Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
gisteren ook hier lekker warm, +25 C . deze foto is genomen om 22.00 uur
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gisteren wou Dubbus weer eens niet starten dus vandaag het startrelais maar eens gedemonteerd en schoongemaakt. de boel was goed vuil en ingebrand maar een schuurpapiertje deed wonderen. Nu maar hopen dat het probleem wegblijft.
Nog 1 of 2 weken en we gaan op vakantie.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
gisteren Dubbus nieuwe motorlolie en versnellingsbakolie gegeven. ook een bed gemaakt voor de kleine man in de cabine. bijna klaar voor de vakantie.
Startprobleem is opgelost. Was dus het startrelais
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
eergisteren onderweg naar Stranda waar we in Dubbus overnacht hebben, een lekke voorband. Niet plat maar erg zacht. Afijn wiel gewisseld en we konden weer.
Bij mij en de trouwe lezer komt natuurlijk gelijk de vraag naar boven of het lek komt door de gelaste strippen op de velgen.
eenmaal thuis het wiel en een andere binnenband meegenomen naar de bandenboer en daar bleek dat het lek zat in het ventiel tussen het rubber en het metaal van het ventiel.
Het lag dus niet aan mn laswerk. Mooi de boel nu na een paar duizend km kunnen inspecteren toen de band eraf lag.
ziet er nog steeds netjes uit, band ligt duidelijk aan op de strippen. Ik zou wel als ik het nog eens zou doen strippen nemen van 1,5 cm breed omdat de lassen/oneffenheden dan onder de buitenband komen te liggen. maar netjes goed gladslijpen is ook goed natuurlijk.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Dubbus wordt bijna dagelijks gebruikt.
afgelopen weekend naar Tresfjord geweest voor een veteraantreffen en ook gisteren was er een meeting in de stad.
zowaar Zaterdag een eend gespot , geparkeerd vlak naast Dubbus.
en ik gebruik Dubbus af en toe als mobiel kantoor, dit is voor mijn “just another day at the office”
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
gisterenavond maar eens de neusplaat uitgedeukt en geplamuurd en van een nieuw verflaagje voorzien. Vandaag mag ie er weer op
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
de nachten worden kouder en dus veel condens smorgens. Dubbus dus voortaan weer binnen parkeren. Gisteren de neus geschuurd en geplamuurd. Vandaag kijken of ik hem even in de verf kan zetten.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
neus in de verf gezet maar vergeten foto te maken.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
ivm opstarten nieuwe zaak een maand niets aan DUBBUS gedaan. Gisterenavond de sloop-Xantia ergens anders neergezet en DUBBUS maar weer eens in mn werkplaats gezet.
we gaan weer vrolijk verder met het volgende deel schuren. Bovenaan dit paneel zitten wat oneffenheden van oa oud laswerk. Dit zal ik mooi strak maken met de lamellenschijf en een beetje plamuur.
Daarna kan ook dit deel nieuw in de verf.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
gisterenavond weer verder aan Dubbus gewerkt nadat ik eerst een voordeur voor de 2CV gelast had en in de grondverf had gezet.
Dit paneel was erg rommelig aan de bovenkant, er zaten wat lasbobbels , af fabriek waarschijnlijk, ik heb daar in ieder geval nooit gelast. Nu met de lamellenschijf glad gemaakt en in de grondverf gezet.
Nu nog een beetje plamuur en dan moet het mooi strak worden. Blijf een hoop werk die ribbels schuren, zeker met een auto die al eens gerold is. Maar het wordt mooi.
Hierna doe ik het paneel daarboven met het raam en als dat in de verf zit ga ik met de naad midden ophet dak beginnen maar daarvoor moet wel eerst het interieur eruit.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Is zandstralen ipv schuren geen optie ?
Ik heb ooit een uitvoering gezien die met een flinke stofzuiger het straalzand, de roest en verfresten weer opzoog.
Op de afvoer zat een filter zodat het meeste stof achterbleef in de stofzuiger.
Verder vind ik een HY geweldig! Ik heb er ooit een gehad, helaas erg roestig en ik had toen niet het geduld om
daar wat aan te doen
Hedentendage betaal je een forse prijs voor een in redelijke staat verkerend exemplaar, ik zal het daarom met
mijn C35 moeten doen..
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
is een optie maar dan moet je hem helemaal kaal maken. En met slechts 0,6 mm staaldikte wil ik liever ook geen ijzer verwijderen, het is al dun genoeg.
Bovendien kan ik op de manier waarop ik nu werk deel voor deel doen. Ik verspreid het werk over 2 winters en ben nu op ongeveer 75%. Komt dus deze winter wel klaar.
Ik maak het zo netjes mogelijk maar wil absoluut geen HY in Showroomstaat. Het is een gebruiksauto en met kamperen en een 2 jarige kleuter thuis heb ik geen zin om de hele tijd op te passen voor krasjes etc.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Is hetgeen wat je wilt en dan ben je goed bezig denk ik.
Als het perfect moet zijn moet je naar sodastralen of droogijsstralen gaan of helemaal uit elkaar trekken en laten beitsen, lak-ondercoating en roest zijn dan weg, vervolgens een ktl beschermlaag die ook ineens laatste beitsresten zal verwijderen, je bent dan 4000€ verder.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
van de week weer verder geschuurd en geplamuurd en geschuurd. Gelukkig weer bijna een deel klaar om te verven.
Tijdens het schuren kwam de oude reklame van het zijpaneel van de 55-er weer tevoorschijn zoals te zien op de derde foto eerste pagina van dit draadje. Nu voor de laatste keer want ik heb het nu glad geschuurd.
er staat:
Michel Bianchi
Macon
Charpente
Woinville tel 44 23 44
Woinville ligt bij Heudincourt departement 55 (Verdun) waar ik de 55-er ooit kocht.
ik gebruik droog schuurpapier 120 , das glad genoeg om te rollen.
Gisterenavond nog ff een uurtje over en twee plafondplaten verwijderd. De imperiaal is er ook al af.
ik ga wat metalen 4-kante pijpen lassen om het dat rechter te krijgen. En ik ga de velsrand midden op het dak vervangen, cq repareren.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
verder aan Dubbus gewerkt, zijpaneel in de grijze basislak gespoten en begonne met het verwijderen van verf,kit en roest van de velsrand op het dak.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive