9 van de 27
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
   
Aanschaf CX
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 16 oktober 2013 11:29 PM
  [ # 121 ]

Als 1000 euro voor een setje banden je al afschrikt, moet je geen cx nemen! Wat denk je dat je jaarlijks aan onderhoud kwijt zal zijn?

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 16 oktober 2013 11:43 PM
  [ # 122 ]

Verzachtende omstandigheid: we kennen de vraagprijs voor deze auto niet…
Maar verder volledig eens.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 16 oktober 2013 11:45 PM
  [ # 123 ]

Nou daar zou ik wel van wakker liggen hoor.
Zeker als je bedenkt dat ze ook nog eens 2x zo snel op zijn.

Misschien is die nieuwe velgen actie wat http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/222102/

Of anders idd 14” met nieuwe banden en coating.

Maar als dat het enige is zou ik hem ook niet laten staan hoor Wink
Dit is simpel op te lossen, met de meeste gebreken ligt dat anders.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
Thomas Beij
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 131
Geregistreerd: 16-09-2013

Gepost: 17 oktober 2013 12:31 AM
  [ # 124 ]

Wil wilde haar laten staan terwijl ik er veel voor voel.
Inmiddels heb ik hem een mailtje gestuurd met de vraag wat de mogelijkheden zijn voor nieuwe banden en velgen.

Profiel  
 
Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 17 oktober 2013 08:55 AM
  [ # 125 ]

TRX’en lijkt mij een volledig legitieme reden om een cx te laten staan.

Ik heb die cx van mij nou een jaar, maar ik heb er nog geen 1.000 EUR aan verspijkerd hoor… Zal straks wel hard anders worden als madame voor een beurt moet, maar goed… Wink

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  
 
JWH
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012

- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Gepost: 17 oktober 2013 10:54 AM
  [ # 126 ]

Ik heb dat met mijn CX ook gedaan bij aanschaf.
TRX velgen met ‘vierkante’ banden er af, GTi velgen (opnieuw gepoedercoated) met nieuwe 14” er op.
Kosten waren te over zien. Zeker als je het in de onderhandeling met de CX mee neemt.

JW

Profiel  
 
freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 837
Geregistreerd: 02-02-2005

- CX GTI turbo 2
Gepost: 17 oktober 2013 08:42 PM
  [ # 127 ]

ik blijf me verbazen over de aversie tegen TRX banden. Tuurlijk, ze zijn aan de prijs: 2-3x tanken per band Mr. Green . Maar zoals al gezegd is, een CX rijden is over het algemeen niet goedkoop, tenzij je gewoon weinig rijdt. Ik maak me eerder zorgen over het verdrogen van de banden dan de slijtage met mijn kilometrages. Dus: hoeveel km denk je per jaar te gaan rijden? Als het dagelijks gebruik wordt dan zal je inderdaad af en toe banden moeten kopen, maar reken dan ook op veel meer kosten door slijtage etc. En dat kan aardig oplopen als je niet alles zelf doet.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 17 oktober 2013 09:11 PM
  [ # 128 ]

Idd, een CX was een auto in het topsegment van Citroën (net als DS, XM en C6).
De auto’s waren toen prijzig om nieuw te kopen, zeker de luxe uitvoeringen. Met bijbehorende onderhoudstarieven.

Het voordeel van deze auto’s in dit segment is dat ze snel goedkoper worden, na een paar jaar rijden.
Het nadeel is dat het onderhoud er niet goedkoper op wordt, eerder duurder.
Is een TRX duur? Alles is relatief… Vergeleken met een 14” band zijn ze duurder. Vergeleken met banden van een DS of C6 past het prima bij het segment denk ik.

Profiel  
 
JWH
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012

- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Gepost: 17 oktober 2013 09:28 PM
  [ # 129 ]

Als je een GTi Turbo hebt kan is het logisch dat je de orginele TRX’en met
de T velgen wilt houden. Voor een gewone GTi of zoals in mijn geval een
RD Turbo zie ik de meerwaarde van deze band niet. Ze zijn beide orgineel
geleverd met TRX en met 14” banden.

JW

Profiel  
 
JWH
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012

- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Gepost: 17 oktober 2013 09:28 PM
  [ # 130 ]

Als je een GTi Turbo hebt kan is het logisch dat je de orginele TRX’en met
de T velgen wilt houden. Voor een gewone GTi of zoals in mijn geval een
RD Turbo zie ik de meerwaarde van deze band niet. Ze zijn beide orgineel
geleverd met TRX en met 14” banden.

JW

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 17 oktober 2013 09:44 PM
  [ # 131 ]

Ik begrijp je goed dat je voor normale banden heb gekozen.
Maar ik bedoel meer te zeggen dat de prijzen best wel kloppen als je naar het segment van de auto kijkt.

Maar TRX blokjes velgen staan wel heel goed onder een CX, net even wat mooier dan standaard 14”. Alleen het neemt een aantal nadelen met zich mee Wink

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 17 oktober 2013 09:46 PM
  [ # 132 ]
Arjan Verkade schreef:

Maar TRX blokjes velgen staan wel heel goed onder een CX, net even wat mooier dan standaard 14”. Alleen het neemt een aantal nadelen met zich mee Wink

Eens!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 17 oktober 2013 09:56 PM
  [ # 133 ]
freek schreef:

ik blijf me verbazen over de aversie tegen TRX banden. Tuurlijk, ze zijn aan de prijs: 2-3x tanken per band Mr. Green . Maar zoals al gezegd is, een CX rijden is over het algemeen niet goedkoop, tenzij je gewoon weinig rijdt. Ik maak me eerder zorgen over het verdrogen van de banden dan de slijtage met mijn kilometrages. Dus: hoeveel km denk je per jaar te gaan rijden? Als het dagelijks gebruik wordt dan zal je inderdaad af en toe banden moeten kopen, maar reken dan ook op veel meer kosten door slijtage etc. En dat kan aardig oplopen als je niet alles zelf doet.

Eens,die banden zijn de kosten niet op het totaalplaatje.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 17 oktober 2013 11:12 PM
  [ # 134 ]

Geven jullie echt zoveel uit dan aan die autos?
Dat een setje trx niet meer opvalt?

Dat een cx niet goedkoop te rijden is geloof ik wel, maar zo erg zal het toch niet zijn?

Het is natuurlijk wel een enorm verschil of je de auto alleen met heel mooi weer een keertje een dag meeneemt voor een ritje, of elke dag 200 km rijden.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 17 oktober 2013 11:48 PM
  [ # 135 ]

Erik,als je een cx bij de garage in onderhoud hebt.
Ben je toch minimaal 500 euro voor een beurtje kwijt Wink

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
 
9 van de 27
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook