Totaal aantal Berichten: 5462
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Respect diep respect!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Onder de motorkap is nu ook alles op kleur. Hier en daar wat veranderd in tint, zodat het wat vloeiender overgaat in kleur. Alleen het vat moet dus nog steeds zwart worden. Dat moet zonder de tekst te verliezen die er op zit. Even een nadenkertje hoe dat te doen.
Nog wat foto’s van de kop van de dame.
Dat was het voor nu, later weer meer.
Groeten,
Robert Jan
Hallo allemaal, zijn we weer met een kleine update.
Paniek want het paste dus even niet meer. Nadat het dak aan de onderkant gereed was,
kon het huwelijk zich voltrekken. En toen vielen er even wat woorden, tja…piep(2).
Maar het is wel goed gekomen. De zaak zit in elkaar en aan elkaar vast. Dus dat is feest.
Maar zoals bij een goed huwelijk, laten we het eerst even met rust, een nacht lijkt me wel voldoende.
Wel even foto’s gemaakt van de onderkant van het dak.
Later meer spannend nieuws.
Robert Jan
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Dakje oogt alsof er menige Gauloise onder is weggepaft. Werk aan de winkel om dat weer netjes te krijgen
Gaat een beste opknapper worden.
Blok gaan we sowieso maar eens in de revisie gooien. Daar zoek ik foto’s van.
Een blok zoals in deze DS19 zit. Het liefst op een bok of zo.
Ik wil dan vooral weten wat er aan het blok zit en wat er in het dan nog lege vooronder zit.
Het blok wordt dus als ‘nieuw’
Robert Jan
Penny Lane schreef:Cibié zou mij wel correct toelijken, midden jaren ‘70. SEV Marchal, Ferodo, YACCO, Paris-Rhône, Ducellier… Kan allemaal. Misschien helpt een plaatje van een rallye-DS ter inspiratie? Zo niet, toch een mooi plaatje
Derk
Ik heb eens rond gekeken op het net, omdat ik maar een kant kan zien op deze foto.
Deze racer is/werd bestuurd door Toni Bareta.
Ik heb hier wat vragen over:
1. Is de wielbasis gelijk aan die van een productieauto?
2. Wat ligt hier voor een motor in het vooronder?
3. Zijn er ook betere foto’s van het interieur bijvoorbeeld?
4. Ik zag 2 verschillende uitvoeringen van de achterkant. Klopt dat?
5. Wie heeft er een model van, liefst op een grote schaal zoals 1/18?
Probleem is de neus, als ik dit wil gaan bouwen. In hoeverre is die dan verschillend.
Langer - breder - platter?
Experts zoals de meesten op dit forum moeten toch een redelijk antwoord kunnen geven op een aantal vragen denk ik.
Met de DS is het goed afgelopen. Zit allemaal muurvast en ze is klaar voor de laatste fase.
HET AFWERKEN.
Met vriendelijke groet,
Robert Jan
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
De wielbasis is volgens mij korter dan standaard. De neus is op de spatbordranden na in principe standaard; het idee dat die langer en breder is komt omdat de voorruit lager (en vlakker?) is.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
1. Nee, is ingekort. Daarom zijn er geen achterdeuren, om de korte bochten beter te kunnen maken.
2. Ik vermoed een aangepast DS blok.
Ik heb de DS eens gezien op het circuit:
http://www.youtube.com/watch?v=LH_EXI_ea60
Ja dat van de wielbasis is eigenlijk ook wel zichtbaar.
De auto op de foto heeft in 1972 gereden in Portugal. Zijn mooie en vooral brute foto’s van. Brede banden vooral(kicken). Maar omdat er SM velgen op de auto zitten, is er dan niet toevallig een Maserati blok geplaatst? Of waren de regels voor de aandrijving ook merk en type gebonden?
Heb al het nodige bestudeerd aan het bodywork. Vanaf de middenstijl is het eigenlijk geen DS meer te noemen. Voorportieren lijken mij ook iets minder in hoogte. De bolling uit het dak verdwijnt en wordt helemaal vlak getrokken met een enorme achterruit.
Nu nog de precieze wielbasis achterhalen. Vond de auto eerst oerlelijk, totdat ik de achterkant zag.
Zoekmodus aan,
Nog een vraag, kan ik zo’n ‘1972 neus’ eenvoudig maken van een eerste neus, zoals op mijn DS19?
Robert Jan
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Jij wel denk ik . Maar de keienbak, bumper/grille en spatborden zijn wel behoorlijk anders. Ook onder de auto is er het e.e.a. anders: de demper zit bij het Heller model nog voor in de neus, bij deze auto zeker niet. Dus er zal ook nog wel verschil in de bodemplaat zijn. Never mind dat er technisch vast nog wel het een en ander verbouwd is onder het plaatwerk. Maar dat is dan meer een kwestie van research, want aan modelbouw-skills ontbreekt het immers niet…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
De links gaven mij een nog mooier voorbeeld van brute power.
Video van DS DM Performance.
Dit is niet normaal meer. Maar wel duidelijk te zien hoe een racer ingekort is.
Een niet zo’n grote ingreep in dit geval.
Het geluid alleen al. Helemaal te gek.
http://www.youtube.com/watch?v=CiCl3bkNyAU&feature=share&list=FLEW2nK39u086lTVWAjHsgxg
Robert Jan
Dat met de neus is dan het grootste probleem.
De achterkant niet meer.
Alles kan dan uit het model gelaten worden, behalve dashbord, stoel(en).
Rest is plaatwerk en rolbeugels.
Zoekmodus bijgesteld.
Robert Jan
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Let wel de eerste foto,is een andere uitvoering dan de tweede.
De eerst is mooier.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.