Totaal aantal Berichten: 48
Geregistreerd: 03-12-2012
- BX Sport
- Xantia Activa V6
Nog erger, probeer eens een sportje
-Exit BX sport:exit- BX 1.4 RE:exit - Xantia Activa V6-
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010
- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Zou die 0,7 sec naar de 100km/u veel uitmaken?
Voertuigbeheersing lijkt mij het magische woord, mijn vrouw reed ooit een dikke mercedes compressor geval eruit met een kia pride 1.3
Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….
Totaal aantal Berichten: 48
Geregistreerd: 03-12-2012
- BX Sport
- Xantia Activa V6
Geen idee eigenlijk, ik ben niet zo’n stoplichtracer….
Maar lijkt mij dat waar je het hebt over een kort sprintje van 5 seconden 0.7 seconden wel uitmaken.
-Exit BX sport:exit- BX 1.4 RE:exit - Xantia Activa V6-
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Bij mijn vader is de motor omgebouwd tot MK1 dus nog wat rapper dan de sport
BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010
- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Vandaag km stand 234567 en op dat moment laat net de camera afweten in de telefoon bij 180km/u in Duitsland
Het was niet de bedoeling maar dit weekend toch ff 1000km erbij
Oh, en de politie aan de deur of ik dat groen uitgeslagen witte geval (geschorst, geen APK) deze week van de straat wou halen
Hij vond de BX-en verder wel leuk dus een waarschuwing vond ie genoeg
Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010
- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
En het rijd en rijd en rijd en rijd…....
Nooit geen gedoe
Vorige week kwam ik er wel achter met de winterbandenwissel dat de remleidingen achter toch flink aan het roesten zijn en de achter remschijven te dun waren om goed te werken ondanks de als nieuwe remblokjes
Gelukkig is Visserkevis met zijn project bezig dus heb ik als nieuwe remschijven en leidingen alweer liggen
De uitlaatbeugel is ook niet zo fris meer dus dat word binnenkort lassen
Ik vind het vreemd dat ik nog steeds niet gespot ben, ik zit toch meestal op de linkerbaan op de snelweg VW-tjes en Audi’s te pesten
Het moet toch iemand opvallen dat zo’n maffe BX met gele lampen voorbij komt met een VRRRRRRR geluid
Eerst bekeuring is ook binnen, 10km te hard waar je 100 mocht
Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….
Leuk is dat, helemaal als je ze dan ziet kijken; Wat?! en dat met een bx
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010
- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Afgelopen dagen flippert het motor lampje weer random aan/uit en soms houd de motor iets in
FF wat getest op de snelweg en bij 180km/u ging hij aan, ging wat langzamer en ging weer uit om vlotjes naar de 200km/u te gaan (schoonpa was verbaast dat de toeren nog niet in het rood zaten )
Zojuist de boel uitgelezen
Foutcodes: 31-52-51
Tijd voor een nieuwe lambdasensor?
Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009
- XM V6.24V
- BX 16Valve
Lambda is al vervangen in 2010 door een originele (kmstand dacht ergens bij 205k) ik zou het eerder in de stekkers zoeken. Heb je van Twan geen complete historie erbij gehad? Ik heb in 2009/2010 bijna alle sensoren al vervangen staat in de historie beschreven. Alles door originele citroen onderdelen nieuw. Stekkerverbindingen waren toen ook een probleemveroorzaker net zoals pingelsensor, lambda, kv temp sensor, gasklepschakelaar en luchtmassameter. Allemaal vervangen door nieuw spul.
Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010
- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
De historie heb ik erbij maar die dingen gaan ook niet eeuwig mee hè
Ik heb hetzelfde mee gemaakt met 2 van de Xantia’s alleen merk je dat “vermogen verlies” daar niet zo heel snel op
Was verder prima mee te rijden alleen ze kwamen dan niet door de APK omdat de CO waardes net ietsje te hoog waren
Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009
- XM V6.24V
- BX 16Valve
Ze slijten, maar mwa 20dkm voor een nieuwe originele lambda dan zou ik niet praten over niet eeuwig meegaan of hadden je xantia’s ook recent vervangen lambda?
Maar meten is weten hang hem eens aan de gastester
Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS
Eerst de stekkers controleren zoals al is geschreven. Daarna multimeter op volgens mij pin 1+4, multimeter op gelijkstroom. Signaal zou bij een goed werkende lambdasonde moeten pendelen tussen +/- 0.1/2 tot 0.8/9 volt. Er zitten 4 draden op de sonde; 2 voor de verwarming, 2 voor het signaal. Weet niet meer precies wat nu wat is. Maar zoals ik al schreef; volgens mij zijn 1+4 signaal.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010
- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Ik wou net gaan opzoeken wat de voltages moesten zijn en dan staat het er al
Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….
1).laat de motor tussen de 1500 en de 2000 tr/min draaien door het gaspedaal ligt in te drukken
2).let er op dat je de gaspedaal stabiel houdt, dus niet op en neer bewegen de motor zou nu zijn toerental stabiel moeten houden en mag dus niet schommelen!
3).blijft de motor stabiel dan is er met de lambdasonde waarschijnlijk niets aan de hand.
4) De lambdasonde wekt zelf een spanning op deze varieert tussen de 0.1 en 0.9 volt. Als je met lopende motor de stekker verwijderd moet je op de plus en min (zwarte en grijze draad of aan de zwarte draad en de omhulsing) een schommelende spanning tussen deze 0.1 en 0.9 volt meten. Als u deze waarde meet doet de lambdasonde zijn werk dus goed.
5) De verwarmingsweerstand kan met een losgekoppelde stekker via de witte kabels aan de kant van de lambdasonde gemeten worden, indien hoger dan 30 Ohm Lambdasonde vervangen.
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010
- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Multimeter natuurlijk nergens te vinden als je die nodig hebt
Dat trucje hierboven deed ik ook bij de Xantia’s (rotte sensor=zwabberen, nieuwe sensor=stabiel)
Mgoed ff getest en hij is onmogelijk om stabiel tussen 1500-2000 te krijgen, toerental gaat omhoog en omlaag met als gevolg flinke waterdamp wolken door de straat
KVS moet ik wel eens bijvullen maar dat komt doordat een slang aansluiting onderaan de radiateur iets lekt als de boel afkoelt na een flinke rit dus een lekke kop zal het niet zijn
Ow en t acculampje heeft het begeven!
Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….