3 van de 16
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Prowls grijze 16V mk2—verkocht—
EdoK
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 48
Geregistreerd: 03-12-2012

- BX Sport
- Xantia Activa V6
Gepost: 03 december 2013 04:22 PM
  [ # 31 ]

Nog erger, probeer eens een sportje Wink

-Exit BX sport:exit- BX 1.4 RE:exit - Xantia Activa V6-

Profiel  
 
Prowl
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010

- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Gepost: 03 december 2013 11:13 PM
  [ # 32 ]

Zou die 0,7 sec naar de 100km/u veel uitmaken?  Wink

Voertuigbeheersing lijkt mij het magische woord, mijn vrouw reed ooit een dikke mercedes compressor geval eruit met een kia pride 1.3 ohh

Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….

Profiel  
 
EdoK
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 48
Geregistreerd: 03-12-2012

- BX Sport
- Xantia Activa V6
Gepost: 03 december 2013 11:18 PM
  [ # 33 ]

Geen idee eigenlijk, ik ben niet zo’n stoplichtracer….
Maar lijkt mij dat waar je het hebt over een kort sprintje van 5 seconden 0.7 seconden wel uitmaken.

-Exit BX sport:exit- BX 1.4 RE:exit - Xantia Activa V6-

Profiel  
 
thomasc3vtr
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010

- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Gepost: 03 december 2013 11:35 PM
  [ # 34 ]

Bij mijn vader is de motor omgebouwd tot MK1 dus nog wat rapper dan de sport Smile

BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.

Profiel  
 
Prowl
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010

- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Gepost: 09 december 2013 12:21 AM
  [ # 35 ]

Vandaag km stand 234567 en op dat moment laat net de camera afweten in de telefoon bij 180km/u in Duitsland

Het was niet de bedoeling maar dit weekend toch ff 1000km erbij Laughing

Oh, en de politie aan de deur of ik dat groen uitgeslagen witte geval (geschorst, geen APK) deze week van de straat wou halen sick

Hij vond de BX-en verder wel leuk dus een waarschuwing vond ie genoeg Rolling Eyes

Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….

Profiel  
 
Prowl
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010

- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Gepost: 31 december 2013 11:00 AM
  [ # 36 ]

En het rijd en rijd en rijd en rijd…....
Nooit geen gedoe cool smile


Vorige week kwam ik er wel achter met de winterbandenwissel dat de remleidingen achter toch flink aan het roesten zijn en de achter remschijven te dun waren om goed te werken ondanks de als nieuwe remblokjes

Gelukkig is Visserkevis met zijn project bezig dus heb ik als nieuwe remschijven en leidingen alweer liggen

De uitlaatbeugel is ook niet zo fris meer dus dat word binnenkort lassen


Ik vind het vreemd dat ik nog steeds niet gespot ben, ik zit toch meestal op de linkerbaan op de snelweg VW-tjes en Audi’s te pesten tongue rolleye
Het moet toch iemand opvallen dat zo’n maffe BX met gele lampen voorbij komt met een VRRRRRRR geluid

Eerst bekeuring is ook binnen, 10km te hard waar je 100 mocht Rolling Eyes

Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….

Profiel  
 
Marviin
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1312
Geregistreerd: 20-06-2011

- BX 16 TRS
Gepost: 31 december 2013 01:13 PM
  [ # 37 ]

Leuk is dat, helemaal als je ze dan ziet kijken; Wat?! en dat met een bx Laughing

1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk

Profiel  
 
Prowl
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010

- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Gepost: 04 januari 2014 06:03 PM
  [ # 38 ]

Afgelopen dagen flippert het motor lampje weer random aan/uit en soms houd de motor iets in

FF wat getest op de snelweg en bij 180km/u ging hij aan, ging wat langzamer en ging weer uit om vlotjes naar de 200km/u te gaan (schoonpa was verbaast dat de toeren nog niet in het rood zaten Laughing )

Zojuist de boel uitgelezen
Foutcodes: 31-52-51

Tijd voor een nieuwe lambdasensor?  Rolling Eyes

Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….

Profiel  
 
rehc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009

- XM V6.24V
- BX 16Valve
Gepost: 04 januari 2014 08:36 PM
  [ # 39 ]

Lambda is al vervangen in 2010 door een originele (kmstand dacht ergens bij 205k) ik zou het eerder in de stekkers zoeken. Heb je van Twan geen complete historie erbij gehad? Ik heb in 2009/2010 bijna alle sensoren al vervangen staat in de historie beschreven. Alles door originele citroen onderdelen nieuw. Stekkerverbindingen waren toen ook een probleemveroorzaker net zoals pingelsensor, lambda, kv temp sensor, gasklepschakelaar en luchtmassameter. Allemaal vervangen door nieuw spul.

Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS

Profiel  
 
Prowl
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010

- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Gepost: 05 januari 2014 01:40 AM
  [ # 40 ]

De historie heb ik erbij maar die dingen gaan ook niet eeuwig mee hè Rolling Eyes

Ik heb hetzelfde mee gemaakt met 2 van de Xantia’s alleen merk je dat “vermogen verlies” daar niet zo heel snel op Laughing
Was verder prima mee te rijden alleen ze kwamen dan niet door de APK omdat de CO waardes net ietsje te hoog waren

Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….

Profiel  
 
rehc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009

- XM V6.24V
- BX 16Valve
Gepost: 05 januari 2014 09:30 AM
  [ # 41 ]

Ze slijten, maar mwa 20dkm voor een nieuwe originele lambda dan zou ik niet praten over niet eeuwig meegaan of hadden je xantia’s ook recent vervangen lambda?
Maar meten is weten hang hem eens aan de gastester Wink

Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 05 januari 2014 05:24 PM
  [ # 42 ]

Eerst de stekkers controleren zoals al is geschreven. Daarna multimeter op volgens mij pin 1+4, multimeter op gelijkstroom. Signaal zou bij een goed werkende lambdasonde moeten pendelen tussen +/- 0.1/2 tot 0.8/9 volt. Er zitten 4 draden op de sonde; 2 voor de verwarming, 2 voor het signaal. Weet niet meer precies wat nu wat is. Maar zoals ik al schreef; volgens mij zijn 1+4 signaal.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
Prowl
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010

- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Gepost: 05 januari 2014 06:17 PM
  [ # 43 ]

Ik wou net gaan opzoeken wat de voltages moesten zijn en dan staat het er al cheese

Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….

Profiel  
 
vortex
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1055
Geregistreerd: 13-03-2004

- BX 16V
Gepost: 06 januari 2014 07:12 PM
  [ # 44 ]

1).laat de motor tussen de 1500 en de 2000 tr/min draaien door het gaspedaal ligt in te drukken

2).let er op dat je de gaspedaal stabiel houdt, dus niet op en neer bewegen de motor zou nu zijn toerental stabiel moeten houden en mag dus niet schommelen!

3).blijft de motor stabiel dan is er met de lambdasonde waarschijnlijk niets aan de hand.

4) De lambdasonde wekt zelf een spanning op deze varieert tussen de 0.1 en 0.9 volt. Als je met lopende motor de stekker verwijderd moet je op de plus en min (zwarte en grijze draad of aan de zwarte draad en de omhulsing) een schommelende spanning tussen deze 0.1 en 0.9 volt meten. Als u deze waarde meet doet de lambdasonde zijn werk dus goed.

5) De verwarmingsweerstand kan met een losgekoppelde stekker via de witte kabels aan de kant van de lambdasonde gemeten worden, indien hoger dan 30 Ohm Lambdasonde vervangen.

liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap Wink

klik op de link voor het hele verslag van de BX 16V

Profiel  
 
Prowl
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010

- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Gepost: 07 januari 2014 09:50 AM
  [ # 45 ]

Multimeter natuurlijk nergens te vinden als je die nodig hebt
Dat trucje hierboven deed ik ook bij de Xantia’s (rotte sensor=zwabberen, nieuwe sensor=stabiel)

Mgoed ff getest en hij is onmogelijk om stabiel tussen 1500-2000 te krijgen, toerental gaat omhoog en omlaag met als gevolg flinke waterdamp wolken door de straat

KVS moet ik wel eens bijvullen maar dat komt doordat een slang aansluiting onderaan de radiateur iets lekt als de boel afkoelt na een flinke rit dus een lekke kop zal het niet zijn

Ow en t acculampje heeft het begeven!

Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….

Profiel  
 
 
3 van de 16
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook