworden door de oude benzine?

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 28 oktober 2013 08:51 PM
  [ # 53 ]

De lucht massa meter VERLOOPT OOK NIET,
Maar alles correldeert dus ook dat ding,schoonschuren en oppoetsen heeft geen zin.
Gewoon draaien tot het goed loopt.
Moet natuurlijk wel de rest goed zijn,maar dat heeft hij dus allemaal al gedaan
Zoals hij zelf zegt.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5387
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 28 oktober 2013 09:27 PM
  [ # 54 ]

Je hebt gelijk F. ,
Onze berichten kruisten elkaar.
Ik zie nu net dat quote “alle slangen gechecked en vast gemaakt” unquote zijn.

Okee, als je zeker weet dat er geen valse lucht is en als je de LMM even heb laten gymnastieken dan kan je natuurlijk gewoon de bougiekabels en bougies vervangen. Kan nooit kwaad.
Lijkt het alsof één cilinder af en toe een slag mist?
Als je geluk hebt is het probleem met de nieuwe kabels weg, als je geen geluk hebt kan je de ontsteking uitsluiten
En ook dat reinigingsgoedje is denk ik wel een goed idee.

Profiel  
 
Tystos
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 88
Geregistreerd: 27-08-2007

- CX 2500 GTI
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 26 augustus 2014 12:39 AM
  [ # 55 ]

We zijn weer een jaar verder, de dame is weer uit de stalling.. maar weer eens tijd voor een update.

Uiteraard wil ik inmiddels gewoon weer eens lekker onbezorgd gaan rijden. Dus het schuifdak moet waterdicht. Eerste plan was domweg afkitten, maar dat is lastig zonder rubbers of zonder goede rubbers onbruikbaar te maken.
- afwater punten door geblazen met perslucht door er een kleine slang in te peuteren met een stokje.
- Losse roest verwijders met een PVC pijpje.
- Roestige punten behandeld (ingekwast) met rauwe lijn olie.
- Buitenplaat schuifdak vervangen door een wat gaver exemplaar
- Binnen plaat vervangen door versie met gaven binnenbekleding (15 jaar oud actiepunt Wink)
- Gaten achterste steunpunten uitgeboord en nieuw M5 getapt,
- voorste dakrand met ducttape weer min of meer waterdicht gemaakt
- Achterzijde dakje weer vlak gesteld met de 2 kunststof oploop blokken aan de zijkant die je ziet als je het dak helemaal open schuift
- blauwe windkap er weer op geplaatst. Wel gaten moeten bij boren, originele dakrand is nl. geheel weggerot door de haken van deze kap die er al eens eerder hebben gezeten.. Affijn, niemand die er wat van ziet en het geheel is weer functioneel.
Todo: Afwaterpunt LA. blijkt op hemelbekleding af te wateren, moet dus los nog.. zucht.. 

Voor wie nu met kromme tenen zit: Plan is deze winter echt eens serieus te gaan slijpen en lassen aan de rotte dakplaat. Dit zal ik dan zeker ook vast gaan leggen, gezien dit volgens mij bij meerdere CX eigenaren als een zwarte donder wolk boven het hoofd hangt. Onderaan een paar situatie foto’s. Overigens, ik behandel alle roest punten met rauwe lijn olie. Ook binnen in de waterbak gedaan (kon helaas maar 3 zeer kleine foto’s plaatsten zo) Wonderlijk spul, gedraagt zich als olie, maar wordt taai, niet hard en verdampt niet in een dikke laag.

Volgende actie : radio inbouwen nu het dakje waterdicht is.. Situatie schets:
- Hopeloos dunne/lichte voedings ader, (radio valt uit bij belasting)
- matig kleine 13cm speakers in de deuren voor
- missende tweeters in alle deuren.
Hier dus ook nog wel wat te doen, maar rijden zonder muziek: no way..
Inmiddels radio geplaatst en voorspeakers aan gesloten. Iemand nog suggesties voor passende tweeters in de deuren? Heb inmiddels een eenvoudige sub gekocht voor achterin, om het gebrek onderin wat op te vullen. Hier ga ik geen hoedenplank voor opofferen iig.

To be continued..

Afbeelding Bijlagen
IMG_3669kl2.jpgIMG_3670kl2.jpgIMG_3678kl2.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Dikke van Dale: Citrofiel..

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 26 augustus 2014 01:09 AM
  [ # 56 ]
Tystos schreef:

Voor wie nu met kromme tenen zit: Plan is deze winter echt eens serieus te gaan slijpen en lassen aan de rotte dakplaat. Dit zal ik dan zeker ook vast gaan leggen, gezien dit volgens mij bij meerdere CX eigenaren als een zwarte donder wolk boven het hoofd hangt.

Zeker!

Overigens, érg fraai zo’n Brun Maya CX GTI!

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 26 augustus 2014 08:40 AM
  [ # 57 ]
Tystos schreef:

- blauwe windkap er weer op geplaatst. Wel gaten moeten bij boren, originele dakrand is nl. geheel weggerot door de haken van deze kap die er al eens eerder hebben gezeten.. Affijn, niemand die er wat van ziet en het geheel is weer functioneel.

Laat die blauwe kap nu net 1 van de redenen zijn waardoor de boel gaat roesten…

Profiel  
 
Tystos
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 88
Geregistreerd: 27-08-2007

- CX 2500 GTI
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 26 augustus 2014 09:25 AM
  [ # 58 ]
Arjan Verkade schreef:
Tystos schreef:

- blauwe windkap er weer op geplaatst. Wel gaten moeten bij boren, originele dakrand is nl. geheel weggerot door de haken van deze kap die er al eens eerder hebben gezeten.. Affijn, niemand die er wat van ziet en het geheel is weer functioneel.

Laat die blauwe kap nu net 1 van de redenen zijn waardoor de boel gaat roesten…

Klopt als een bus, dat is ook de reden voor de rotte hoeken op de foto, links rechts en in het midden. Voor nu onttrekt hij mooi de tape ff uit t zicht Wink

Dikke van Dale: Citrofiel..

Profiel  
 
Tystos
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 88
Geregistreerd: 27-08-2007

- CX 2500 GTI
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 26 augustus 2014 09:27 AM
  [ # 59 ]
Timo1990 schreef:
Tystos schreef:

Voor wie nu met kromme tenen zit: Plan is deze winter echt eens serieus te gaan slijpen en lassen aan de rotte dakplaat. Dit zal ik dan zeker ook vast gaan leggen, gezien dit volgens mij bij meerdere CX eigenaren als een zwarte donder wolk boven het hoofd hangt.

Zeker!

Overigens, érg fraai zo’n Brun Maya CX GTI!

Thanks! Can’t agree more! Hoop dat de spuiter deze winter de kleur er ook weer mooi bij kan krijgen..

Dikke van Dale: Citrofiel..

Profiel  
 
Tystos
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 88
Geregistreerd: 27-08-2007

- CX 2500 GTI
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 05 september 2014 10:32 PM
  [ # 60 ]

Slang van de afwatering was linksachter idd ook afgerot.
Wel appart.. beide aan de linker kant dus nu. Altijd met linker kant tegen de stoep geparkeerd gestaan??

Wel weer tijdelijk opgelost:
Links achter kun je er namelijk makkelijker bij dan linksvoor, omdat de hemelbekleding hier niet tussen de raamrubbers zit. Als je de binnen verlichting, zonneklep en hele deurrubber verwijderd kun je de hemelbekleding loshaken. H\vervolgens voor de time beeing er een dunner rubber slangetje ingeperst en daar de originele slang weer op gedrukt. Het lijkt nu dicht.. en watert ook nog een beetje af.

Hikken doet ie overigens nog steeds. Inmiddels heerlijk een paar honderd km gereden, maar veranderd niks.
Inmiddels van een mede enthousiast een hele serie onderdelen over kunnen nemen uit een sloper, dus nu maar eens testen met een andere LMM, BDP sensor, bobines en bougiekabels.
Het eventueel bijstellen van de LMM, haal je daarvoor de zwarte kap met de connector van de body, of die ‘gelijmde’ aluminium plaat aan de achterkant? zie nergens een boutje of iets dergelijks.

tbc..

Dikke van Dale: Citrofiel..

Profiel  
 
 
4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook