13 van de 31
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »
   
DUBBUS
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 22 april 2015 10:08 AM
  [ # 181 ]

gisteren de andere stuurhoes onder Dubbus gezet, met 2 slangenklemmen want ty-wraps houden niet. Ik had ook de ligarex weer kunnen gebruiken maar slangenklemmen zijn makkelijker.

mooi spul die leren hoezen, hoop dat ze bij de APK dat ook vinden maar verwacht geen probleem. Het meeste werk is de oude ligarex verwijderen

ook nog even de bovenste rechter fuseekogel opengemaakt voor inspectie , oude vet eruit en voorzien van nieuw vet en opnieuw afgesteld. De kogel was nog in goede staat gelukkig.

Verder nog de voorremmen gesteld en benzinetankklepje geschuurd en geplamuurd. Hij was er toch af. Deze
krijgt vd week een nieuwe laag verf.
Oook hier heb ik nu de moeite genomen op hem strak te krijgen. Je werk laten zien op een forum verlangt natuurlijk wat meer van het resultaat nietwaar? Wink)


HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 22 april 2015 10:23 AM
  [ # 182 ]

Superman!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 22 april 2015 02:26 PM
  [ # 183 ]

net ff proefritje gemaakt in mn pauze. Trilling is weg gelukkig. Komende weken ga ik wat kosmetisch werk doen aan de neusklep , voordeuren en het cabinedak.
De naad middenop het dak moet ook maar das denk ik voor volgende winter. Die houd het met kit en verf nog wel een jaar uit.

een poos geleden heb ik nieuwe madrassen gekocht en kussens van gemaakt. De oude zijn alweer 20 jaar en slapen niet meer zo best. Vorige week mooie blauwe meubelstof gekocht dus nu vrouwlief en schoonma lief aankijken….

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 24 april 2015 03:31 PM
  [ # 184 ]

gisteren klep geel gerold, wis zegt dat rollen niet mooi wordt??

ook het gedeelte van het dak boven de goot in de verf gezet. Weer een deel nieuw in de verf

Vanvond mooi ritje van 80km naar Nerlandsoya (whats in name!), wat groot spul naar onze cabin in Kvalsvika brengen.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 27 april 2015 04:06 PM
  [ # 185 ]

totaal zon 160 km gereden van het weekend. De benzinemeter doet het inderdaad al geeft hij 15 liter te weinig aan, moet dus nog worden bijgesteld, maar dat had ik verwacht aangezien ik de vlotter bewaard had met de vlotterdraad dubbelgebogen. die moet dus nog weer in het juiste model worden gebogen.

bij 80/90 km/u de stuurbekrachtiging uitgezet maar echt lekker rijdt dat niet, het stuur wordt traag als dikke stroop. Het stuurt dus zwaarder dan zonder stuurbekrachtiging.
Overigens stuurt het met de ESB aan ,best ok bij hogere snelheden , het is alleen even wennen.(dat het licht stuurt)
Ik heb geen behoefte aan een snelheidsafhankelijke bekrachtiging. Met de potmeter op minimum is in alle situaties meer dan genoeg bekrachtiging aanwezig. Ik zou hem op topsnelheid eerder nog wel wat minder willen hebben maar dat gaat niet ivm een minimum signaal wat de ESB nodig heeft.

De beleving van het HY-rijden verandert wel maar in positieve zin , hij wordt veel makkelijker en leuker te berijden.
Parkeren en keren is een fluitje van een cent en feitelijk nu gewoon leuk om te doen. Ik kan het iedereen aanraden.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 04 mei 2015 10:41 AM
  [ # 186 ]

afgelopen zaterdag lekker naar Citromobile geweest, wel met het vliegtuig natuurlijk , 4200 km is me een beetje te gortig voor 1 dag. Ik moest toch voor mn werk een paar dagen naar NL dus kon het mooi kombineren.
Leuk om vele oude bekenden te zien maar ook een aantal forumleden voor het eerst te kunnen ontmoeten.

voor DUBBUS een bestuurdersdeurhendel met slot kunnen scoren bij Citroworld voor 20 euro, Geert nog bedankt.
Met het kinderzitje tussen de voorstoelen kan ik niet meer via de schuifdeur in en uitstappen dus is het wel handig als ik de deur van buitenaf kan afluiten en openen.

ook nog bij Wim van der Lee een stuurstang gekocht die natuurlijk op Schiphol voor problemen zorgde. Mocht niet mee als handbagage en als speciale bagage zou het op 70 euro komen. Ja stel je voor, je kan er natuurlijk iemand mee slaan. Ja dat kan ik ook met flessen sterke drank maar die mogen gewoon wel mee natuurlijk…
De stewardess met al mn charmes (schijn ik soms te hebben)kunnen overtuigen dat ik ondanks vele kilos kaas toch best nog wel flink onder mn toegestane kilos zat. Afijn ze had medelijden en hij mocht gratis als speciale bagage mee.

Ik had hem netjes in plastic ingepakt maar de noorse douane moest het natuurlijk openmaken. Deden ze dat natuurlijk precies aan de kant van het tandwiel met vet dus zij mooi vieze vingers. Wink)
Weer inpakken was er niet bij maar ik had gelukkig nog een lege plastic tas bij me.

Wim heeft ook nog een velg met 4-kante gaten voor me maar die komt wel een andere keer. Wordt iets voor volgende winter.

We zijn weer thuis met een flinke dosis Citroenpassie in het lijf , we kunnen er weer even tegen. Kijk al uit naar Polen van de zomer.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 04 mei 2015 03:24 PM
  [ # 187 ]

oh ja ; ik wil niet weer een discussie opstarten maar ter info en aanvulling: ik heb van het weekend de HY-team velgen kunnen opmeten en de opstaande rand is ....20mm! das dus hetzelfde als wat erover blijft bij een standaard HY-velg als je er 2mm strippen oplast.

daarmee concludeer ik dat beide velgen qua pasvorm en veiligheid gelijkwaardig zijn mits degelijk gelast maar dat geldt voor beide.

De Hy-team velg blijft een goede oplossing voor mensen die niet kunnen lassen en wordt binnenkort als alles goed gaat TUV goedgekeurd , (zie geen reden waarom niet)
blijft de vraag wie zich ooit druk gaat maken over een onzichtbaar aangepaste HY-velg en of die is goedgekeurd, op een standaard velg zit ook geen goedkeuring, maar soit.

ik heb een vijfde velg met vierkante gaten gevonden en die ga ik van het najaar van strippen voorzien. Kan de velg met veel lood reservewiel worden en heb ik een velg met strippen beschikbaar voor de wetenschap.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 06 mei 2015 10:40 AM
  [ # 188 ]

gisterenavond de deurklink met slot gemonteerd op DUBBUS. ik vermoed dat de klink van een traction afkomt. Hij past niet, de stift is te kort en zit verkeerd in die zin dat de klink naar beneden wijst.
Afijn oude stift van de oude klink even afzagen en de boel weer aan elkaar lassen onder de juiste hoek.

Gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om stift zo te lassen dat ik de hendel aan de binnenkant omhoogstaand kan monteren zoals bij de bijrijdersdeur standaard is. Is wel zo veilig met zelfmoorddeuren.

en we hebben een van buiten afsluitbare franse voordeur.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 19 mei 2015 10:58 AM
  [ # 189 ]

IVM hemelvaartsdag en 17 mei ,de noorse nationale feestdag ,een lang weekend naar Bergen geweest met Dubbus om de feestdagen met familie daar door te brengen. Mooi ritje van bijna 500 km en dat betekend hier 8 uur sturen. totaal meer dan 1000 km gereden. Stuurbekrachtiging is perfect op halve kracht.
Vrouw en kind met vliegtuig heen en vrouw en kind en schoonmoeder met mij in Dubbus terug.

Ik vertrok laat dus heb onderweg in Dubbus overnacht. Prachtig weer gehad al was het op de bergen nog goed koud en ook snachts maar net boven het vriespunt.

Wel weer een probleempje , de startknop weigerde af en toe. op de terugweg kinderzitje en bodemplaat moeten verwijderen om de stekkertje op het startrelais schoon te maken zodat die weer goed contact maakte. Kosste maar 10 minuutjes en ach hoort een beetje bij het reizen met een 50 jaar oude auto.
lekker wezen shoppen bij IKEA in Bergen en dan is een HY best handig om veel mee te nemen

hierbij natuurlijk fotos:

blijf dit zon gave berg vinden

de rijksweg Alesund-Bergen is geheel 2 baans, nou ja 2 baans… meestal slechts soms amper 5 meter breed…

een paar bergpassen ligt nog flink sneeuw en met temperatuur van 3-4 graden is het niet echt warm in Dubbus.

hier overnacht en ondanks een temperatuur van 4 graden snachts in Dubbus heerlijk geslapen onder een dik dekbed + wollen deken en met marinowollen ondergoed. (dat noorse spul is echt super)

prachtige wegen

veel sneeuw op weer een bergpas

Dubbus voelt zich thuis bij Ikea

thuis bij familie

in Bergen

uitzicht over Bergen, ja Dubbus staat rechts op de foto maar dan moet je wel heeel goed kunnen inzoomen


Dubbus heeft zich verder prima gehouden , benzinde verbruik 1 op 8 al geeft de teller 8 km te veel aan maar goed het was 1 op 6.5 1 op 7 en dit is een hele verbetering.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2124
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 19 mei 2015 11:19 AM
  [ # 190 ]

erg leuk om steeds over Dubbus te lezen! En na 1 vakantie in Noorwegen met de Xm kan ik me goed voorstellen dat het erg leuk is om met zo’n oudje rond te rijden daar! Misschien een leuke bestemming om nog eens met onze Fitroën camper heen te gaan!

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 19 mei 2015 11:21 AM
  [ # 191 ]

DOEN! en kom gerust een bakkie doen ! Smile)

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6147
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 21 mei 2015 09:45 PM
  [ # 192 ]

Vorig jaar Denemarken bezocht, Zweden en Noorwegen staan hoog op de verlanglijst…!

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 26 mei 2015 04:02 PM
  [ # 193 ]

afgelopen week de bestuurdersdeur geschuurd , strak gemaakt met een beetje plamuur en voorzien van een verse laklaag. Wederom een deel nieuw in de verf.

Van het weekend nog even met de kleine man naar het uitzichtpunt bopven de stad al was het weer niet echt geweldig. toch altijd een leuk ritje.

Vanvond met 5 passagiers naar Volda heen en weer. Mn vrouw moet daar met haar metalband ‘Wasteland Rocks’ optreden.

Volgende week Dinsdag APK, maar dat mag geen probleem zijn.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 28 mei 2015 11:18 AM
  [ # 194 ]

gisteren de linkerstuurkogel gedemonteerd. Ik wilde hem afstellen maar de moer zat zo vast dat ik eerst een stuk special gereedschap moest maken om hem los te krijgen.
Een kruis in elkaar gelast en op maat gemaakt, dit op zn plek met de krik eronder om hem onder druk op zn plek te houden en toen met een grote moordenaar kwam de moer eindelijk los.

Wel het hele schroefdraad naar zn mallemoer maar gelukkig had Wim vd Lee me een reserve meegegeven om het makkelijk te maken om speciaal gereedschap te kunnen maken.
Schroefdraad in de stuurstang was gelukkig intact al was natuurlijk wel uitgerekend het begin een beetje vernaggeld. Kosste me toch een half uur om de moer er weer in te krijgen.
stuurkogel was nog goed en ook de schalen , uiteraard voorzien van nieuw vet en netjes afgesteld.
nu de andere kant ook nog maar eens checken en afstellen

een plaatje van het inelkaar gelaste kruis en rechts de oude moer en de reserve.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 29 mei 2015 08:50 AM
  [ # 195 ]

Gisteren nog wel problemen gehad om alle speling kwijt te raken. Uiteindelijk bleek de onderste moer niet ver genieg in de stuurstang te willen. Een opvulring op fe moer bracht uiteindelijk de oplossing. Maar ik was al met al toch 2 uur bezig.Apk een weekje uitgesteld ivm een concert in Oslo (Jusas Priwst/Saxon/Def Leppard) dinsdag. Ga ik op de motor heen met een maat van me.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
 
13 van de 31
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook