Jean-Claude heeft een kleine boerderij. Samen met zijn vrouw Louise geniet hij daar van zijn oude dag.
De auto stond er al toen ze het kochten. Zat bij in de koop van het huis.
Zoals in Frankrijk, lekker vroeg met pensioen, gaat hij maar eens kijken of de DS nog wil rijden en op te knappen is.
Op het kleine erf bij de garage deuren moet dat dan gebeuren.
Bezig met de DS, heb ik de raam en deurrubbers en tevens de rubbers voor de ruitenwissers gemaakt.
Tijd om de motorkap pas te maken. Dat betekent dus de scharnieren plaatsen in de daarvoor bestemde sleuven. Boren en vijlen dus.Als dat klaar is kan die straks mooi open en dicht.
Groeten en bedankt voor de complimenten maar weer.
Robert Jan
Foto’s van de vorderingen.
Rubbers zijn gemaakt van draad, zoals je die in de modelbouw gebruikt voor lampjes, wissels bij treinen e.d. aan te sluiten.
De scharnieren zijn nu weggewerkt, maar zitten er nog los in. Kap sluit mooi, maar moet bij de voorruit veel dunner gemaakt. Anders kunnen de ruitenwissers niet fatsoenlijk ‘bewegen’. Dat is het nadeel van plastic, de dikte is vaak niet realistisch als je op deze manier een model aanpast.
Er volgen nog wat foto’s.
Om maar even niets te doen te hebben is ook al zo wat.
Dus een vracht zand gestort voor het kleine erf.
Het is een mix van ‘Egmond aan zee - strand zand’(bedankt Laurent) met zo’n half pakje behangerslijm.
Dat gaat een flinke vloer worden. Op de ondergrond van schuim wel eerst een structuur gemaakt met stucgaas. Daarna een laag dikke acrylpasta aangebracht. Hierop dus het mengsel van zand en poederlijm gestort. Aangestampt en verdeeld en toen met de plantenspuit beneveld. Poederlijm zet het zand dan vast. Nu moet het drogen en dan kan het kader weg.
Hoe lang dit gaat duren weet ik niet. Ben niet zo thuis in behangerslijm en droogtijd.
Kan ik nu weer verder met de DS.
Groet,
Robert Jan
Alles maar even passen of de kleuren het mooi doen.
Ik heb in de natte vloer direct kleurpigmenten aangebracht. Dat gaat dan mooi vloeien en ik ben redelijk tevreden met het eerste resultaat.
Nog zonder aankleding en auto.
Groeten,
Robert Jan
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Als ik deze foto’s zie ben ik ook wel tevreden
Hallo allemaal,
Waar ik al bang voor was, het vloertje ging scheuren bij het indrogen van de lijm. Krimpt dus.
Wat te doen, nou dat was eigenlijk eenvoudig. Ik heb alle scheuren dicht gestopt met acryl pasta. Dat is flexibel en plakt beter dan houtlijm in dit geval.
Daarna aan de andere kant een muur gemetseld. Komt nog een poortje in. Toen was het avond en heb ik de heleboel maar eens even op de plek gezet. Foto’s met de auto volgen nog vanavond.
Als de auto er straks staat is het allemaal best krap. Komt mede omdat je teveel ruimte tussen de voorwerpen houdt. Moet allemaal dichter bij elkaar. Verder is het nog steeds te netjes. Takjes, blad en begroeiing moeten nog, zooi voor langs de muur en wat meer blikken, potten, pannen en kratten.
We gaan vrolijk verder dus. Daarnaast moet er nog een boel afgewerkt worden.
tot later deze avond.
Robert Jan
Wat ik eigenlijk mis is een grotere foto…
Er is zoveel prachtig detail te zien!
Zo’n gereedschapskist of een simpele schop met een oude trekzaag(?) ernaast bijvoorbeeld.
De belichting van de foto’s geeft de sfeer prachtig weer!
Daar zou ik graag even op willen inzoomen…
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Voor hij met de DS begint,mag hij eerst wel eens zijn werkplaats opruimen
Ziet er goed uit broer,en wat Hans zegt ,grotere foto’s
VgF je broer
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
RJGSvM schreef:Test
Thanx!
Je hebt de rijhoogte trouwens goed opgelost zo met die blokken eronder!
Zo van: ooit eens begonnen aan een project maar na de koffie nooit meer verder gegaan…